Denne annonce er inaktiv.

Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu.
Dette sker typisk indenfor 24 timer.

Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen
Midtjylland

Social APP for AuPairs

Kæmpe markedspotentiale i Europa med flere indtjeningsparametre i unikt produkt

  • Flytbarhed:Ikke flytbar
  • Type:Website
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2018
  • Oprettet den:06-12-2017
  • Annonce set:703
  • Følgere:4
  • Kontaktet:7
Udbudspris 100.000 - 500.000 DKK Salær ved køb: 12.500 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Beskrivelse

Vi har vi udviklet en unik social APP til Aupairs, som ikke alene er skalerbar, men har flere både indtjeningsparametre og kundesegmenter, så vi kan angribe markedet på flere fronter, fordi også Aupair bureauer kan benytte App til deres egne Aupairs.

Produktet er færdigudviklet og bliver nu sluttestet. Vi har alle oplysninger om markedet og en strategi, men jeg vil gerne have en eller flere partnere ind, som har lyst til at sparre aktivt og give "andre øjne" på både strategi og fremtidig udvikling. Den rette partner kan komme med alene på procenter af udviklingsomkostninger. 10 procent for 75.000. Vi sælger i alt 50 procent.
Udviklerteam og marketing medarbejdere er køreklare og APP er markedsklar efter sidste testperiode nu indenfor 30 dage.

Produktet

APP er bygget til at kunne indeholde et næsten uendeligt antal profiler og kan samtidig linkes til de bureauer, der tilkøber adgang. Et førstekvalitetsprodukt uden sidestykke i markedet.
Appen har to kundesegmenter. AuPair Bureauerne, som ved hjælp af produktet kan loyalitetsbinde Aupairs og familier, samt Aupairs, der kan finde hinanden og dele erfaringer og deltage i events. Eksemplet er en dansk pige, der flytter til London som Aupair. I Appen kan hun lokalisere f.eks. indenfor en radius af 20 eller 40 kilometer fra hvor hun bor om der er andre Aupairs, der taler dansk eller 120 andre sprog, linke op med dem, chatte, melde sig på events eller invitere til events m.m. Der er en gratis version og en Premium version.

Markedsføringskanaler

Bureauerne kontaktes individuelt og Aupairs via Facebook. Alle AuPairs er med i Facebook grupper på op til 25.000 medlemmer, hvorfor de er forholdsvis kontaktbare. Markedet er umiddelbart og der er ikke en stor konkurrence p.t. Markedet er voksende, en 1/3 i Europa over de sidste fem år. Der bliver oprettet en hjemmeside til at understøtte i relation til support, og sociale medier til Aupairs og synlighed.

Økonomiske nøgletal

App er ikke lanceret endnu, fordi den stadig testes for effekt og brugerværdier, men er godkendt af Google Play og APP Store. Der er tre scenarier for ROI, der går fra 14 mdr. og op til 5 år og 2 mdr. afhængig af markedseffekt. Disse tal kan rekvireres.

Omkostninger

Omkostninger afhænger af Marketing efforts. Der er en begrænset udgift til drift i form af husleje, en marketing assistent, samt en synligheds/sociale medier indsats på forventeligt kr. 40.000 mdl. fra lancering, der skal deles af parter afhængig af partnerskabsgrad.

Aktiver

Virksomheden er virtuel, så kan placeres alle steder, men har nu tilholdssted i Holstebro.

Virksomhedens historie

Ideen kommer fra en tjekkisk studerende i DK, som deltog på en række seminarer for potentielle iværksættere, som jeg underviste på. Jeg spottede markedet til konceptet, som vi udviklede sammen over et år. Vi har lavet en grundig survey på interessen i markedet, som kan tilsendes.

Markedet

Markedet i Europa for Agencies er 1000 plus. Vi vil indledningsvist angribe Tyskland, England og Spanien, som de største markeder med i alt ca. 350 Agencies. Vi vil have 40 Agencies som partnere indenfor 12 mdr.

Der er ca. 4.000 Aupairs i DK, men alene i Tyskland ca. 250.000 og i Europa tæt på en million. I Survey ville 98 downloade og 20 procent ville være interesseret i Premium. Vi ser et potentiale i at opnå 50.000 downloads det første år fra lancering.

Svagheder/udfordringer

Udfordinger er at vi selv skal oprette salgsteam til Agency delen og at der næsten ingen konkurrence er, så der skal meget synlighed til før kendskabsgraden ognåes i hele markedet. Fordelen er at vi umiddelbart kan komme i kontakt med markedet, fordi både Agencies og Aupairs har store netværk.

Stærke sider

Vi er stærke på sociale medier og Marketing, strategi, implementering, idé generering og udvikling af nye ideer til produktet.

Strategi

Strategien er at angribe markedet på flere fronter. Når vi får et Agency med, så opnår vi også adgang til deres Aupairs og deres profilsamlinger. De største har mere end 100.000 profiler. Aupairs, der allerede er i markedet, deltager i FB grupper for Aupairs, som kommer i klynger med på til 25.000 medlemmer.

Vision

Visionen er både at nå de Aupairs der er ensomme (ca. 10 procent) og de, som kan se fordelen ved at benytte de muligheder der ligger i en social App designet kun for dem. Visionen er også at fortsætte udviklingen til 2.0 og til at konvertere App til andre markeder, der har samme behov - eksempelvis udstationeret personale.

Ideel køber

Den ideelle partner kan både være en meget aktiv partner på strategi, salg og udvikling, men også en investor, der kun vil være med til bestyrelsesmøder og pitch på resultater og mål og som kan se udviklingen med egne briller og komme med input.

Opstartshjælp

Vi kan det hele. Kode nye ideer og designe dem til implementering, finde nye markeder og være med til at nå dem. Man bliver en del af en stærkt kompetencefelt.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29084
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:IT, Teknologi, WWW
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:Ikke oplyst