GoBryllup.dk - Kørerklar bryllupsplatform for kommende brudepar

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce

Kunne du forestille dig, at arbejde med et unikt projekt hvor kommende brudepar og virksomheder mødes og du er medvirkende til at gøre bryllupsplanlægning inspirerende, sjov og gnidningsfrit for kommende brudepar?

www.gobryllup.dk er et fuldt SaaS-platform der giver kommende brudepar mulighed for at planlægge deres bryllup ét sted. Med et udvalg af værktøjer, herunder inspiration, planlægningsværktøjer og en leverandørdatabase, gør det nemt for brugeren at planlægge, finde de rette tjenester og produkter til til at skabe deres drømmebryllup.

Økonomiske nøgletal

Jeg har forslået følgende abonnementsmodel og enkelt produkter:

Abonnement
- Kr 99 pr. md for leverandører
- Kr 149 pr. md for selskabslokaler (typisk højere andel af et bryllupsbudget)
- Gratis med begrænset funktionalitet (se billede)

Enkeltprodukter
Boosting af specifikke annoncer for 30-60 dage. Annoncen fremhæves i søgninger

Det giver virksomhederne mulighed for både billigt og let at komme i gang og der skal ikke mange kunder til før det er en god forretning.

Abonnementsmodellen kan tilpasses således du evt. går i markedet med én pris med fuld funktionalitet og en gratis eller du kan helt overveje at gå gratis i en periode til du har opbygget tilpas store kundebase for så tilbyde kunderne at opgradere på et senere tidspunkt.

Du evt. kan skalere til udlandet eller forsøge at gøre konceptet attraktiv over for udenlandske og etablerede virksomheder såsom Bridebook med over 2 millioner brugere i England og Weddingwire som har over 250.000 leverandørere alene i USA.

Produktet

Go' Bryllup er bygget som en SaaS platform (www.gobryllup.dk) hvor private og virksomheder mødes. Det er gratis at oprette en profil for begge type brugere.

Private er typisk kommende brudepar der har brug for at finde inspiration og hjælp til deres kommende bryllup. Platformen tilbyder oprettelse af budget, gæsteliste og tjekliste med et klik samt inspiration der er tilgængeligt for alle besøgende.

Specielt for budgettet og tjeklisten er at de allerede har indtastet de forventede poster til et normalt bryllup og kan let tilpasses efter behov. Bl.a. er der over +80 opgaver på tjeklisten som brugeren navigerer efter i en specifik rækkefølge for at reducere presset og forbedre oplevelsen ifm. planlægning.

Tjekliste er bygget på en algoritme der sikre at opgaverne er placeret i korrekt og inden for en tidsperiode der sikre at brudeparret kan nå opgaverne i tide.

Virksomheder kan oprette en gratis profil og dernæst vælge en annonce der matcher deres behov. Annoncen promoverer virksomheden og dets produkter/services for både besøgende på platformen som samtidigt er SEO optimeret. Eksempel: https://gobryllup.dk/s/socialbite-i-s/ og https://gobryllup.dk/s/fabelagtige-falbe/

Platformen er skræddersyet til Wordpress med sit eget plugin/tema samt flere tilkøbte plugins med integration til med Woocommerce inkl. extensions

Tilknyttet til platformen er både nyhedsbrev og direkte integration med Brevo.com hvorfra brugeren efter oprettelse modtager velkomst-mail med relevant information.

Markedsføringskanaler

Da SaaS-platformen udelukkende er online, så finder brugerne primært gobryllup.dk via instagram samt online markedsføring på instagram.

Som nævnt under aktiver så vil der medfølge en instagram-konto med +120 følgere som vækster organisk.

Omkostninger

Der skal årligt indregnes følgende udgifter:

- Kr. 4.678 for drift af website og hosting pr. år.
- Kr. 199 for domæner pr. år. (gobryllup.dk og go-bryllup.dk)

Drift består af flere woocommerce extensions som har et årligt gebyr mens hosting koster 140 kr./månedligt hos Simply.com for Pro suite.

Aktiver

Ved købet får du en færdigudviklet og testet SaaS-platform som er bygget op omkring to målgrupper; private brugere (b2c), primært kommende brudepar og erhvervskunder (b2b).

Private brugere:
Når en besøgende opretter en privat bruger, så opstartes en on-boarding flow af brugeren hvor brugeren udfylder forskellige oplysninger for at give den bedste indkøring i brugen af platformen. Se evt. video fra annoncen.

Brugeren får adgang til:
Oversigts side
- Oversigten giver indblik i fremskridt ift budget, antal gæster og hvem der afventer svar fra, de kommende opgaver (tjekliste), spændende artikler mfl.

- Budgetside
-- Budgettet har fra on-boarding fået information om brugerens bryllupsbudget. Indtastes dette ikke in on-boarding vil budgetsiden bede om dette før brugeren får adgang til budgettet. Budgettet har poster for de mest almindelige udgifter man forventer til et bryllup. Brugeren kan sætte forventede udgifter (estimater) og hvad brugeren reelt har brugt. Dette synliggør tydeligt om brugeren er inden for budgettet eller over. Når udgiften er opgjort kan man markere den som afsluttet.

- Gæsteliste-side
-- Brugeren får adgang til en gæsteliste-side hvor brugeren kan oprette enkeltpersoner eller grupper/familier. Disse gæster kan grupperes på standardgruppen, ens partners gruppe eller en nyoprettet gruppe, fx kollegaer, fjern familie eller hvad gruppen nu skal hedde.
-- Brugeren kan for hver gæst specificere hvorvidt der er sendt invitation, om de er på venteliste, deltager hele eller kun dele af dagen, kontaktinformationer og bemærkning såsom allergier.
-- Gæster der ikke har svaret vil fremgå af oversigtssiden.

- Tjekliste-side
-- Brugeren får adgang til en tjekliste som er skræddersyet til den enkelte bruger.
-- Brugeren får adgang til en række standard opgaver som forventes ifm. et bryllup (+80 opgaver) og baseret på tid til selve brylluppet vil opgaverne blive spredt ud i en specifik rækkefølge (per måned) for at brugeren ikke bliver overvældet af gøremål. Ved at have færre opgaver per måned så vil processen frem til brylluppet være mere overskueligt.
-- Brugeren kan både benytte standardopgaven, oprette sine egne opgaver samt underopgaver og placere dem i den måned hvor de forventer at skulle udføre opgaven.

- Favoritter
Derudover har brugeren mulighed for at oprette en favoritliste over leverandører som er interessante for den enkelte

Kommunikation med erhvervsbruger
- Brugeren kan tage direkte direkte med virksomheden på platformen for at holde en eller flere dialoger samme sted. Fx ved spørgsmål, ønske om tilbud, ønske om katalog mfl.


Erhvervsbrugere:
Når en bruger opretter sig som en virksomhed (erhvervsbruger), så får brugeren adgang til:

Oversigtsside
- Denne side indeholder oplysninger om evt. annoncers samlede antal besøgende over tid mfl. oplysninger

Annonceoprettelse og annonceside
- Erhvervsbrugeren kan efter brugeroprettelse, oprette sin første annonce. Annoncen oprettes inden for den relevante kategori, enten som en betalt annonce jf. abonnementsmodel eller gratisannonce med begrænset funktionalitet.
- Annoncen kan herfra opdateres efter behov samt boostes for en periode (boosting fremhæver annoncen i søgninger)

Kommunikation med privat bruger
- Erhvervsbrugeren kan enten kontaktes direkte via de oplysninger der er angivet i annoncen eller hvis private brugere sender forespørgsel fx på katalog, tilbud eller ved andre spørgsmål.

Fordi løsningen er bygget op omkring 2 målgrupper med hver sine funktioner, så findes der ikke ét system som kan det hele. Det betyder at en stor del af løsningen er skræddersyet i Wordpress (stort set hele løsningen til den private brugere samt en hel del tilpasninger til plugins, integrationer, email-form, og erhvervsbrugere) samt tilkøbt plugins som hver har sit formål.

Der skal nævnes at der yderligt er en tæt integration til Brevo som er integration til nyhedslister, skabeloner til mailudsendelse ved brugeroprettelse samt orientering af løbende driftændringer mv. Sitet bruger den gratisløsning Brevo tilbyder og som er længe tilstrækkelig.

Andre aktiver
Data om +1500 virkskomheder, hentet via googles api med billeder, kontaktinfo samt anmeldelser og oprettet som annoncer.
Adgang til instagram profil med +120 følgere og løbende organisk vækst.

Handelsbetingelser (b2b) udviklet til forretningsmodellen (værdi over 5.000 dkk)

Der er tilknyttet en seniorudvikler som kan hjælpe med drift, vedligeholdelse og videreudvikling til en meget fordelagtig pris (Han er dog engelsk talende). så du kan stå for den kommercielle del.

Virksomhedens historie

Idéen til gobryllup.dk opstod ud efter jeg blev gift i 2018. Vi havde frem til brylluppet brugt rigtig meget tid på at samle alle opgaver, lægge budgetter, gæstelister og så skulle vi bruge temmelig meget tid på at researche efter gode bryllupsleverandører hvilket er vanskeligt når udbuddet er stort og man ikke altid kan finde ud af andres oplevelser med virksomhederne. Det var stressende, kostede på tid og ressourcer og til tider frustrerende så det også kostede på parforholdet.

Selvom ikke alt kan automatiseres, så kunne jeg efter briefing af nær og fjern påbegynde konceptet i 2021 for at medvirke til at kommende brudepar får en langt mere smidig oplevelse samt give relevante virksomheder mulighed for at ramme deres målgruppe endnu bedre.

Markedet

Markedet er kendetegnet for at være nichepræget, da aktører på markedet er begrænset og konceptet er relativt nyt.
Bryllupsmarkedet er stabilt, mens konkurrence i udlandet bliver større og større. Dette er en oplagt mulighed for at etablere sig på det danske marked og på sigt evt. samarbejde med de større virksomheder i udlandet eller tilmed sælge det til dem.

Det anses som høje adgangsbarriere på markedet, da det der skal bruges tid og ressourcer i at opbygge en avanceret platform for at kunne dække de fleste af brugernes behov. Det er nu muligt med gobryllup.dk.

Virksomheden kan drives med minimal indsats når først brugere og leverandører er on-boardet, for dermed at generere passiv indkomst eller hvis du har lysten, skalere den til fuldtidsbeskæftigelse.

Ideel køber

Den ideelle køber har interesse og måske allerede erfaring fra bryllupsbranchen samt lyst til at tage direkte kontakt til virksomheder enten via onlinemarkedsføring eller kold kanvas.

Der er ikke særlig krav om tekniske kompetencer, du skal primært fokusere på den kommercielle del for få kunder og leverandører på platformen fx. sociale medier eller ved at tage direkte kontakt til virksomheder.

Har du brug for at vedligeholde og videreudvikle løsningen kan du tage direkte kontakt til seniorprogrammør som har været med til at udvikle løsningen fra start.

Opstartshjælp

For at sikre en grundig onboarding af ny ejer, vil jeg stå for en fuld overdragelse af alle systemer og besvarelse af spørgsmål. Der er afsat 5 timer til dette. Jeg vil kunne svare på spørgsmål op til 3 måneder efter overdragelse.

Pris og forhandlingsmuligheder: Åbn for diskussion om pris og overdragelsesbetingelser.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
655

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
37177

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
18-03-2024
Udbudspris 37.000 DKK