Dealsite stiftet i 2011 - Omsætning på: 17 mio. dkk./driftsresultat: 1.500 mio.dkk.

Bruttoomsætning (inkl. moms) på 26 mio. dkk. i 2019.

Omsætning 10 - 50 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2011

Dealsite udviklet og drevet efter et enkelt og meget stærkt koncept. Sitet udbyder tilbud på forskellige oplevelser – restaurantbesøg og wellnessoplevelser hovedsageligt i København.

Dealsitet markedsfører sig dagligt via. sociale medier, direct-mails og i et omfang betalt markedsføring.
Forretningsmodellen udspiller sig mellem de forretningsdrivende (ex. restauranter, wellness, frisører) på leverandørsiden, der hver især mod betaling af et individuelt cut, opnår en massiv eksponering og deraf salg til forbrugere - i form af medlemmer og følgere.

Slutbrugerne får adgang til relevante tilbud, de forretningsdrivende opnår risikofri markedsføring og salg og dealsitet fungerer som aggregator, med en stærkt begrænset risiko.

Selskabet har løbende været under udvikling og tilpasset sig markedet på baggrund af en konstant, kvalificeret og analytisk overvågning af virksomhedens KPI’er. Og senest har virksomheden, igennem det sidste halve år, gennemgået en modnings- og trimningsproces, hvor driften på baggrund af en kvalificeret og veludført analyse er reduceret og indskrænket til de kerneaktiviteter, der konstateret har bidraget med den højeste indtjening samt hvor kunderne giver den optimale feedback.

Virksomheden har ikke på noget tidspunkt været underskudsgivende og er selvfinansierende i både drift og vækst. Mulighederne for selskabet er mange! Således er der store muligheder i alle regioner i Danmark samt potentielt udvidelse til udlandet.

Forretningsmodel blev lanceret medio 2011, hvor de første værdibeviser til oplevelser blev solgt.
Den første signifikante forandring var i slut november 2014, hvor virksomheden opstartede salg af værdibeviser til produkter, i stil med mange af de øvrige aktører i markedet.

Frem til og med 2017 har selskabet tilpasset sig dealmarkedet, ved blandt andet, at teste deals i landets øvrige store byer. Og konstant har der været fokus på automatiseringer af sitets back-end og daglige administration, for at optimere arbejdsgange og forretningsmodel.

Primo 2018 har selskabet valgt, at fokusere alene på oplevelser og dermed opsagt alle produktaftaler.
Det er sket med baggrund i konklusionen af en ABC-analyse foretaget i efteråret 2017 og resultaterne efter Q1 og Q2-2018 viser, at beslutningen var den rigtige.

Der er koblet en virksomhedsmægler på salgsprocessen, så der kan forventes en effektiv og dybdegående gennemgang af selskabet ved henvendelse.

Markedsføringskanaler

Markedsføringsomkostning pr. nyt medlem ligger på 58 dkk., hvor den gennemsnitlige omsætning pr.
eksisterende medlem er 353 dkk. ( 2017 – tal).

Med en grundlæggende kommission på 19%, giver det en bruttoindtjening pr. kunde på ca. 9 dkk. uden
indregning af den øvrige omsætning.

Der er gennem de sidste 7 år, afgivet 1,56 ordre pr. registeret medlem. Korrigeret for de medlemmer, der aldrig
har handlet er der afgivet 2,81 ordre pr. medlem.

Aldersgruppen 25-54 år, tegner sig løseligt for ca. 60% af brugerne. Hvor aldersgruppen 18-24 årige er den mindste gruppe – på ca. 10%

Økonomiske nøgletal

Der budgetteres i indeværende regnskabsår med en omsætning på: 17 mio. dkk./ indtjening: 1.500 t.dkk. og i 2019 med en oms på: +25 mio. dkk./ indtjening: 3 mio. dkk.

Selskabet er 100% selvfinansierende.

Regnskab

  • Omsætning:20.460.312 DKK
  • Ebitda: 892.397 DKK
  • Resultat før skat: 691.479 DKK
  • Balancesum: 2.717.503 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1984

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
30383

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
04-09-2018
Udbudspris 12.000.000 DKK