Sørger skarp partner - TECH virksomhed klar til at vækste lige nu!!

Skovlundvej, Skødstrup
Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Sindsygt godt koncept mangler en driver og tiden er lige nu!
Søger en medejer

Ejer ønsker at finde en potientiel medejer til virksomheden ved salg af ejerandele.


Nu har du muligheden for at overtage et netop færdigudviklet Tech firma klar til vækst, og som løser det vel nok største problem i detailhandel de senere år - butiksdød og manglende kunder i midtbyerne! Vi giver den fysiske butik samme "superkræfter" som webshops og online servises har... Konceptet er klar til launch!

Localhero. ApS er mere end klar til at vækste. TECH STARTUP - 100% automatiseret og gennemtænkt onlinekoncept, som bekæmper butiksdød! 3.000 udviklingstimer!
Ved hjælp af trådløs NFC teknologi, software og et gennemarbejdet koncept, hjælper vi de lokale fysiske butikker, caféer, saloner mv. med mer-omsætning.
Konceptet er klar til vækste, og klar til at skabe enorm omsætning.

Via selvstændige online kundeklubber giver vi de lokale fysiske forretninger:

- En stærkere relation til deres kunder
- Mere loyale kunder
- Mere salg - OGSÅ udenfor åbningstid!

Udover at vi håndterer alle de her lokale kundeklubber, formidler medlemstilbud osv, så samler vi det hele i ét stort lokalt SHOPPING-UNIVERS på localhero.dk, hvor kunderne kan shoppe rundt mellem alle de gode tilbud i deres lokalområde. Her kan de reservere tilbud, mens de sidder hjemme i sofaen om aftenen kl. 20 og indløse dem nede i butikkerne. Det vil sige, at butikerne sælger ikke kun til deres egne kunder, men de sælger også til de andre lokale butikkers kunder - sammen er vi stærkere!

KONCEPTET TJEKKER ALLE BOKSE AF FOR ET GODT ONLINE KONCEPT

YDERST SAMFUNDSRELEVANT
Butikker lukker på stribe, hvilket tydeligt ses i bybilledet. Derfor er ekstra omsætning vigtige end nogensinde før for butikkerne. Butikkerne - og cityforeningerne - har skreget efter en løsning i mange år, så målgruppen kender så udemærket problemet vi løser, hvorfor de heller ikke bliver svære at konvertere til kunder.

KÆMPE MÅLGRUPPE / GODE INDTJENINGSMULIGHEDER
Målgruppen er ALLE forretninger, som har fysiske kunder; caféer, restauranter, butikker, saloner, behandlere, klinikker, hoteller, kroer mv. Et skøn vil være 100-150.000 forretninger på landsplan. Får man fat i blot 1% - altså 1 ud af hver 100 butikker - så genererer konceptet en månedlig indtjening på ca. 1.000.000 DKK!

LANG CUSTOMER LIFETIME VALUE (CLV)
Levetiden for partneren er lang, da værdien stiger voldsomt, i takt med at man får flere og flere kunder i sin kundeklub. Jo flere tilmeldte kunder, jo større værdi vinker man farvel til, hvis man vælger at opsige sit abonnement, hvilket vil gøre det nærmest håbløst for en partner at opsige sit abonnement.

NEMMERE OG BILLIGERE AT LAUNCHE
Normalt kvæles nye online koncepter, da det er meget dyrt at skabe kritisk masse (mange partnere OG kunder fra start). Her adskiller vi os ved, at butikken stadig opnår en stor værdi (loyale kunder / mersalg også udenfor åbningstid) i sin egen kundeklub, om der er 5 eller 500 lokale butikker tilmeldt LocalHero!
Ligeledes opnår kunden samme værdi (eksklusive medlemsfordele) hos den lokale butik / kundeklub, om der er 5 eller 500 lokale butikker tilmeldt LocalHero.

BUTIKKERNE SKAFFER SELV BRUGERNE
Vi skal ikke ud og "købe" kunder / brugere til portalen. Kunderne tilmelder sig nemt og enkelt ude i butikkerne, så det er faktisk partnerne selv som skaffer brugerne, mens de betaler os for at håndtere dem og skabe mere salg gennem dem.

Økonomiske nøgletal

Konceptet er netop færdigudviklet efter knap 3000 udviklingstimer og er nu 100% klar til launch.
Som tidlige nævnt, så sælges virksomheden nu, i vækstfasen, grundet et andet partnerskab.

Salgsprisen står på ingen måde mål med værdien man får. Skulle man ud og have udviklet et lignende koncept med portal, IOS og Andriod App, NFC teknologi, iPad holdere osv, så kigger man hurtigt ind i et budget på 2-2,5 mio.

Målgruppen af partnere er kæmpestor, da den dækker ALLE forretninger med fysiske kunder...

Der er alene 8.900 frisører i DK, nok hurtigt det 5-10 dobbelte antal caféer / restauranter, plus andre nicher, så vi har hurtigt 100-150.000 i målgruppen.

Får man fat i blot 1% - altså 1 ud af hver 100 butikker - så genererer konceptet en månedlig indtjening på ca. 1.000.000 DKK!

Konservativt indtjeningseksempel:

Hvis man signer bare ÉN butik om dagen, hvilket burde være muligt med SÅ samfundsrelevant et koncept, samt en målgruppe, som skriger efter en løsning som LocalHero, så har man tjent salgprisen ind efter kun 5 mdr. (18.000 + 36.000 + 54.000 + 72.000 + 90.000)

Efter de 5 mdr har man så 150 tilknyttede partnere, hvilket svarer til en månedlig indtægt på 90.000 DKK ex. moms, plus de ny partnere man stadig signer op. Indtjeningen vil stige med 18.000kr hver måned, hvis man signer én partner op om dagen.
(Beregnet ud fra en abb. pris på 600kr/md. En blanding af primært GULD abb. til 495kr/md og en mindre del PREMIUM abb. til 895kr/md.)

Personligt havde jeg større ambitioner og med den rigtige strategi gennem cityforeninger / handelstadsforeninger, som jo er desperate for at redde butikslivet i byerne, så vil jeg tro, at man kan lukker markant flere en én butik om dagen - nærmere 5-10 stykker. Men lige nu er et sælgerteam ved at løbe ud for tid. Lige tilbydes konceptet gratis inkl. Signup chip.


Der vil også komme indtjening fra salg af vores egenproducerede minimalistiske iPad holdere (bord- og gulvmodel), samt SignUp Chip. Priserne på shoppen er bare umiddelbare priser og de kan selvfølgelig justeres efter behov.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

HVILKET PROBLEM LØSER VI ?

Vi bekæmper butiksdød!

Hver dag må mange lokale butikker dreje nøglen om, fordi de taber kampen til onlinehandlen. Det gør ondt at se på og opleve, når man går en tur gennem midtbyen, hvor der er mange tomme butikslokaler, samt et forsvindende byliv. Det skal stoppes NU!

Online webshops og services er de fysiske butikker OVERLEGNE, da de har værktøjer som re-targeting, e-mail marketing osv, hvor de kan ramme kunderne og sælge hvor som helst, når som helst - døgnet rundt! De kan ramme kunden med reklamer, efter kunden har besøgt deres hjemmeside. De kan målrette reklamer mod lignende butikkers kunder osv osv.

Her er en fysisk butik mere begrænset og handicappet, da de kun kan sælge indenfor åbningstiden, hvor kunderne ofte er på arbejde, ligesom de er afhængige af, at kunderne fysisk kommer forbi deres butik.

Når en kunde forlader en fysisk butik, så kan ejeren kun håbe på, at kunden snart - eller overhovedet - kommer igen.

MEN MEN MEN... Alt det laver LocalHero om på nu!


HVORDAN LØSER VI PROBLEMET ?

LocalHero gør det nemt for de lokale butikker at oprette deres egen kundeklub, hvor de skaber en tættere relation til deres kunder, opnår mere loyale kunder og vigtigst sælger mere til deres kunder - OGSÅ udenfor åbningstid! Det gør de ved at sende eksklusive medlemstilbud direkte ud i lommen på deres kunder! Det er altså med andre ord slut med at miste kunden, i det øjeblik de forlader butikken...

Udover at vi håndterer alle de her selvstændige lokale kundeklubber, formidler medlemstilbud mv., så samler vi det hele i ét stort lokalt SHOPPINGUNIVERS på localhero.dk, hvor kunderne får et overskueligt overblik over alle gode tilbud i deres lokalområde. Her kan de reservere tilbud, mens de sidder hjemme i sofaen om aftenen kl. 20 og indløse dem nede i butikkerne.

Om en kunde er i deres hjemby eller om de er en tur i Kbh, så kan de med ét enkelt klik se alle lokale tilbud indenfor den radius de ønsker.

Det er ikke for sjov, at Club Matas, IKEA Family, Imerco+, Circle K EXTRA Club, Føtex Øko+, OK Benzinklub og H&M Club mv. bruger millioner på at drive deres kundeklubber. De gør det af én grund - fordi det er en god forretning!

En mindre fysisk forretning har typisk ikke ressourcer til at etablere og administrere en kundeklub... Men det kan de nu for kun 495kr om måneden! Uanset om de omsætter for 10.000 eller 100.000kr om måneden, så koster det stadig kun 495kr - vi tager ingen %'er af salget og det er noget butikkerne kan forstå.

App’en
App’en er udvilket til IOS of Andriod, den er til forbrugerene så de hurtigt kan se lokale tilbud og tilmelde sig deres ynglingsbutik. I starten kørte localhero kun som et responsivt design, men nu med appen er det endnu sjovere og hjælper localheros partner med at booste deres salg. Som Premium kunde kan butikker også sende 2 pushbesked ud om ugen. App virker også så en kunde får en pushbesked når de er ved deres ynglingsbutik i område.

Markedsføringskanaler

Partneren (butikker, caféer, saloner osv) vil jeg finde gennem flere kanaler...

Som udgangspunkt ville jeg tage fat i cityforeninger / handelstadsforeninger, som jo er desperate for at redde butikslivet i de enkelte byer. Dén vej mener jeg vil være super effektiv, da de jo har en stor del af byernes erhversdrivende tilmeldt deres netværk, samt en naturlig interesse i at butikkerne skal overleve og derfor med glæde vil formidle vores koncept, som netop forhindre butiksdød. Men de har pt. Travlt fokus på at overleve. Derfor har jeg sat et sælger firma på der ringer, og book og køre, den kontrakt løber dog ud nu til februar, men det første arbejde er gennemført.

Lokalt PR vil også være rigtig effektivt, når vi netop hjælper lokalt. Jeg er overbevist om, at de lokale medier med glæde vil dele en god histoire om et nyt koncept som vil redde byens lokale butiksliv. Her har jeg allerede flere artikler ude, samt live interview fra DR P4 med inkl. Interview med en kunde case.

Ligeledes ville jeg markedsføre mig på LinkedIn, hvor stort set alle har én eller flere butiksejere i deres netværk, som pt kæmper med at overleve. Folk vil rigtig gerne hjælpe, så er også ret sikker på, at et SÅ samfundsrelevant koncept vil blive delt vidt og bredt.

En rigtig god video, hvor man belyser det store åbenlyse problem vi løser, så har man hurtigt målgruppens opmærksomhed og det kender så udemærket problemet, da de gennemlever det hver dag...mere i dag end nogensinde før!
Her har vi lavet 4 videoer og en stratigi, smat div. Guides og print. En femte video bliver lavet når der kommer forår og sol.

Idéen er også at lave SoMe kanaler på Instagram og FB for fx de 10 største byen i Danmark og kalde dem:

"LocalHero - tilbud København"
"LoclHero - tilbud Århus"
osv...

Her kunne man så hver dag dele dagens nye tilbud i de respektive byer og dermed bygge nogle solide SoMe kanaler og generere trafik / nye brugere den vej igennem. Så man deler i princippet bare det content, som partnerne opretter på portalen.

https://www.localhero.dk/video-localhero.zip

DR P4 live localhero live interview
https://youtu.be/P-JdeKxJHIM

DR P4 live morgen case Chef Holmgaard
https://youtu.be/B_3CYECILMc
https://migogaarhus.dk/ny-app-skal-bekaempe-butiksdod/
https://stiften.dk/artikel/thomas-fra-sk%C3%B8dstrup-vil-skabe-liv-i-de-sm%C3%A5-butikker-nyt-initiativ-skal-f%C3%A5-kunderne-til-at-handle-mere-lokalt

Omkostninger

Portalen er 100% automatiseret og koster kun hosting at drive. Hosting kan typisk klares for 2-300kr / md. – Så er der lidt økonomi til internet, og til et hovednummer hos relatel.

Der er tegnet en bord- og en gulvholder som ikke er produceret og derfor kan der komme et ny bud på dette produkt.
SignUp Chip er produceret i bærer dygtig flot materialer. Laserskårt, og indbygget, pakket med et lækker æske, med låsertryk, og guides indeni.

Jeg har lavet 100 stk. til en start, men har ca. 4000 ekstra NCF chips liggende til videre produktion

Produktpriserne passer rigtig godt da det heller ikke må være for dyrt.

Varelager på 10.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Onlinetoget kommer buldrende med 400km/t og det ødelægger rigtig meget på sin vej. Butikkerne lider og mange drejer hver dag nøglen om.

Hele verdenssituationen i dag med Corona, krig osv, har fået driftsudgifterne til at eksplodere og kun gjort det hele endnu værre. Så det har aldrig været vigtigere, at styrke ens forretning fremadrettet og skabe ekstra omsætning, hvis man skal overlever og stå imod det stigende pres fra onlinehandlen.

Jeg har flere venner og bekendte i mit netværk, som har drevet butik i mange år. Jeg har set, hvordan de har lagt deres liv og sjæl i deres butikker og hvordan de i dag kæmper for overlevelse. Det er hårdt at overvære og se til, mens de kæmper en ulige kamp.

Jeg er idérig og stærk på konceptudvikling, så derfor besluttede mig for at tage kampen op sammen med dem, for at bevare vores lokale helte og dét er så blevet til LocalHero.

Personligt synes jeg også bare, at det er trist at gå gennem bybilledet og se de mange tomme butikslokaler og det forsvindende byliv - og det skal vi altså stoppe nu!
PS. Koncepter er startet ved Ruben, her fra har jeg bragt det fra startup til en vækstklar virksomhed med videreudvikling.

Markedet

Målgruppen af partnere er kæmpestor, da den dækker ALLE forretninger med fysiske kunder...

Der er alene 8.900 frisører i DK, vel det samme antal skønhedsklinikker, nok hurtigt det 5-10 dobbelte antal caféer / restauranter, plus andre nicher, så vi har hurtigt 100-150.000 forretninger i målgruppen.

De kender alle til problemet med butiksdød og de mærker det på egen krop hver dag. Specielt efter verdenssituationen har ændret sig og det er blevet markant dyrere at drive en forretning. De her forretningsdrivende er sultne efter overleve og det er det vi skal hjælpe dem med.

Så selv en meget lille bid af denne kæmpe kage, vil skabe en rigtig god indtjening, når de alle giver mellem 495-895kr / md...

Stærke sider

Club Matas, IKEA Family, H&M Club osv... De store butikker HAR fundet ud af hvor vigtigt det er, at have en stærk relation og loyale kunder. De ved, at det er meget billigere at sælge mere til eksisterende kunder, end hele tiden at skulle skaffe nye! Kundeklubber er en super vigtig strategi, hvis man vil overleve.

Problemet for en mindre butik, cafe, salon mv. er, at det er rigtig dyrt og resourcekrævende at etablere og drive en kundeklub... Eller rettere det VAR det!

Vi har nu gjort det muligt for disse mindre forretninger at starte en kundeklub, som skaber en kæmpe værdi. En værdi som bliver større og større måned efter måned, i takt med kundeklubben vokser, men for et forsvindende lille beløb (495kr) hver måned - uanset omsætning!

Netop den stigende værdi for partneren i form af flere og flere tilmeldte kunder gør også, at partneren bliver mere og mere knyttet til os. Det bliver en større og større værdi, de vinker farvel til, den dag de vælger at opsige deres abonnement. Det er rigtig vigtigt - og en stor styrke i en abonnementsforretning.

Der findes andre spillere, som tilbyder kundeklubber, men så er det som regel en app-løsning, hvor man skal bede kunden om at hente en app, oprette konto osv osv. Det gider en kunde IKKE bøvle med!

Vi skiller os ud ved, at gøre "barrieren" meget mindre, når en kunde skal tilmelde sig ude i butikken. De skal ikke hente noget som helst, de skal blot holde deres tlf tæt på en chip eller taste deres mail på en iPad, så er de tilmeldt. Tilmeldt til en butik, som de i forvejen har en god troværdighed til.

En anden ting som gør os unikke og ekstra værdifulde er, at hvor man i en "normal" kundeklub kun sælger til sine egne kunder, så samler vi alle de lokale kundeklubber i ét stort lokalt online shoppingunivers, hvor man også sælger til de andre lokale butikkers kunder. Butikkerne har jo en fælles interesse i af få gang i midtbyen og sælge mere hele vejen rundt - sammen er vi stærkere!

Den triste verdenssituation med Covid, Ukraine osv har medført at udgifterne til butiksdrift er eksploderet! Det er rigtig trist, MEN det gør også, at der er mere brug for vores koncept nu end nogensinde før. Derfor er det det perfekte tidspunkt for launch netop nu, hvor målgruppen skriger efter en løsning!

Strategi

For at nå hurtigere og brede ud, så kunne man med fordel tage fat i landets cityforeninger / handelsstadsforeninger, som jo har skreget på en løsning på butiksdød i flere år.
De har jo en naturlig interesse i, at der kommer gang i den lokale detailhandel, ligesom de har adgang til hele vores målgruppe gennem deres foreninger. Jeg er overbevist om, at de rigtig gerne vil indgå nogle strategiske samarbejder på den ene eller anden led.
Herfra er der også sat gang i et salgsfirma der skal tilbyde localhero gratis, herefter taget der igen fat og opdatere hvis butikkerne vil fortsætte der succes.

Vision

LocalHero skal være det åbenlyse valg for lokale fysiske forretninger, når de skal sikre sig, at de også er her om 5-10år.

Jo flere butikker vi signer op i de enkelte byer, jo større incitament er der for de andre lokale butikker for at blive en del af denne samhandel.

Vi løser et kæmpe problem og skaber en stor værdi for butikkerne for kun 495kr / md., uanset omsætning. Derfor må det være realistisk at konvertere en okay del af markedet.

Markedet / målgruppen er enorm, vil skyde på 100.000 - 150.000 fysiske forrentinger på tværs af brancher.

Om 3-5 år skal LocalHero sidde på 10% af markedet, hvilket vil generere en indtjening på (10.000 butikker á 495-895kr) = ca. 6.000.000kr om måneden. Det vil kræve, at der signes 5 butikker om dagen på landsplan over 5 år.

Men en indtjening på 6 mio. DKK, så kan der også sættes et fornuftigt slagsteam og så er 5 butikker dagligt bestemt ikke realistisk.

Til den tid kunne det så være, man skulle kigge udover landegrænser...

Ideel køber

Der er mange muligheder, alt efter hvilken strategi man ligger...

Portalen er 100% automatiseret, så det kræver intet manuelt arbejde at drive portalen. Derfor ville én M/K sagtens kunne drive virksomheden alene og fokusere på salg / markedsføring.

Men ellers ville et makkerpar på 2 gutter / gutinder, som leder efter et fedt nøglefærdigt online koncept, som kan bygges rigtig stort, også være oplagt. Det kræver som sådan ikke den store tekniske forståelse, da portalen og hele teknikken bag, jo er 100% automatiseret.

Vil man drive det som et decideret Tech Startup, så kunne man med fordel sætte en team på 2-3 mand; en med teknisk forståelse og 1-2 sælgere.
Her ville konceptet være oplagt til at hente funding gennem fx InnoBooster, som ikke tager ejerandele, men giver penge til drift til virksomheder er innovative og samfundsrelevante og dét må man sige er tilfældet her.
Jeg ser også at en evt. investor kunne overtage hvis man har andre virksomheder kunne man nemt koble dem på localhero.

Opstartshjælp

Jeg har jo som sagt brugt små 3.000 udviklingstimer på at bygge LocalHero. Jeg ønsker selvfølgelig, at det bliver kæmpe stort og jeg står meget gerne til rådighed med råd og vejledning efter handlen. Mindre rettelser i design osv, det vil jeg selvfølgelig også være behjælpelig med uden beregning.

Man kan altid smide en mail, sms eller give et kald - så skal jeg gerne hjælpe :)

Beliggenhed

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
974

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
35780

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
09-01-2023
Søger en medejer

Ejer ønsker at finde en potientiel medejer til virksomheden ved salg af ejerandele.

Udbudspris 1.900.000 DKK