Online take away udbringning portal til salg

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Nordjylland
Gem annonce
Udbringning Portal med app for kunder, restauranter og chauffør

Du kan hurtigt købe dig frem til en fuld fungerende online udbringning (take away) portal med tilhørende kunder, restauranter og chauffør-app til både IOS og Android. Selve portalen er færdigudviklet og er klar til udgivelse, og de forskellige applikationer mangler blot at blive samlet.

Selve Brandet, Eat Local, formår at støtte de lokale restauranter, udbringnings steder og cafeer. De ovennævnte kunder (restauranter, caféer mm.) kan koble sig på platformen ganske simpelt og uden nogen former for investeringer i udstyr, hvilket ikke er tilfældet hos konkurrenterne til platformen.

Dette er med til at give Eat Local en fundamental og økonomisk-transparent fordel over konkurrenterne.

Økonomiske nøgletal

Portalen er færdigudviklet men ikke lanceret endnu, hvilket betyder at der endnu ikke har været salg. I det at portalen står klar, kan der ved første salg skabes omsætning.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Portalen er udviklet ganske enkelt udfra tre principper som er: tiltgængliggøre lokale restauranter for kunder, Eksponere lokale restauranter for nye kunder og sidst tiltgængliggøre on-demand arbejde for eventuelle chauffør.

De nuværende udbringnings portaler fokusere nemlig udelukkende på udbringning. Eat Local fokusere på de lokale aktør og forsøger at støtte dem med en ekstra salg i deres forretning. Udover dette liberalisere Eat Local chauffør delen, som befrier restaurantejer for at stå for logistikken af at køre selv med maden.

Her anvender Eat Local On-demand trenden og enhver kan mod godkendelse køre for Eat Local i deres cykel, motorcykel eller bil; restaurantejer der ønsker selv at køre kan selvfølgelig også dette.

Markedsføringskanaler

Der er blevet arbejdet med at SEO optimere siden, samt kan man ikke komme udenom at portalens navn et et meget brandable navn som faktisk reflektere hvad portalen er om.

Omkostninger

De eneste økonomiske omkostninger der er til portalen, er omkostninger forbundet med offentligrøresen af apps til IOS og Android stores samt hosting omkostninger.
For 2018 har disse omkostninger været 0,-
For 2019 har disse omkostninger været 379,-

Aktiver

De aktiver der følger med portalen er Source koden af platformen samt de forskellige apps source code som er klar til at blive samlet i PhoneGap også blive publiceret i App store og Play Store.

Virksomhedens historie

Selve ideen bag Eat Local startede for noget tid siden, da jeg så et behov i markedet. Alle udleverings portaler krævede store investeringer for opstart, dernæst abonnement betaling for at forblive på deres platform. Eftersom jeg har hørt det same gang på gang valgte jeg at i gangsætte Eat Local projektet som skulle være anderledes. Som først skulle hjælpe kunderne, dernæst gøre det til en rentabel forretning.
Jeg har siden da også startet andre projekter som kræver efterhånden mere og mere fokus, men jeg vil under alle omstændigheder mene at tiden har ikke været bedre for Eat Local. Eat Local støtter ikke kun de små selvstændige men skaber også bi-beskæftigelse for studernede eller folk der søger en ekstra indtægtskilde.
Visionen for Eat Local er at blive det foretrukne platform

Markedet

Markedet er stort i det at målgruppen er alle med en smartphone og ønsker take out dog skal det siges at der er en del konkurrence på markedet hvor der er to større konkurenter og et par nye aktør på markedet også med deres nye tilgang til take away konceptet.
Det skal dog understreges at markedet er et market under vækst og har et stort potentiale, i det at der er flere og flere der bestiller ude.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring med dette koncept er at komme ud og skabe kendskab til Eat Local hos forbrugerne. Der er ligeledes en udfordring ved restaurantejerne i det at de i forvejen har en række andre portaler, det kan derfor vise sig for at at være en udfordring at sælge netop denne platform.

Stærke sider

Den absolut stærkeste side af Eat Local er tiltgængligheden. Eat Local tiltgængliggøre det hele i en app for kunder, restaurantejer og chauffør. Med hver deres app er der ikke mere der skal til, ikke store investeringer i anlæg og apparater hos kunderne, som er tilfældet hos nogle af konkurenterne. Her behøver du blot en smartphone med internetforbindelse.

Strategi

Den påtænkte nuværende strategi for Eat Local er at gøre platformen gratis. I en periode hvor resturanterne er under press for at lukke, og de resturanter der ikke har levering står til at lukke, kan Eat Local vinde kunder ved at faciltiere platformen i en periode gratis. Dette vil sænke prisen for at vinde en kunde markant, og kan vendes til at være en rentabel forretning.

Vision

Den klare vision for Eat Local er ikke kun at støtte de lokale restaurant eller caféejer men også folk der søger bi-beskæftigelse i en kortere periode eller når de lige ønsker det. Eat Local ønsker at liberalisere markedet og gøre det simplet.

Ideel køber

Den ideelle køber for Eat Local, er en person der har kendskab til restauration branchen og kender til de udfordringer der er i branchen. Den ideelle køber skal helst også have noget kendskab til kodning, for at kunne videre udvikle, optimere og tilpasse platformen.

Opstartshjælp

I det at jeg har allerede meget travlt med min andre forretning, vil jeg ikke være meget tilstede men jeg vil være til rådighed på mail. Jeg vil lige ledes som en del af købesummen stå for oplæringen af platformen og besvare eventuelle spørgsmål undervejs.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
400

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
32471

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
25-03-2020
Udbudspris 60.000 DKK