Virksomhed som genererer leads til banker og långivere i 6 lande - Omsætning: 3 mio DKK - Afkast: 740.000 DKK

Applebys Plads, København K
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Ansatte
Under 5
Grundlagt
2011
Flytbarhed
Flytbar
Adresse
Applebys Plads, København K
Et online lead tech firma, som fokuserer på den finansielle sektor i Norden.

Avenue Trading ApS er et online lead tech firma, som fokuserer på den finansielle sektor i Norden. Vi genererer månedligt mellem 5.000 – 10.000 låneansøgninger, på tværs af forskellige brands og sammenligningsløsninger inden for privatlån. Vi har samlet 14 forskellige brands/hjemmesider på tværs af de markeder vi opererer på. Vores ekspertise og know how i online markedsføring, gør det attraktivt for banker og långivere at indgå et samarbejde med os. Vi arbejder ud fra et ”no cure – no pay” princip, og modtager først betaling, når vi har leveret en godkendt kunde.

✓ Marked i vækst i hele Norden.
✓ Resultat før skat i 2018: 366.904 DKK.
✓ Store muligheder for ekspansion til Tyskland og Spanien.
✓ Eksklusive aftaler og white label setups.
✓ Mulighed for hjælp og support i opstartsfasen.

Regnskab

Afkastningsgrad
19%
Soliditetsgrad
44%
Likviditetsgrad
115%

Økonomiske nøgletal

2018:
Omsætning: 3.083.000 DK
Resultat før skat: 366.904 DKK
Egenkapital: 668.827 DKK
Balancesum: 808.281 DKK

2019 (pr. 31.09.2019):
Omsætning: 2.204.000 DKK
Resultat før skat: 240.314 DKK
Egenkapital: 909.147 DKK
Balancesum: 1.618.922 DKK

Dyr investering i 2019 – Autolender.
I 2019 blev der investeret voldsomt i Autolender.dk. Det er et projekt der har kostet i omegn af 500.000 DKK. Hvis der ikke var investeret i Autolender, havde resulatet før skat været i omegn af 740.000 DKK.

Hvor stammer indtjeningen fra?
En stor del af indtjeningen komme igennem e-mail og sms markedsføring. Ofte køber vi annonceringen upfront, og tjener pengene efterfølgende via salg på e-mail og SMS.
Vores generelle dækningsgrad ligger mellem 30-40% alt efter hvilket marked vi opererer på.

Overskud før skat: 740.000 DKK

Produktet

White label- og sammenligningssider på privatlån.

Gennem White label-setups, bygger vi vores egne privatlånsbrands, hvor vi kun står for håndtering af markedsføring og online trafik. Alt support varetages af vores partnere, og vi skal kun fokusere på at skaffe flere kunder. Vores største white label-samarbejdspartner i 2019 er Freedom Finance, som i 2018 omsatte for 400 million SEK.

Via vores sammenligningssider hjælpes kunden med at finde det bedste privatlån, og kunden tilmelder sig samtidig nyhedsbrev og SMS-markedsføring, som giver os lov til at sende ugentlige nyhedsbreve omkring privatlån. Pt. har vi mere end 25.000 tilmeldte til vores nyhedsbreve, på tværs af vores forskellige brands.

Autolender. - sammenligning af bilfinansering

I 2019 gik vi i gang med at bygge en online bilfinansieringsplatform. Ideen er at ansøgeren via én ansøgning får flere personlige tilbud, fra forskellige banker og långivere.

Platformen har kostet 514.000 DKK at udvikle, og er næsten færdig, klar til at gå på markedet. Der er på nuværende tidspunkt underskrevet kontrakt med to banker, og der har været stor interesse fra mange andre banker. Der bliver årligt solgt omkring 700.000 biler i Danmark, og vi ser derfor et ekstremt stort potentiale inden for bilfinansiering.

White label-samarbejde med Freedom Finance i Sverige – www.avenuefinans.se

Freedom Finance ejer Zmarta.se, og har mere end 20 års erfaring i formidling af lån.
Du kan via Freedom Finance sammenligne personlige tilbud på privatlån, el-priser og forsikring.
Freedom Finance samarbejder med over 30+ forskellige lånudbydere, og er en af de største
sammenligningsportaler på det svenske marked. Freedom Finance omsatte i 2018 for over 400
millioner SEK.

Avenuefinans.se markedsfører sammenligning af privatlån. Via én ansøgning på Avenuefinans.se,
modtager ansøgeren tilbud på privatlån fra op til 30 banker og långivere. Alt support og
kundekontakt håndteres af Freedom Finance.
Sitet genererer månedligt mellem 100 og 300 godkendte låneansøgninger, og af dem bliver
omkring 15 % udbetalt. Vi får en procentvis kommission pr. udbetalt lån, hvor lånebeløbet går op
til 600.000 SEK.
3.700 har tilmeldt sig markedsføring via e-mail og SMS. Heraf genereres affiliate-omsætningen.
Trafikkilder:
- Affiliate Marketing
- Facebook Marketing
- Bing Ads
- Google Ads
- SEO
Direkte omsætning i 2019: 600.210 SEK.
Affiliate-omsætning i 2019: 336.000 SEK.

White label-samarbejde med LVS Brokers i Finland – www.maxilaina.fi

LVS brokers er en AI-baseret lånemægler, som forbinder banker og långivere med forbrugeren.
LVS brokers samarbejder med 30+ banker og långivere, og er placeret i Finland. LVS Brokers har
formidlet lån til over 500.000 kunder og er en af de største lånemæglere i Finland.
Maxilaina.fi markedsfører sammenligning af privatlån. Via én ansøgning på Maxilaina.fi, modtager
ansøgeren tilbud på privatlån fra op til 30 banker og långivere. Alt support håndteres af LVS
Brokers, og sitets eneste opgave er at skaffe flere leads.

Sitet genererer månedligt mellem 500-1.000 låneansøgninger, hvor 5-10% af ansøgerne bliver
godkendt. Vi får en kommission pr. godkendt ansøgning.
1.236 har tilmeldt sig markedsføring via E-mail og SMS. Heraf genereres affiliate-omsætningen.
Trafikkilder:
- Affiliate Marketing
- Facebook Marketing
Direkte omsætning i 2019: 43.500 DKK
Affiliate-omsætning i 2019: 20.000 DKK


White label-samarbejde med Salus Group i Finland – www.avenuelainaa.fi

Salus Group OY er en digital platform, som gør det nemt for forbrugeren at finde det billigste
lånetilbud. Når forbrugeren ansøger om et lån, modtager forbrugeren tilbud fra op til 30
forskellige banker og långivere.
Avenuelainaa.fi genererer månedligt mellem 250–750 ansøgninger, hvor omkring 5% af
ansøgningerne bliver godkendt. Vi bliver betalt en kommission pr. godkendt ansøgning.
1.909 har tilmeldt sig markedsføring via e-mail og SMS. Heraf genereres affiliate-omsætningen.
Trafikkilder:
- Affiliate Marketing
- Facebook Marketing
Direkte omsætning i 2019: 22.500 DKK
Affiliate-omsætning i 2019: 8.500 DKK


White label-samarbejde med Creditolo i Tyskland – www.avenuefinanz.de

Samarbejdet køres igennem Adservice Media, og har kørt med minimum indsats i 2019. Tyskland
har stort potentiale pga. volumen, men det anbefales at finde en ny White Label partner, hvis
løsningen skal fungere optimalt.
Ved overtagelse står vi til rådighed for at guide, og henvise til andre White Label partnere, som
potentielt kan udnytte de uforløste vækstmuligheder på det tyske marked.
3.800 har tilmeldt sig markedsføring via e-mail og SMS. Heraf genereres affiliate-omsætningen.
Direkte omsætning i 2019: 17.000 DKK
Affiliate-omsætning i 2019: 55.500 DKK

Sammenligningssider af forbrugslån med affiliate marketing:

Alle sammenligningssider samler brugernes information, og sender dem, efter de har tilmeldt sig,
lånetilbud på både e-mail og SMS. Brugeren får, ud fra det valgte lånebeløb, vist tre lånetilbud
som matcher lånebeløbet. Hvis brugeren vælger et lånetilbud, og får godkendt lånet, får vi
udbetalt en kommission af annoncøren. Kommissionerne er forskellige fra annoncør til annoncør,
og kan variere fra 50 kr. op til 2.500 kr.
Indtjeningen kommer primært fra opsamlingen af brugerens data, når brugeren efter tilmelding
vælger et af de tilbud, som bliver sendt via e-mail eller SMS.

Der er sammenligningssider i:
- Danmark
- Sverige
- Norge
- Finland
- Tyskland
- Spanien

Sammenligningsside i Danmark – www.aletia.dk

Har været live siden 2017 og har haft mere end 56.000 besøgende. Omkring 7.000 har tilmeldt sig
til markedsføring via SMS og e-mail, og der er nuværende 4.770 aktive subscribers med en
åbningsrate på mellem 10-20 % på e-mail. Aletia markedsføres via Facebook Ads og Bing Ads.
Omsætning i 2019: 556.908 DKK

Sammenligningssider i Norge – www.aletia.me, www.easy-card.me og www.netfinans.org.

Aletia.me har haft 17.000 besøgende og 2.700 har tilmeldt sig e-mail- og SMS-markedsføring. Der
er for nuværende 1.800 aktive på e-maillisten, som har en åbningsrate mellem 2-10 %.
Easy-card.me har haft 7.000 besøgende og 1.200 har tilmeldt sig e-mail- og SMS-markedsføring.
Der er nuværende 1.000 aktive på e-maillisten, som har en åbningsrate mellem 8-30 %.
Netfinans.org har haft 1.800 besøgende og 200 har tilmeldt sig e-mail- og SMS-markedsføring. Der
er nuværende 200 aktive på e-maillisten, som har en åbningsrate mellem 20-45 %.
Siderne markedsføres via Facebook Ads.
Omsætning i 2019: 505.000 NOK

Sammenligningside i Sverige – www.aletia.se

Har været live siden 2017 og har haft mere end 22.000 besøgende. Omkring 5.200 har tilmeldt sig
til markedsføring via SMS og e-mail, og der er nuværende 2.100 aktive subscribers med en
åbningsrate på mellem 10-20 % på e-mail.
Siden markedsføres igennem Facebook Ads.
Omsætning i 2019: 120.000 SEK
Sammenligningssider i Finland, Tyskland og Spanien – www.aletia.fi, www.aletia.de og
www.aletia.es.
Aletia.fi (Finland) har haft 5.000 besøgende, og omkring 600 aktive tilmeldinger til E-mail og SMS.
Aletia.de (Tyskland) har haft 2.500 besøgende, og omkring 800 aktive tilmeldinger til E-mail og
SMS. Aletia.es (Spanien) har haft 4.000 besøgende, og har omkring 1.000 aktive tilmeldinger til E-
mail og SMS.
Fælles for alle siderne er, at der ikke længere køres markedsføring, da de har været nedprioriteret
pga. manglende tid.
Omsætning i 2019: 10.000 DKK

Markedsføringskanaler

Facebook Ads:

Facebook-annoncering har været et grundlæggende element i markedsføringen for alle vores sider. Vi optimerer vores annoncer månedligt, og forsøger konstant at forbedre målgruppe og konvertering. Alle kampagner er konverteringsoptimeret, og Facebook-algoritmen optimerer derfor mod den billigste pris pr. konvertering.

Total spend på Facebook Ads i 2019: 895.000 DKK

Affiliate marketing i affiliate-/annonceringsnetværk:

Vi har et stort netværk til mange affiliate-netværk, fordi vi selv leverer meget trafik til deres andre kampagner. Vi samarbejder b.la. med; Adservice Media, Adtraction, Orion Media, Adsninja m.m. Vores publishers afregnes med en lead-pris, og der er rig mulighed for at hente meget volumen, hvis man er villig til at betale for den.

Total spend på affiliate marketing i 2019: Ca. 415.000 DKK

Bing Ads:

Bing Ads har været brugt som et alternativ for Google Ads, som er blevet for dyrt. Der er fin volumen at hente på Bing Ads, og vi har fået en god pris pr. konvertering - især i Danmark. Det kræver en investering at finde de rigtige keywords, men når først man har ramt de rigtige keywords, er det nemt at vedligeholde.

Total spend på Bing Ads i 2019: 127.000 DKK

Google Ads:

Google Ads bruges udelukkende til brandbidding på eget brand. Herved sikre man sig altid at ligge nummer ét, når kunden søger på ens brand, så det ikke er en konkurrent der tager konverteringen. Det giver desuden ret lave konverteringspriser, men forholdsvis lav volumen.

Total spend på Google Ads i 2019: 10.000 DKK

Andre markedsføringskanaler – e-mail, SMS, Display Ads og SEO

Som en stor del af indtjeningen bruges e-mail og SMS-markedsføring. Der sendes flere gange ugentligt e-mail og SMS til vores brugerdatabase, med nyheder og nye lånemuligheder. Især e-mail giver en ekstremt god ROI, og det er her, at man for alvor kan forbedre sin indtjening.

Der er desuden lavet minimalt SEO-arbejde på Avenuefinans.se, hvor der er købt 10 blogindlæg, og der er lavet onsite SEO.

Total spend på e-mail marketing: 35.000 DKK
Total spend på SMS-marketing: 100.000 DKK
Total spend på SEO: 5.000 DKK

Omkostninger

Vores største omkostninger er markedsføring via digitale medier. Mellem 100.000 - 200.000 kr pr. måned.

Derudover har vi få fasteomkostninger som husleje (5000 kr pr. mdr), Revisor (2000 kr pr. mdr.), Forskeligt mail/sms software (5000 kr. pr. mdr.). Derudover har direktøren fået løn for at køre selskabet.

Aktiver

Det største aktiv vi har i virksomheden er væres nyhedsbrev. Der er mere end 25.000 tilmeldte og de står for at generere størstedelen af omsætningen.

Markedet

Danmark – stort potentiale – mange nye udbydere:

Hvis man kigger på de største aktører i Danmark, oplever de stadig markant vækst i udlånsporteføljen. Basisbank er gået fra at have 72.000 kunder med 1,5 mia. i udlån i 2016 til at have 100.000 kunder, med 2 mia. i udlån i 2018. Det er en stigning på 38% i nye kunder og 20% i udlån.

Ekspres Bank har ligeledes oplevet en vækst på 12% i udlån fra 2017-2018.

Fra 2017-2018 steg antallet af udstedte lån fra medlemmerne af Digitale Långivere med 44 %. Fra 200.000 udlån i 2017, til 357.000 udlån i 2018.

Det vi vil opleve i Danmark de kommende år, er at mange ”lånebrokere” fra Sverige, Norge og Finland kommer på det danske marked. Lendo er allerede kommet, og tilbyder en service hvor du kan finde det billigste lån via én personlig ansøgning. Det vil skabe mere gennemsigtighed i markedet, og presse forbrugslånsselskaberne til at konkurrere mere på markedet. Nordea er gået med på Lendme og Lendo, og vil derfor presse selskaberne yderligere.

Det forventes at markedet bliver større, og det bliver mere normalt at have lån forskellige steder, frem for kun at have det i sin bank. Der er rigtig gode fremtidsudsigter for Danmark, da der kommer mange nye udbydere på markedet, som alle er villige til at betale ekstra for nye kunder.

Sverige – lånemæglerne har kontrollen – stort potentiale:

Sverige er styret af såkaldte ”lånemæglere”. Når du ansøger om lån via en lånemægler, får du tilbud fra op til 35 banker. Nogle af de største mæglere er Lendo, Freedom Finance og Axo Finans.
Lendo omsatte for 637 millioner SEK, Freedom Finance omsatte for 418 millioner SEK, mens Axo Finans omsatte for 44 millioner SEK. Det er altså et stort marked, og der er rig mulighed for at vækste.

Sverige har for nylig indført et ÅOP-loft på 40 % for at sikre forbrugeren ikke ryger i for stor gæld. Det har medført, at de mindre kviklån og kassekreditter har fået sværere vilkår, og markedet er derfor primært større forbrugslån. Samtidig er det blevet ganske normalt at refinansiere sine kviklån eller kreditkortgæld, med et forbrugslån og dermed sikre sig en billigere rente.

Der har været stabil fremgang i udlån af forbrugslån fra 2014-2017, hvor det totale udlån er steget fra 200 milliarder SEK til 225 milliarder SEK, altså en vækst i udlån på 12,5%.

Sverige er et af de lande, hvor vi fornemmer, der er størst potentiale for at udvikle forretningen.

Norge – styret af reguleringer – lysere fremtid:

Norge har indtil for nylig været det klart bedste land at lave affiliate marketing/lead generering i. Det er dog blevet bremset med op til flere forskellige reguleringstiltag det seneste år. Det er blevet ulovligt at have white label-aftaler (vi havde avenuefinans.no), der er indført et gældsregister, og der er skærpet mange krav omkring markedsføring af finansielle produkter.

Der har derfor været et markant dyk i omsætningen i Norge de seneste 6 måneder. Det forventes, at der kommer ro på igen engang i det nye år, og lånudbyderne igen bliver villige til at betale mere for en kunde.

I Norge er det normalt at udnytte de fordele, man får via et kreditkort til at betale Benzin e.l., og mange vælger efterfølgende at refinansiere den kreditkortgæld via et privatlån.

Finland – fornuftigt marked – gode muligheder:

Finland er – ligesom Norge og Sverige – præget af lånemæglere. De største er Rahalaitos, Freedom Rahoitus, LVS brokers og Salus Group. Fælles for dem alle er, at de har et samarbejde med mellem 25-35 banker, og de kæmper om at blive størst på markedet.

Finland har netop indført et ÅOP-loft på 25 %, hvilket har været sundt for markedet. Det har drevet mindre kviklån og kassekreditter væk fra markedet, og man ser nu, at privatlån bliver mere normalt, og et sammenligneligt produkt med det man får i egen bank. Det er generelt et konkurrencepræget marked med mange udbydere, og rigtig mange white labels, men der er kæmpe potentiale, hvis man formår at skaffe volumen.

Tyskland og Spanien – kæmpe volumen – bagud på teknologi:

Vi har ikke kæmpe erfaring på disse markeder, men fælles for dem begge gælder det, at der er mulighed for kæmpe volumen. Begge lande er teknologisk bagud i forhold til Skandinavien, hvilket betyder længere udbetalingstider af lån, og dermed dårligere konverteringsrater og payouts.

Vi havde engang et samarbejde med Maxda i Tyskland, hvor vi i løbet af en måned omsatte for 25.000 Euro, men blev stoppet fordi vores kvalitet var for lav. Så volumen er der, det handler bare om at finde en god udbyder og den rette kvalitet.

Hvis man sætter et målrettet fokus på et af markederne, vil man kunne skalere forretningen markant.

Ideel køber

Den ideelle køber har erfaring, eller netværk inden for enten finanisering, bilfinansiering, consumer finance, affialite marketing eller inden for digital markedsføring.

Der er mulighed for at den nuværende direktør bliver siddende i stillingen, hvis man kan skabe en synergi igennem opkøbet. Der er samtidig interesse i en investor, som kan se muligheder og tror på Autolender projektet.

Opstartshjælp

Ved fuld overtagelse af firmaet vil vi indledningsvis stå til rådighed to hverdage i starten af overtagelsen, og være tilgængelig på mail og telefon de efterfølgende 30 dage. Vi skal nok sætte jer ind i hele systemet, sætte jer i kontakt med de vigtigste samarbejdspartnere og få jer godt fra start.

Hvis det bliver en løsningen hvor direktøren bliver siddende, kører han naturligvis selskabet videre, og står fuldt til rådighed for køberen.

Beliggenhed

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
966

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
31995

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
28-10-2019
Udbudspris 1.200.000 DKK