Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

FØRENDE IT SUPPORT VIRKSOMHED I ÅRHUS

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Ikke flytbar
Region
Midtjylland
Gem annonce

ALLE KAN GØRE DET / KRÆVER INGEN SPECIELLE IT-KOMPETANCER:
Virksomheden tilbyder IT-support til private, hvor kundegruppen typisk er folk der er meget dårlige til IT samt den ældre del af befolkningen. Det betyder altså at de opgaver vi typisk løser, er meget simple og noget som langt de fleste almindelige mennesker kan klare. Typisk består opgaver i: Opsætning af Iphone, fjernsyn, printer mm. Tilslutning af DVD afspiller. Opsætning af programmer, eksempelvis Microsoft Word eller Antivirusprogram. Med andre ord: Meget nemme opgaver enhver med almindelig teknisk ferden kan klare.

SKAB EN SIDEINDKOMST:
For mig har denne lille hobbyforretning blot været en nem måde at tjene et par tusinde kroner ekstra hver måned, ved siden af mit studie. Virksomheden kan dog skaleres op!

NEMT AT SKAFFE NYE KUNDER:
Virksomhedens hjemmeside ligger lige nu øverst på google, hvis man søger på "It hjælper århus", "it support århus", eller noget lignende det. Rent organisk kommer der cirka 10-15 henvendelser om måneden. Udover det, er der mulighed for at køre rigtig billigt CPC (google ads annoncering), til at tiltrække endnu flere kunder. Jeg har førhen også skaffet kunder igennem flyers der bliver smidt i postkasser i ældreområder. 1000 af disse flyers koster 250 kr. Det betyder med andre ord at kun 1 ud af 1000 skal ringe til dig, og bestille din service, alt derefter er ren indtjening.

PENGENE ER HURTIGT TJENT IND:
Som beskrevet ovenfor, så er pengene du tjener ren indtjening, da der ikke nogen omkostninger udover hosting og markedsføringsmateriale er i virksomheden. Det skal dog siges at jeg ikke har eksperimenteret med andet, og ser også Facebook markedsføring, både organisk og betalt, som en god mulighed!

KÆMPE POTENTIALE:
Virksomheden ligger allerede #1 på Google, men der er stadigvæk kæmpe potentiale. Grundet manglede tid, har jeg ikke været god til at tage ud til kunderne, jeg vil dog mene der er rigtig gode muligheder for at opbygge en fast kundeportefølje. Udover det, så er der stort potentiale ved at Google AdWords, Facebook Ads, at gå ned i banko klubber, sejlklubber og andre klubber med mange ældre mennesker, kontakte ældresagen osv. Man kunne også lege med en salgs "anbefal en ven" løsning, hvor man spare 50% hvis man henviser en ven. Mulighederne er mange, og kan fantasien sætter grænser!

GØR NOGET GODT FOR ANDRE:
Det er ingen hemmelighed, at virksomheden blev startet som et hygge projekt for at tjene nogle penge. Sidenhen er det dog blevet en af de ting der virkelig er fedt ved at have virksomheden. Kunderne er så taknemmelige for den hjælp de får, og tit og ofte bliver man budt på kaffe og kage. Men det med at hjælpe andre giver virkelig noget, som man kommer til at værdsætte utrolig meget!

DEN PERFEKT CORONA-FORRETNING:
Mange mennesker ønsker ikke at opsøge den lokale IT ansvarlige i byen, og dermed er dette en perfekt forretning, da du kommer som ene mand og hjælper til. Sørg selvfølgelig for at have din hygiejne i top, så kunderne føler sig sikre ved at have dig på besøg!

DEN PERFEKT CORONA-FORRETNING:
Mange mennesker ønsker ikke at opsøge den lokale IT ansvarlige i byen, og dermed er dette en perfekt forretning, da du kommer som ene mand og hjælper til. Sørg selvfølgelig for at have din hygiejne i top, så kunderne føler sig sikre ved at have dig på besøg!

HVAD BETALER DU FOR?
Når du køber virksomheden her, betaler for for at få en professionelt designet hjemmeside og udover det at ligge nummer 1 på Google. Da virksomheden allerede har 10-15 henvendelser om måneden, og ofte flere, og dette meget uden særlig meget arbejde, kan blive mange flere, kan du allerede nu regne på, hvor hurtigt du kan tjene dine penge hjem igen!

Økonomiske nøgletal

Eftersom at dette har været et hobbyprojekt, ser jeg det ikke som relevant. Jeg ønsker hellere at ligge vægt på, at virksomheden allerede ligger #1 på Google og organisk får mange henvendelser om måneden. Så er indtjeningen bare et spørgsmål om at sige ja til opgaverne!

Produktet

SELVE YDELSEN:
Produktet består i at hjælpe med simple IT opgaver. Dette kunne være at bruge en telefon, opsætning af et fjernsyn eller iPhone, tilkobling af printer. Ganske almindelige opgaver, som man kan læse sig frem til i manualen.

OBS: Kunderne forventer ikke vi kan brugermanualen til alle modeller og forskellige apparater i hovedet. Kunderne forventer blot at vi kan hjælpe.

VÆLG SELV DINE OPGAVER:
Folk tilmelder sig på hjemmesiden, og herefter bliver de ringet op omkring deres problem. Herefter vurdere vi om det er noget vi kan hjælpe med. Hvis det er noget vi kan hjælp med, takker vi ja og tager ud til kunden. Hvis ikke takker vi nej og henviser dem evt. til andre. Det betyder altså med andre ord, at man ikke kommer ud til en opgave man ikke kan klare. Personligt har vi dog også tage udfordrende opgaver, da ældre mennesker har en tendens til at formulere deres problemer mere indviklede end de er. Og kan vi ikke løse problemet skal kunden selvfølgelig ikke betale.
Generelt gjorde vi meget det i opstartsfasen at vi tog ud til alle, selvom vi tænkte vi ikke kunne løse problemstillingen. Ofte kunne det løses alligevel, men kunne vi ikke løse det, skulle kunden ikke betale.


PRISEN FOR SELVE YDELSEN
Man kan lege med prissætningen. Vores priser er 300 kr. den første time og derefter 150 kr. pr. påbegyndt halve time.
Jeg vil skyde på, at vi i gennemsnit har haft en indtjening på 500 kr. pr. kunde.

DU TJENER PENGE PÅ MERSALG:
Når du er ude ved en kunde for at løse en opgave, vil dette typisk indbringe dig 500 kr pr. opgave.
Det er dog typisk ikke disse opgaver du tjener penge på, men ofte det mersalg du laver. Eksempelvis skulle jeg formatere en windows computer. Da dette var gjort, solgte jeg opsætning af Microsoft Office og Antivirus program og dermed havde denne kunde en indtjening på 1500 kr.

REALISTISK REGNESTYKKE:
Forstil dig at du køber virksomheden. Hvis du er lidt sløset, og ikke lægger særlig meget arbejde i, kan du nemt have 5 kunder på en uge, det er en INDTJENING 2500 kr. om ugen. Det er 130.000 kr. på et år! Forstil dig så, hvis du rent faktisk ligger meget arbejde i det!
Vælger du derimod at lægger arbejde i virksomheden og en indtjening på på 20.000 kr. om ugen, har du en indtjening på 1.040.000 kr. på et år!

Markedsføringskanaler

Vores nuværende kunder finder os på Google, rent organisk. Jeg ser dog kæmpe potentiale i følgende:

DIGITAL MARKEDSFØRING:
- Lav opslag i lokale Facebook grupper
- Lave en Facebook side
- Lave Google Ads
- Lave Facebook Markedsføring

OFFLINE MARKEDSFØRING:
- Kontakt lokale elektronikbutikker for samarbejde
- Dele flyers ud på gågade, indkøbscentre og supermarkeder
- Samarbejde med andre lokale, eksempelvis lokale bingoklub, eller andre steder hvor målgruppen kommer.
- Hænge plakater rundt i byen
- Lave et "henvis en ven" program hvor man kan få rabat hvis man henviser en ven

Mulighederne er uendelige. Det er et spørgsmål om at tænke lidt kreativt!

Omkostninger

Mobil abbonoment cirka 100 kr/måned (kan gøres MEGET billigere) og er ikke nødvendigt.

Hosting har jeg haft gratis som subdomain fra anden hjemmeside. Har man ikke muligheden for dette, skal man forvente 100 kr. årligt.

Domæne koster 50 kr. om året.

Aktiver

- Et super godt domæne: Itaarhus.dk
- Professionel hjemmeside
- #1 på Google

Markedet

Med flere og flere brugere af IT, er der et større og større marked for netop dette. e
Med flere og flere IT enheder på markedet, er der et større marked for netop dette!

Ideel køber

Den ideelle køber er selvfølgelig en der har en rimeligt standardforståelse for IT, og selv har erfaring med at opsætte printeren derhjemme, downloade et antivirusprogram, installere TV kanaler osv.

Udover det, så er det en der har gåpåmod, og ønsker at udnytte potentialet. Der skal gerne være noget drive for at tjene penge! Som tidligere nævnt, har kunderne en tendens til at overkomplicerer deres problemstillinger, og derfor skal man "turde" tage derud, selvom det de har forklaret i telefonen ikke gav nogen mening.

Opstartshjælp

Jeg sørger for at alt materiale bliver tilpasset dig og din forretning.

Og hjælper selvfølgelig til i opstarten efter behov.

OBS: Jeg ønsker en forholdsvis hurtig og ukompliceret handel.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1563

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
34408

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
28-11-2021
Udbudspris 29.000 DKK