BEMÆRK: Denne virksomhed er blevet solgt og du kan derfor ikke kontakte den længere.

Hele landet

DANSK FESTIVAL-WEBSHOP m. salg af dansk festivaludstyr (B2C) + 1.284 (67 %) Organiske Brugere

Varelager inkluderet i prisen til indkøbspris på 14.668 DKK

  • Flytbarhed:Flytbar
  • Type:Webshop
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2015
  • Oprettet den:18-12-2017
  • Annonce set:1787
  • Følgere:18
  • Kontaktet:18
Udbudspris 28.000 DKK Salær ved køb: 4.340 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Regnskab - Fra seneste regnskab

  • Omsætning: 4.391 DKK
  • Ebitda: 1.756 DKK
  • Resultat før skat: 1.756 DKK
  • Balancesum: 12.000 DKK

Afkast og Overskud

  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Teaser

Kunne du tænke dig at sælge festivaludstyr til landets flere 100 tusinde camperende festivalgæster, der hvert år tager på Danmarks mere end 50 musikfestivaller. Så er her et unikt tilbud på en dansk festival-webshop med salg af dansk festivaludstyr. Webshoppen sælger (næsten) alt en festivalgæst har brug for på en festival: telte, soveposer, liggeu...

Beskrivelse

Kunne du tænke dig at sælge festivaludstyr til landets flere 100 tusinde camperende festivalgæster, der hvert år tager på Danmarks mere end 50 musikfestivaller. Så er her et unikt tilbud på en dansk festival-webshop med salg af dansk festivaludstyr. Webshoppen sælger (næsten) alt en festivalgæst har brug for på en festival: telte, soveposer, liggeunderlag, luftmadrasser, stole, lys mv.

Webshoppen er udviklet af en professionel webudvikler og kører automatisk. Det eneste der skal udføres manuelt er markedsføring, kundeservice og at få pakkerne sendt. Der kan udvides med et pakkehotel, der kan sende og modtage pakkerne.

Webshoppen åbnede 16. april 2015 med missionen at sælge dansk kvalitets festivaludstyr, så at det kunne holde flere festivalsæsoner i stedet for at blive smidt ud efter bare én festival, som mest festivaludstyr desværre bliver. Det lykkedes jeg med og får generelt stor ros for produkternes kvalitet og design.

LEVERINGSAFTALE:
Webshoppens produkter bliver leveret af Oase Outdoors (grundlagt 1984), som er dansk producent af camping- og festivaludstyr. Mere præcist med deres brand Easy Camp, som vi har en yderst positiv leveringsaftale med. De leverer til tiden, har god support og ordner reklamationssager uden problemer, som jeg kun har haft 2 af. Med i prisen får du et solidt varelager (værdi: 14.668,- indkøb) at starte ud med, så alt er klart til når festivalmarkedet eksploderer fra april til oktober.

WEBSHOPSYSTEM:
Webshoppen er opbygget i Shopify, som efter egen mening er det smarteste CMS (Content Management System) på markedet. Systemet er hurtigt og let at gå til og bliver automatisk opdateret og vedligeholdt af Shopify selv, da de står for alt teknisk angående webshoppen (server, webhotel, database mv.). Og skulle der være problemer (har ikke oplevet det endnu), har de en sublim kundesupport, der kan svare og hjælpe med næsten alt.

BETALINGSLØSNING:
I webshoppen kan der betales med kendte korttyper som VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro via dansk betalingsløsning fra Quickpay og dansk indløsningsaftale med Clearhouse, som er nemt og sikkert for både dig og dine kunder og fungerer automatisk. MobilePay og Dankort kan let integreres, eller der kan skiftes til anden betalingsløsning som fx Stripe.

FRAGTAFTALER:
Der tilbydes forsendelse med GLS og PostNord (dag til dag levering) på webshoppen via en automatiseret integration med danske Pakkelabels.dk, der står for håndtering og udprintning af pakkelabels, som let kan udvides med DAO365, bring og forsendelser til udlandet mv.

DETTE FÅR DU:
✔ Stærkt dk-domæne/brandnavn med stærk SEO-værdi – festivalrelevant, kort og let at huske.
✔ Professionelt udviklet webshop med 30 unikke festivalprodukter p.t.
✔ Automatiseret betalingssystem via danske QuickPay og Clearhouse (der hjælpes gerne med valg af andet betalingssystem).
✔ Automatiseret pakkelabelsystem med danske Pakkelabels.dk (der hjælpes gerne med valg af andet pakkelabelsystem).
✔ Sund leverandøraftale med danske Oase Outdoors (Easy Camp produkter, der kan udvides med flere brands).
✔ Hjælp til overtagelse og igangsætning af webshoppen.
✔ Startsupport og hjælp til webshoppen, muligheder, let tilpasning og spørgsmål mv.
✔ Logo + alt grafisk.
✔ Et varelager på 148 produkter (30 forskellige) med en udsalgspris på mellem 29.336 DDK– 36.670 DDK.
✔ Markedsføringsmateriale (videoer + billeder).
✔ Facebook-side med 455 følgere.
✔ Opsat konto til Google My Business, Google Search Console, Google Analytics, Google Adwords og Trustpilot.

Kort sagt får du alt med, du skal bruge for let at gøre denne webshop til en succes med stor vækst og glade kunder.

Anslået pris er 28.000,- for det hele inkl. varelager (værdi: 14,668 DKK indkøb) - Og så har du en aktiv webshop med stort potentiale, som er klar til at blive taget til helt nye højder med landets over 50 festivaller med flere 100 tusinde camperende festivalgæster hvert år. På sigt er der mulighed for at lancere i andre lande som Tyskland, Sverige og Norge, der også afholder et stort antal festivaller, og derfor har en masse festivalgæster, der også skal bruge festivaludstyr.

Så kunne du tænke dig at blive iværksætter eller at udvide din forretning med denne danske festival-webshop med salg af dansk festivaludstyr, kommer der nok ikke et bedre tilbud med en hurtigere og lettere overtagelse og start end dette.

ROSKILDE FESTIVAL FAQS:
Til sidst er her nogle ret vilde faqs omkring markedet for festivaludstyr på Roskilde Festival, som er bare en af de over 50 danske festivaller, der løber af stablen hvert år:

✔ Roskilde har hvert år omkring 112.000 camperende festivalgæster, hvilket vil sige, at størstedelen af dem hvert år skal bruge et telt, en sovepose, en luftmadras, en festivalstol mv. inden de skal afsted.
✔ 50.000 telte bliver hvert år slået op på Roskilde Festival.
✔ 40 % af al festivaludstyr bliver efterladt på festivalen, hvilket vil sige, at festivalgæster ofte køber nyt festivaludstyr.

Markedsføringskanaler

E-MÆRKET OG ANDRE INTEGRATIONER:
Webshoppen kan let blive e-mærket, da den indtil sommeren i år har været det. Ydermere er webshoppen opsat til Google Search Console, Google My Business, Google Analytics, Google Adwords og Trustpilot, som derfor er lige til at gå til og er vigtige webshop-redskaber.

Webshoppen har været indekseret via Google Analytics siden starten i april 2015, så der er opsamlet en fornuftigt mængde data, der kan undersøges og indekseres på.

BRUGERE:
I 2017 kom brugerne til webshoppen via følgende:

✔ Organisk 1.284 brugere (67 %)
✔ Direct 468 (24,59 %)
✔ Social 109 (5.7 %)
✔ Konverterings rate (1,00 %)

Webshoppen har haft 6.956 unikke brugere siden 2015.

Økonomiske nøgletal

Ift. regnskab og omsætning, så omsatte webshoppen med nærmest ingen markedsføring for:

• 9.622 DKK i 2015
• 14.614 DKK i 2016
• 4.391 DKK i 2017
• I alt: 28.627 DKK inkl. moms.

Omsætningen og omkostninger kan dokumenteres.

Grunden til den dalende omsætning i 2017, er fordi at jeg startede på nyt studie det år, og derfor ikke har haft samme tid til at drive webshoppen. Der blev i 2017 ikke udført nogen form for markedsføring. Der er her et stort uudnyttet potentiale.

Omkostninger

Der er med webshoppen omkostninger til følgende:

• Dk-hostmaster for domæne (72 DKK ekskl. moms årligt).
• Shopify for webshopsystem (ca. 190 DKK/måned + 2.9% og 1,9 DKK af hvert salg).

Virksomhedens historie

Hvorfor sælge, når det er et godt produkt?
Ja, det kunne man måske godt tænke, men sandheden er, at jeg gerne vil forsøge at rejse jorden rundt med min kæreste i 2018-2019, og det betyder, at jeg ikke kommer til at have tid og nok ikke er i Danmark, når festivalmarkedet eksploderer fra april til oktober. Derfor ønsker jeg gerne mit projekt overtaget af andre, der også ser potentialet og Danmarks kæmpe festivalmarked, som kan løfte webshoppen til nye højder og udnytte markedet bedre med en stor økonomisk gevinst.

Pengene fra salget af webshoppen vil gå til mig og min kærestes jordomrejse.

Markedet

STORT POTENTIALE:
Indtjenings- og udviklingspotentialet er stort, da mulighederne på ingen måde er udtømt.

Der er store muligheder for viral markedsføring, da salg af festivaludstyr er et friskt og ungt marked, der færdes meget på sociale medier og blogs. De deler og tagger meget festivalindhold med deres venner og glæder sig hvert år til at skulle på festival(er) og kan næsten ikke vente.

Der vil uden tvivl kunne skabes stor vækst ved øget fokus på SEO og samarbejde med bloggere eller influencers, der efterfølgende kan følges op med remarketing.

Det er også mange muligheder for let at udvikle video- og billedmateriale, der kan gå viralt, da der er meget festivalmateriale at hente, og at målgruppen elsker at dele og tagge hinanden i sjove festivalopslag.

Der tilbydes idéer til udvidelse af sortimentet samt nye spændende koncepter, som helt sikkert vil kunne være med til at tage webshoppen til helt nye højder.

Ideel køber

Køber behøver ikke at have teknisk viden for at drive webshoppen, da næsten alt i webshoppen er automatiseret opsat, og at Shopify er et yders brugervenligt CMS-system, som er lige til at gå til med særdeles god og professionel support. Så alle der ønsker at udvide deres forretning eller går med en iværksætter i maven vil kunne drive denne webshop med økonomisk gevinst.

✔ Og jeg hjælper som sagt gerne med at komme i gang og få det hele op at køre.

Opstartshjælp

Der tilbydes sammen med salget hjælp til følgende:

✔ Hjælp til overtagelse og igangsætning af webshoppen.
✔ Startsupport og hjælp til webshoppen, muligheder, let tilpasning og spørgsmål mv.
✔ Logo + alt grafisk.
✔ Markedsføringsmateriale (videoer + billeder).

Kontakt mig endelig, så kan vi snakke detaljer, og hvis der skulle være spørgsmål.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29161
  • Forretningen opererer i:Hele landet
  • Branche:Internethandel Detail (b2c)
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:14.668 DKK
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:0 - 1/2 million