Denne annonce er inaktiv.

Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu.
Dette sker typisk indenfor 24 timer.

Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen
Midtjylland

Unikt Rating Bureau søger partner

Hvor købsoplevelser mødes

  • Flytbarhed:Flytbar
  • Type:Website
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2017
  • Oprettet den:08-06-2018
  • Annonce set:388
  • Følgere:4
  • Kontaktet:3
Udbudspris 600.000 DKK Salær ved køb: 21.500 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Beskrivelse

Virksomheden er Trust Pilot for fysiske butikker og de små virksomheder.

Vi har 130 kategorier med alt fra Fodklinik og frisør til Bedemand og Tøjbutik.

Design og opsætning differentierer fra Trust Pilot, men mest af alt prisen. Den lille frisør er ikke interessant for Trust Pilot, fordi hun ikke vil give kr. 1.000 om måneden. Men hun vil overveje kr. 200, som er prisen for vores service.

Virksomheden har pga. den anderledes kundegruppe udarbejdet fysiske reklameprodukter, som kan ligges på borde eller ophænges i vinduespartier, samt benyttes som teasere til diverse konkurrencer til anmeldere.

Virksomheden træder ind på et umættet marked, som til forskel fra andre umættede markeder allerede er synligt, fordi kunderne kender konceptet og har en fornemmelse for produktets værdi som troværdighedsbarometer.

Produktet

Produktet er Ratings eller det vi kalder et troværdighedsbarometer, hvor vi differentierer os fra andre ved vores hovedsegmenter, samt det at være tæt på kunden via kundebesøg og det at have fysiske produkter til kunden (Flyers til butik, visitkort til kunder, der kan deltage i konkurrencer m.m.), som er mindre servicevirksomheder og detail. Kategorifeltet med 14 hovedkategorier og i alt 130 underkategorier betyder at virksomheden skiller sig ud fra andre Rating sites ved netop at prioritere mindre virksomheder samt fysiske butikker.

Markedsføringskanaler

Virksomheden er online og på FB, snart på Linkedin, men afventer massiv tilstedeværelse indtil ny partner er identificeret. Vi har en Grafik Bank klar til markedsføring.

Økonomiske nøgletal

Der er endnu ikke KPI da vi har brugt de sidste ni måneder med at tilpasse produktet til vores segment, så det rammer rigtigt, når vi bliver mere tydelige i markedet. Vi har 95 kunder, men indtil nu alene 15 betalende.

Omkostninger

Stort set ingen udgifter, lidt til tryk af materiale og frimærker, samt konkurrencer, ca. 700 mdl.

Aktiver

Vi har eget kontor i et af partnernes hjem, så der er ingen huslejeudgifter og mulighed for gratis at booke mødelokaler i Struer Business Park.

Virksomhedens historie

Virksomheden blev startet, fordi vi kender nogle virksomheder, der blev snydt af den største spiller i markedet og presset til at betale dyre abonnementer, hvorefter vi var et par stykker, der tænkte, at Troværdighed kan opbygges alene i Rating branchen ved at starte op helt fra bunden på en ny måde og i et nyt marked.

Markedet

Vi prioriterer et andet segment end konkurrenterne, nemlig de mindre, fysiske butikker, da vores indgang til markedet er en særdels konkurrencedygtig pris på kr. 200 per måned.

Vores samlede marked er i alle 14 hovedkategorier og 131 brancher 118.000 virksomheder.

Vi har identificeret et indledningsvist attraktivt marked som Sundhed & Wellness med i alt 18.105 virksomheder og spisesteder med 16.429 virksomheder, fordi det er erfaringsmæssigt er der, at vi kan skabe mest værdi for kunden/abonnenten.

Vi vil dominere disse markeder over vores 2018-2020 strategi og møde deres behov, hvorefter vi går på nye hovedkategorier og breder vores segment ud, indtil vi har så meget styrke, at vi kan angribe vores eneste reelle konkurrent (TrustPilot) direkte på deres hovedsegmenter, online salg, kæder og store virksomheder.

Jævnfør tidslinjen vil vi med nuværende setup opnå en markedsandel på 4,5% af disse to hovedkategorier, når 50% af vores samlede abonnenter ligger inden for denne ramme.

Med 3.120 abonnenter fordelt over de 14 hovedkategorier, vil vi have en samlet markedsandel på 2,1%

Svagheder/udfordringer

Svagheder - Endnu ikke på kritisk masse mht. abonnenter. Dette skal opnås i 2018 - vi er startet i markedet, men mangler likviditet til at opnår berettigelse og mediebevågenhed. Trusler - At andre ser vores markedspotentiale og udvikler et lignende koncept - At Trust Pilot anerkender os som en trussel og vil forsøge at opkøbe eller tage os ud af markedet (men det er en trussel for mange nye i niche brancher).

Stærke sider

Styrker - Internt udviklerteam med højt udd. Niveau og sikker erfaringsbase. Udviklerteam kan reagere hurtigt på fejl eller muligheder - Gennemtestet produkt med 95 aktive profiler - Markedet er kendt for slutbruger og stadig umættet.

Virksomheden har kun Trust Pilot som konkurrent og de prioriteter ikke vores hovedsegment.

Muligheder: At virksomheden i 2019-2020 samtidig med at vi er synlige i DK og fortsætter vækst, satser på nye markeder som Norge og Sverige, hvor mulighederne p.t. er lige så store som i DK - Yderligere vækstmarked i DK er de virksomheder, der ikke i første omgang har set behovet for Trust Pilot, men som vil overveje en nye og billigere spiller, der kan dække det samme behov - Trendanalyser peger i retning af at markedet for virksomheden vil være stærkt stigende i de kommende år - At virksomheden går direkte efter Trust Pilot kundesegmentet, når kritisk masse er sikret i 2018.

Strategi

Vi er et stærkt team, der kan reagere hurtigt på tendenser og muligheder i et stort, umættet marked og tid er en afgørende faktor for succes, selv om vi skal være opmærksomme på hele tiden at flytte os efter de mest attraktive segmenter og søge at tilfredsstille abonnenternes behov.

Nærhed til kunden, kundebesøg, nye konkurrencer og nye udviklingstiltag, Newsletters med præsentation af nye abonnenter og et stærk FB & Linkedin indsats, samt en mediestrategi, der går fra de mindre byer og efterfølgende de større, trykte medier.

Vision

Vores vison er at blive et Troværdighedsbarometer for mindre servicevirksomheder og detailvirksomheder, der er stolte af deres service eller produkt. Vi ønsker at skabe merværdi for vores kunder og dermed loyalitetsbinde dem til os.

Da markedet er umættet og voksende vil vi aldrig løbe tør for potentielle kunder og produktet forældes ikke, selv om det til stadighed skal udvikles på.

Ideel køber

Den eller de, der kommer med ind som partner, vil skulle deltage i bestyrelsesmøder, vækststrategier og gerne kunne sparre på både udvikling og økonomi, netværk m.m. Aktivitetsniveau er ikke afgørende, men det skal være en eller flere, der investerer med hjertet og som ikke behøver bestemte kompetencer, men blot er nysgerrig på at bidrage på vækst- og udviklingssiden.

Opstartshjælp

Jeg bliver i virksomheden og sammen med udviklerteam og SoMe eksperter, så der hele tiden er fokus på aktiviteter og handling. Investor bliver altså en del af et aktivt team.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:30078
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:Internet websites
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:0 - 1/2 million
  • Overskud før skat:0 DKK