Chill – Kendt Varemærke & Webshop med 25 års historik
Vil du overtage et velkendt nordisk brand med omfattende webshop, godt renomme, høj SEO-rangering og mere end 25 års historik!?
Så er dette en sjælden mulighed for at springe opstartsfasen over og bygge videre på et solidt fundament.
🧊 Varemærke/brand: Chill (www.chill-innovation.com)
📅 Etableret i 2000 (+25 års B2C/B2B historik i Skandinavien/EU)
🌍 Stærkt dansk/internationalt brand med lang historik og høj Trustpilot-score
🔄 Veletableret international Webshop med lang salgs- & SEO-historik
📉 Lav drift, lave omkostninger og nem skalering (tilføj egne/nye/flere produkter)
👥 Webshop: +6.500 kunder/ordrer (+ omfattende forhandlersalg)
📈 Historisk omsætning: DKK +25 millioner
Ny lav pris for hurtig overtagelse af aktiver (brand, domæne, webshop, historik, kontakter, goodwill mv.)
(Selskabet afvikles ifm. årsskiftet og restlageret solgt via forhandlernetværket)
Tilføj nyt/eget/mere sortiment og du er fuldt kørende med lang historik og stærkt markedskendskab!
Regnskab
| Hent regnskab2024 | Hent regnskab2023 | Hent regnskab2022 | |
|---|---|---|---|
| Omsætning | - | - | - |
| Bruttofortjeneste | 178,333 DKK | 26,823 DKK | 71,389 DKK |
| Resultat før skat | 178,998 DKK | -59,366 DKK | -60,724 DKK |
| Årets resultat | 178,998 DKK | -59,366 DKK | -60,724 DKK |
| Egenkapital | 438,360 DKK | 259,362 DKK | 318,728 DKK |
| Balance | 456,534 DKK | 435,157 DKK | 503,106 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Virksomheden har siden Covid været drevet med begrænset sortiment, da flere vitale underleverandører måtte lukke, og dermed er fokus ligeledes gradvist ændret til andre forretningsområder. Virksomheden er i perioden blevet slanket og omdannet fra A/S til ApS med kapitalnedsættelse (billig/nem overtagelse).
Virksomheden har historisk omsat for over DKK +25 millioner. En stor del af salget er ligeledes sket via forhandlernetværk i norden, hvorfor salgsvolumen og mærkets kendskab rækker væsentlig ud over webshoppens egen performance.
Virksomheden/brandet har igennem +25 år designet, produceret og solgt alt fra Rygsække & tasker, USB ladere/Powerbanks, Bluetooth Audio, PC strømforsyninger, IT/Gaming samt mode- og livstilsprodukter. Primært under eget Chill mærke samt diverse brands i Skandinavien/EU.
Potentialet og værdien ligger i Chill brandets lange historik, omfattende webshop, SEO-rangering og dermed hurtige drift- / (re)skaleringspotentiale indenfor mange produkt kategorier. Tilføj blot flere/nye produkter, så stiger omsætningen også nemt/hurtigt igen!
📈 Finansiel oversigt (2014-2024):
Samlet omsætning i perioden: ca. DKK 3.700.000 (historisk DKK +25 millioner)
Omsætning til forhandlere i perioden: ca. DKK 825.000 (historisk markant mere)
Dækningsbidrag i perioden: ca. DKK 2.400.000 (historisk markant mere)
Produktet
🏢 Om virksomheden:
📅 Etableret i 2000 som A/S
🌍 Stærkt dansk/nordisk brand med lang historik og høj Trustpilot-score
🔄 Omfattende Webshop med mange tilpasninger og lang salgs- & SEO historik
📉 Lav drift / lave omkostninger og hurtig/nem skalering
📈 Samlet historisk omsætning: DKK +25 millioner
📦 Hvad kan overtages?
Mulighed for overtagelse af aktiverne (mærke / domæne / webshop / historik / kontakter mv.):
🌐 Omfattende Webshop & blog (Prestashop – pt. 4 sprog)
🔗 Domæne: www.chill-innovation.com
🧊 Varemærke/brand: Chill (Innovation)
👥 Egen kundedatabase: +6.500 kunder/ordrer (+forhandlersalg)
📬 Nyhedsbrevsliste: +700 modtagere
👍 Facebook-side: +1.100 følgere
🤝 Leverandør- og forhandlerkontakter
🔍 +25 års markedshistorik og SEO-rangering
⚙️ Webshop funktionalitet:
Webshoppen er baseret på Prestashop med omfattende moduler, integrationer samt blog:
💳 Quickpay/Clearhaus betalingsgateway
🚚 Homerunner fragtintegration (Shipmondo/GLS option)
🔄 Economic økonomisystem integration
🌍 Geolokation (automatisk sprog- og valuta-detektering)
📈 Feeds til Google Ads & Pricerunner
💬 Smartupp Live Chat & AI chatbot
📧 Brevo integration (nyhedsbreve)
🤝 Partner-Ads (affiliate marketing)
🔐 Google Analytics, reCAPTCHA (anti-spam) m.m.
🌐 Blog med mange SEO optimeret artikler på 4 sprog
👥 B2C og B2B differentieret login/priser
Der er lagt hundredevis af udviklingstimer i webshoppen!
Markedsføringskanaler
- Medie omtale / produkt anmeldelser
- Google Ads, Facebook, Instagram (ads/content)
- Pricerunner (produkt/pris feed)
- Prisjagt (produkt/pris feed)
- Partner-Ads (affiliate)
- Trustpilot
- Forhandlernetværk
Omkostninger
Webshop har pt. meget lave faste drift omkostninger relateret til webhotel/domæne (<3.000,‐ årligt). Betalingsløsning (kr. 39,- + kortgebyrer), logistik (0,- + fragtpris).
Varelageret er pt solgt til forhandlernetværk (tilførsel af ny/egen produktlinje derfor nødvendigt)
Shopsystem
Aktiver
Overtag ønskede aktiver: brand, domæne, webshop, historik, kontakter, goodwill, SEO, logistik setup, mv.
(Selve selskabet etableret i 2000 afvikles ifm årsskiftet)
Visse aktuelle Chill taske/rygsække modeller (og nye/tilsvarende) kan evt. gen-købes/produceres via fabrikker i Kina, hvis ønsket (kontakt kan formidles). Fokus bør dog ligge på tilførsel af nye/egne/flere produkter til brandet/webshoppen (restlageret er solgt til forhandlere)
Adgang til nordisk forhandlernetværk kan formidles (via stor distributør) hvis ønsket/fortsat relevant sortiment.
Spring opstartsfasen over, og sælg dit eget sortiment fra dag ét via veludbygget international webshop, høj markedssynlighed/efterspørgsel og evt. via forhandlernetværk!
Svagheder/udfordringer
Virksomheden/brandet har med sin lange historik og markedskendskab relativt nemt ved at afsætte produkter!
Nye/relevante produkter SEO rangerer hurtigt og opnår synlighed og tilgængelighed i markedet vha. automatiserede processer (forhandlere / produktdatabaser / nyhedsmedier / affiliate / influencere osv.), samt den omfattende internationale webshop med mange integrationer / tilpasninger / moduler.
Udfordringen for køber ligger derfor primært i at tilføre nye/flere produkter i sortimentet igen. Det behøver ikke nødvendigvis at være et stort sortiment, men kan også være få innovative trend-/nicheprodukter (også muligt at tilføje andre brands / dropshipping i webshoppen mv.)
Virksomheden har siden Covid nedlukningerne kørt med begrænset sortiment, grundet vitale underleverandører måtte lukke og heraf ændret fokus. I takt med at sortimentet tyndes ud, falder omsætningen jo så gradvist tilsvarende (+25 millioner historisk omsætning). Selve maskineriet og mærket har altså længe vist sit værd, så nyt/øget sortiment vil nemt øge omsætningen igen.
Har kunne leve af det i +20 år, og ser gerne at stafetten/brandet føres videre med fornyet fokus, produkter og energi o:-)
Stærke sider
- Kendt brand/varemærke og webshop igennem +25 år
- Omfattende international webshop baseret på Prestashop
- Omfattende SEO historik / rangering
- Lave etablerings- og driftomkostninger
- Tilføj nye produkter og de eksponeres/sælger næsten sig selv
- Kontakt/adgang til stort nordisk forhandlernetværk
Ideel køber
🎯 En ideel køber er en person eller virksomhed, der:
• Ønsker at overtage velkendt internationalt brand og/eller veludviklet webshop med lang (SEO)historik
• Har egne produkter og/eller sourcing-strategi og ønsker lækkert, kendt og etableret brand tilknyttet
• Vil udnytte den eksisterende platform/brand og lange SEO historik til at skalere hurtigere og nemmere
• Ønsker at undgå store opstartsomkostninger, driftsomkostninger og lang etableringsfase
• Ønsker potentiel adgang/kontakt til stort nordisk forhandlernetværk
Få hjælp af en virksomhedsmægler