Virksomhed køreklar abonnements webshop
Kunne du forestille dig, at arbejde med et unikt projekt hvor kommende brudepar og virksomheder mødes og du er medvirkende til at gøre bryllupsplanlægning inspirerende, sjov og gnidningsfrit for kommende brudepar?
www.gobryllup.dk er et fuldt SaaS-platform der giver kommende brudepar mulighed for at planlægge deres bryllup ét sted. Med et udvalg af værktøjer, herunder inspiration, planlægningsværktøjer og en leverandørdatabase, gør det nemt for brugeren at planlægge, finde de rette tjenester og produkter til til at skabe deres drømmebryllup.
Økonomiske nøgletal
Platformen er klar til at tage i mod kunder så du kan skabe omsætning fra første dag. Du kan eksempelvis koble platformen direkte til Lunar Bank med deres plugin og modtage betaling direkte. Dette kan gøres med få klik så du hurtigt kommer igang. Du kan også tilkoble andre betalingsterminaler som understøttes af WooCommerce som de fleste allerede gør.
Jeg forslår følgende abonnementsmodel og enkelt produkter:
Abonnement
gratis for virksomheder!!!
- Kr 79 pr. md for private
Enkeltprodukter
Boosting af specifikke annoncer i eksempelvis 3 måneder. Annoncen fremhæves i søgninger og vil fremgå på forsiden.
Det giver virksomhederne mulighed for både billigt og let at komme i gang og der skal ikke mange kunder til før det er en god forretning.
Abonnementsmodellen kan tilpasses således du evt. går i markedet med én pris med fuld funktionalitet og en gratis eller du kan helt overveje at gå gratis i en periode til du har opbygget tilpas store kundebase og kendskab til brandet for så tilbyde kunderne at opgradere på et senere tidspunkt. Alt dette er allerede opsat og klar.
Du kan relativt let skalere til udlandet og gøre konceptet attraktiv over for udenlandske og etablerede virksomhedskøbere. Platformen kan understøtte flere sprog så løsningen kan implementeres til andre markeder.
Produktet
Go' Bryllup er bygget som en SaaS platform (www.gobryllup.dk) hvor private og virksomheder mødes. Det er gratis at oprette en profil for begge type brugere.
Private er typisk kommende brudepar der har brug for at finde inspiration og hjælp til deres kommende bryllup. Platformen tilbyder oprettelse af budget, gæsteliste og tjekliste med et klik samt inspiration der er tilgængeligt for alle besøgende.
Specielt for budgettet og tjeklisten er at de allerede har indtastet de forventede poster til et normalt bryllup og kan let tilpasses efter behov. Bl.a. er der over +80 opgaver på tjeklisten som brugeren navigerer efter i en specifik rækkefølge for at reducere presset og forbedre oplevelsen ifm. planlægning.
Tjekliste er bygget på en algoritme der sikre at opgaverne er placeret i korrekt og inden for en tidsperiode der sikre at brudeparret kan nå opgaverne i tide.
Virksomheder kan oprette en gratis profil og dernæst vælge en annonce der matcher deres behov. Annoncen promoverer virksomheden og dets produkter/services for både besøgende på platformen som samtidigt er SEO optimeret. Eksempel: https://gobryllup.dk/s/socialbite-i-s/ og https://gobryllup.dk/s/fabelagtige-falbe/
Platformen er skræddersyet til Wordpress med sit eget plugin/tema samt flere tilkøbte plugins med integration til med Woocommerce inkl. extensions
Tilknyttet til platformen er både nyhedsbrev og direkte integration med Brevo.com hvorfra brugeren efter oprettelse modtager velkomst-mail med relevant information.
Markedsføringskanaler
Da SaaS-platformen udelukkende er online, så finder brugerne primært gobryllup.dk via instagram samt online markedsføring på instagram.
Som nævnt under aktiver så vil der medfølge en instagram-konto med +110 følgere som vækster organisk.
Seneste 90 dage er der +1.900 organiske søgninger og +280 direkte
Instagram
Nyhedsbrev
Omkostninger
Der skal årligt indregnes følgende udgifter:
- Kr. ca 160 for drift af website og hosting pr.måned.
- Kr. 199 for domæner pr. år. (gobryllup.dk og go-bryllup.dk)
Aktiver
Ved købet får du en færdigudviklet og testet SaaS-platform som er bygget op omkring to målgrupper; private brugere (b2c), primært kommende brudepar og erhvervskunder (b2b). Du kan fra dag et opsætte betalingsterminal og modtage kunder.
Private brugere:
Når en besøgende opretter en privat bruger, så opstartes en on-boarding flow af brugeren hvor brugeren udfylder forskellige oplysninger for at give den bedste indkøring i brugen af platformen. Se evt. video fra annoncen.
Brugeren får adgang til:
Oversigts side
- Oversigten giver indblik i fremskridt ift budget, antal gæster og hvem der afventer svar fra, de kommende opgaver (tjekliste), spændende artikler mfl.
- Budgetside
-- Budgettet har fra on-boarding fået information om brugerens bryllupsbudget. Indtastes dette ikke in on-boarding vil budgetsiden bede om dette før brugeren får adgang til budgettet. Budgettet har poster for de mest almindelige udg
Økonomiske nøgletal
Pt har virksomhed ikke været aktiv med betalinger, men alt er tilsluttet, dvs mobilepay og quiskpay.
Platformen er klar til at tage i mod kunder så du kan skabe omsætning fra første dag. Du kan eksempelvis koble platformen direkte til Lunar Bank med deres plugin og modtage betaling direkte. Dette kan gøres med få klik så du hurtigt kommer igang. Du kan også tilkoble andre betalingsterminaler som understøttes af WooCommerce som de fleste allerede gør.
Jeg forslår følgende abonnementsmodel og enkelt produkter:
Abonnement
- Kr 79 pr. md for private
- kr gratis for erhverv
- Kr 99 pr. md for selskabslokaler (typisk højere andel af et bryllupsbudget)
- Gratis med begrænset funktionalitet (se billede)
Enkeltprodukter
Boosting af specifikke annoncer i eksempelvis 3 måneder. Annoncen fremhæves i søgninger og vil fremgå på forsiden.
Det giver virksomhederne mulighed for både billigt og let at komme i gang og der skal ikke mange kunder til før det er en god forretning.
Abonnementsmodellen kan tilpasses således du evt. går i markedet med én pris med fuld funktionalitet og en gratis eller du kan helt overveje at gå gratis i en periode til du har opbygget tilpas store kundebase og kendskab til brandet for så tilbyde kunderne at opgradere på et senere tidspunkt. Alt dette er allerede opsat og klar.
Du kan relativt let skalere til udlandet og gøre konceptet attraktiv over for udenlandske og etablerede virksomhedskøbere. Platformen kan understøtte flere sprog så løsningen kan implementeres til andre markeder.
Vi har en tilknyttet it mand som kan hjælpe videre med systemet . Hans kontakter gives og nærmere pris med ham aftales ved ønsket.
Markedsføringskanaler
Markedet er kendetegnet for at være nichepræget, da aktører på markedet er begrænset og konceptet er relativt nyt.
Vi er på alle sociale medier og fantastisk optimeret hjemmeside.
Bryllupsmarkedet er stabilt, mens konkurrence i udlandet bliver større og større. Dette er en oplagt mulighed for at etablere sig på det danske marked og på sigt evt. samarbejde med de større virksomheder i udlandet eller tilmed sælge det til dem.
Det anses som høje adgangsbarriere på markedet, da det der skal bruges tid og ressourcer i at opbygge en avanceret platform for at kunne dække de fleste af brugernes behov. Det er nu muligt med gobryllup.dk.
Virksomheden kan drives med minimal indsats når først brugere og leverandører er on-boardet, for dermed at generere passiv indkomst eller hvis du har lysten, skalere den til fuldtidsbeskæftigelse.
Denne løsning giver dig mulighed for at udvide din eksisterende forretning og tilbyde endnu mere værdi til dine kunder.
Svagheder/udfordringer
GoBryllup.dk har udfordringer som lav brand awareness og er afhængighed af bruger- og leverandørtilvækst da det er en markedsplads hvor der skal være tilstrækkelig med leverandører for at tiltrække trafik og tilpas med brugere som tager kontakt til leverandører. Begge siders behov skal stilles hvilket kræver en balance mellem annoncering på forskellige medier.
Ideel køber
Den ideelle køber har interesse og måske allerede erfaring fra bryllupsbranchen samt lyst til at tage direkte kontakt til virksomheder enten via onlinemarkedsføring eller kold kanvas.
Der er ikke særlig krav om tekniske kompetencer, du skal primært fokusere på den kommercielle del for få kunder og leverandører på platformen fx. sociale medier eller ved at tage direkte kontakt til virksomheder.
Har du brug for at vedligeholde og videreudvikle løsningen kan du tage direkte kontakt til programmør som har været med til at udvikle løsningen fra start.
Opstartshjælp
For at sikre en grundig onboarding af ny ejer, vil jeg stå for en fuld overdragelse af alle systemer og besvarelse af spørgsmål. Der er afsat 5 timer til dette. Jeg vil kunne svare på spørgsmål op til 3 måneder efter overdragelse.
Pris og forhandlingsmuligheder: Åbn for diskussion om pris og overdragelsesbetingelser.
Omkostninger
Der skal årligt indregnes følgende udgifter:
- Kr. ca 160 for drift af website og hosting pr.måned.
- Kr. 199 for domæner pr. år. (gobryllup.dk og go-bryllup.dk)
Aktiver
Ved købet får du en færdigudviklet og testet SaaS-platform som er bygget op omkring to målgrupper; private brugere (b2c), primært kommende brudepar og erhvervskunder (b2b). Du kan fra dag et opsætte betalingsterminal og modtage kunder.
Private brugere:
Når en besøgende opretter en privat bruger, så opstartes en on-boarding flow af brugeren hvor brugeren udfylder forskellige oplysninger for at give den bedste indkøring i brugen af platformen. Se evt. video fra annoncen.
Brugeren får adgang til:
Oversigts side
- Oversigten giver indblik i fremskridt ift budget, antal gæster og hvem der afventer svar fra, de kommende opgaver (tjekliste), spændende artikler mfl.
- Budgetside
-- Budgettet har fra on-boarding fået information om brugerens bryllupsbudget. Indtastes dette ikke in on-boarding vil budgetsiden bede om dette før brugeren får adgang til budgettet. Budgettet har poster for de mest almindelige udgifter man forventer til et bryllup. Brugeren kan sætte forventede udgifter (estimater) og hvad brugeren reelt har brugt. Dette synliggør tydeligt om brugeren er inden for budgettet eller over. Når udgiften er opgjort kan man markere den som afsluttet.
Virksomhedens historie
Jeg sælger hjemmesiden , da jeg vil fokusere på andre bryllupsområder og virksomheder jeg har.
Der er ikke fortrydelses køb når man køber systemet.
Markedet
Der er pt kun en konkurrent som er ikke på niveau på gobryllup.dk .
Gobryllup.dk kan oprettes og blive Skandinaviens største side som Hitched.co.uk er i England.
Svagheder/udfordringer
GoBryllup.dk har udfordringer som lav brand awareness og er afhængighed af bruger- og leverandørtilvækst da det er en markedsplads hvor der skal være tilstrækkelig med leverandører for at tiltrække trafik og tilpas med brugere som tager kontakt til leverandører. Begge siders behov skal stilles hvilket kræver en balance mellem annoncering på forskellige medier.
Stærke sider
Fantastisk opbygget hjemmeside som har kostet 140.000 kr,-
Fantastisk optimeret hjemmeside på Google, Facebook .
Strategi
At have den samme hjemmeside med domæner i Norge og Sverige
Vision
Vision er blive den eneste i Skandinavien som er mangel på.
Ideel køber
Der er ikke særlig krav om tekniske kompetencer og vi vilbyder ir mand som kan hjælpe
Du skal primært fokusere på den kommercielle del for få kunder og leverandører på platformen fx. sociale medier eller ved at tage direkte kontakt til virksomheder.
Har du brug for at vedligeholde og videreudvikle løsningen kan du tage direkte kontakt til programmør som har været med til at udvikle løsningen fra start.
Opstartshjælp
For at sikre en grundig onboarding af ny ejer, vil jeg stå for en fuld overdragelse af alle systemer og besvarelse af spørgsmål. Der er afsat 5 timer til dette. Jeg vil kunne svare på spørgsmål op til 3 måneder efter overdragelse.
Pris og forhandlingsmuligheder: Åbn for diskussion om pris og overdragelsesbetingelser.
Få hjælp af en virksomhedsmægler