Windit | Innovativt produkt til at undgå svedpletter fra rygsækken

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Shopify
Gem annonce
Kendt fra Løvens Hule 2024

Er du interesseret i en produktbaseret virksomhed, der sælger den ultimative løsning til svedpletter?
Problemet med svedpletter fra en rygsæk er kendt af de fleste, som bruger rygsæk. Indtil April 2023 var der ingen praktisk løsning på markedet til hverdagsrygsække og daypacks. Windit er et unik tilbehør kendt som en 'backpack spacer', der er kompatibel med hverdagsrygsække op til 26L. Det betyder, at du ikke ville sælge endnu en rygsæk, men et separat tilbehør, der kan benyttes sammen med kundernes foretrukne rygsæk.
Windit er afsættes direkte til forbrugerne og fungerer også som et fantastisk mersalg til detailhandlen.

Vores produktdesignteam brugte 1,5 år at designe produktet over flere designcyklusser, mens vi løbende testede med brugere for at nå det endeligt produkt, der både er ergonomisk, stilistisk og løser brugerens problem med svedpletter,
Som virksomhed sælger vi hele designpakken, lager, emballagedesign til både B2C og B2B salg, hjemmeside, sociale mediekanaler og kontakterne til de leverandører, der er placeret i EU samt vores online butik og forhandlernetværk. Vil du have en virksomhed med det samme med vind i ryggen? Så er det her din mulighed!
Windit opererer gennem sin Shopify og udvalgte forhandlere i hele Danmark. Produktet er egnet til at gå udover Danmarks landegrænser til lande med en aktiv cykel- og fritidskultur.

Økonomiske nøgletal

2023:
Omsætning: 51.118,00 DKK.
Resultat før skat: -16.014,00 DKK.

Bestillingsmængde og prissætning med nuværende produktionspartner
MOQ: 100 enheder
- Produktionsomkostninger 126,05 DKK/enhed.
- B2C-profitmargin: 60,5%
- B2B-profitmargin: 33,66%

MOQ: 5000 enheder
- Produktionsomkostninger: 60,78 DKK/enhed.
- B2C-profitmargin: 80,96%
- B2B-profit: 68,01%

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Windit løser problemet med svedpletter på ryggen, som opstår når man bruger en rygsæk. Svedpletter på ryggen er et problem, der genkendes af mange. Det opstår som følge af, at man bærer din rygsæk tæt mod ryggen, som eliminere åndbarhed, hvilket tvinger kroppen til at producere mere sved. Uanset om du bruger din rygsæk til pendling eller vandreture, er svedpletter både fysisk ubehageligt og socialt ukomfortabelt. Vi har derfor designet og udviklet et tilbehør til rygsækken, der forhindrer svedpletter. Vores rygsæktilbehør, Windit, kan fastgøres til rygsække op til 26L, og fastgøres rundt om rygsækkens stropper. Windit forhindrer svedpletter ved at skabe et luftrum mellem din ryg og din rygsæk, hvilket gør det muligt for din krop at ånde

Markedsføringskanaler

~600 organiske besøgende per måned genereret fra SEO & PR.
Getwindit.com er blevet SEO-optimeret mod søgninger relateret til svedpletter.
Windit er også blevet vist i Løvens Hule (2024) og i flere udendørs livsstilsmagasiner.

Windit er også aktiv på:
- Trustpilot
- Google Anmeldelser
- Instagram
- Facebook

Omkostninger

Variable omkostninger:
- Produktion
- Emballage

Fast omkostninger:
- Hjemmeside: 500 DKK/måned
- Forsikring: 3.000 DKK/år
- Administrationsomkostninger: 200 DKK/måned

Shopsystem

Aktiver

Webshop
Produkt- og emballagedesign
Patentvoucher
Image bank med kvalitets produktbilleder + produktvideoer

Varelager på 34.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Under vores tid på universitet, oplevede vi alle 4 det samme problem: at ankomme til undervisning med svedige rygge være vores rygsække. Den fælles irritation var starten på det, som er blevet til Windit, en innovativ løsning med det formål at fordrive svedige rygge og holde alle med en rygsæk tør.

Vores rejse begyndte med en simpel prototype i pap (se billeder på vores hjemmeside), et ydmygt forsøg på at materialisere vores vision. Efter utallige iteration og tilpasninger endte vi med den effektive og ergonomiske løsning, som vi har i dag.

I april 2023 lancerede Windit officielt.

Responsen var overvældende - efter 50 dage måtte vi melde udsolgt.
Efterspørgslen på Windit blev bekræftet.

Imens vi forsøgte at source flere enheder fokuserede vi på vores forhandlernetværk over hele Danmark, hvilket førte til seks forhandlere inden for udendørs- og cykelindustrien, der i dag sælger Windit.

Endnu en milepæl på vores rejse kom, da Windit gjorde sin debut i den seneste sæson af Løvens Hule. En fantastisk mulighed for at dele Windit med et bredere publikum.

Markedet

Markedet for Windit går ud over grænserne for Danmark. Den kommende ejer af Windit bør også have øjnene rettet mod resten af Europa.
Efter forbrugerundersøgelser fandt vi den primære målgruppe at være mænd i alderen 20-50 år, der aktivt bruger deres rygsæk til daglig pendling, sport og fritidsaktiviteter.

Nu hvor verden bliver mere bevidst om bæredygtig pendling, og flere mennesker vælger deres cykel, bliver det mere relevant end nogensinde at sikre, at folk kan pendle aktivt med deres rygsæk uden at lide under den fysiske og sociale udfordring, der er svedpletter.

Derfor er Windit det perfekte produkt til at målrette mod byer, der har en cykelkultur såsom Danmark, Holland, Sverige og Tyskland. Alle lande, hvorfra vi har modtaget ordrer.
Den estimerede brugergruppe af mennesker, der pendler på cykel med en rygsæk, i følgende lande er:
- Danmark: 413.929
- Holland: 1.928.448
- Sverige: 539.121
- Tyskland: 3.116.763

Svagheder/udfordringer

Det nuværende design er ikke beskyttede IP-rettigheder.

Stærke sider

- Firstmover i Europa med et kvalitetsprodukt
- Stigende efterspørgsel efter et unikt produkt
- God pris (Value for money)
- Tilfredse kunder (4.2 Trustpilot)

Strategi

B2B:
Vores strategi har været at fokusere på B2B og sælge Windit til udvalgte forhandlere inden for outdoor- og cykelbranchen. For detailhandlere er Windit det perfekte mersalgsprodukt, der komplementerer deres salg af rygsække.

Derudover ser vi potentiale i at sælge Windit til virksomheder, der søger udvalgte produkter til at give deres medarbejdere som julegaver. Især da virksomheder ønsker at fremme og opfordre deres medarbejdere til at vælge bæredygtig transport til arbejde, såsom cykling, som en del af deres branding. At målrette mod sådanne virksomheder og julesæsonen vil sikre salg udenfor Windits højsæson.

B2C:
Vi har også set en stabil strøm af ordrer direkte fra forbrugere. Med minimal metaannoncering og endnu ikke have prøvet Google-annoncering, mener vi, at B2C-salg har et stort potentiale for at vokse eksponentielt.
At gå ind i influencer-markedsføring kan også føre Windit til nye højder.

Vision

Med interesse fra både forhandlere og slutbrugere i hele Europa, tror vi på, at Windit har potentiale til at revolutionere rygsækkeindustrien, som vi kender den i dag.

Ideel køber

Den ideelle køber har erfaring med at sælge forbrugervarer enten gennem detailhandlere eller direkte til forbrugeren (DTC) og er i stand til at opnå Windits fulde potentiale.

Uanset om du arbejder på Windit på fuldtid eller på deltid, kan Windit flyttes til din placering og tilpasses din hverdag og strukturer.
Med vores live og nyligt opdaterede webshop fortsætter Windit med at modtage ordrer ugentligt, og med en gnidningsfri ejerskabsoverdragelse, kan vi forhindre enhver forstyrrelse af driften.

Opstartshjælp

Vi oplærer køber og sørger for en god overlevering. Vi er åben for en dialog om hvor længe du/I ønsker at vi står til rådighed.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
479

Sælger kontaktet:
1

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
38268

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
30-04-2024
Udbudspris 80.000 DKK