Kendt leverandør af ergonomiske specialstole med webshop, eksklusiv forhandler aftale.

Industrivej, Løgumkloster
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Woocommerce
Gem annonce
18 år i markedet for specialstole, salg til hele landet


Produktprogrammet med specialstole er interessant for mange mennesker, så forespørgslerne kommer fra alle kundetyper; virksomheder, offentlige instanser samt i mindre grad private købere. Potentialet for produkterne er meget stort. Der er 2 millioner danskere der har muskel- eller skeletproblemer.
I gennem årene er en del produkter blevet udviklet ud fra de erfaringer, vi løbende får med vores kunder. Produkterne hører ikke til i den billigste ende, men da stolene løser problemer, er det sjældent at løsningerne bliver betragtet som for dyre.
Vi arbejder også med et nyt segment, hvor stolene kan være med til at løse et stort problem i dagen samfund. Dette område er vi ret alene om.

Økonomiske nøgletal

Inden Corona lå omsætningen på kr. 2600000- 2800000 med et overskud på kr. 617-641000. Corona perioden var meget hård ved omsætning og overskud. Dækningsgraden var ca. 43 %.

Overskud før skat: 211.000 DKK

Produktet

I mere end 15 år har vi koncentreret os om gode og specialiserede stoleløsninger. Alle stolene har høj ergonomi, og mange af dem har specielle funktioner, der løser problemer for personer, der føler ubehag eller har smerter, når de sidder. Årsagerne med siddeproblemer kan være alt fra dårlig ergonomi til diskusprolaps, hofteproblemer, knæproblemer, stor højde, overvægt m.v.
Specialstolene har mange gange været indgangen til at levere et bredere sortiment til kunden.
Vi har eneforhandling for de vigtigste produkter.

Markedsføringskanaler

Den væsentligste kanal, vi har anvendt, er hjemmesiden. Vi har tidligere deltaget i en del udstillinger, men har til gengæld ikke brugt penge på annoncer eller Google ads. De sociale medier har vi ikke anvendt, men der følger et stort fotostudieudstyr med hvis ønsket, så det er nemt at levere materiale hertil. Vi har lavet enkelte artikler der ligger på Google.
Salg på hjemmesiden udgør max. en tredjedel af omsætningen. Det største salg er via kunder der ringer og forespørger på et produkt, eller søger vejledning. Vi har en stor kundeportefølje, der bliver ved med at komme tilbage, så snart de skal supplere med en eller flere stole/specialstole.

Omkostninger

EDB / hjemmeside, regnskabsomkostninger, forsikringer, husleje, varekøb, forsendelse af varer.

Shopsystem

Aktiver

Firmaet har nu til huse i en bygning, der skal fraflyttes - her er både kontor, showroom og lager. Virksomheden kan i princippet ligge hvor som helst i landet, da salget fordeler sig jævnt i hele landet.

Varelager på 430.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 25.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Vi har haft en komplet kontormontering med alt fra clips til kopimaskiner og kontormøbler. Når vi lavede indretning med nye kontormøbler, blev det hurtigt klart, at mange havde problemer med at sidde i længere tid. Vi kunne ikke løse deres problemer med de stole vi kunne fremskaffe. Det var årsagen til vi startede med at søge stole på det europæiske marked med bedre ergonomi og specialfunktioner. Det har vi så specialiseret os i. Og både når det gælder bedre ergonomi til de mange og specialstole til de personer, der ikke kan sidde pga. et fysisk problem, så har vi gennem årene ændret tilværelsen for mange. Det har også været meget givende på det personlige plan, at kunne løse problemet 99 ud af 100 tilfælde.

Markedet

Markedet er nærmest lig med alle de steder hvor man sidder ned i forbindelse med arbejde. Vi er ubetinget det firma med det bredeste udvalg af ergonomiske specialstole på det danske marked.
Markedet udvikler sig, nu har næsten alle et hævesænke bord, så der er mere fokus på stolen og de muligheder der er her. Der er mange af vores konkurrenter, der ikke har opdaget, hvad en stol kan betyde. For dem er en stol en stol med lidt forskellig pris og design. Vi har en stor viden om ergonomi vi glæder os til at give videre til den/de nye ejere.

Svagheder/udfordringer

Den første udfordring, er at opdatere hjemmesiden, så der indgår nye kunder i større omfang. Vi har en nyere version liggende, der skal laves færdig. Dernæst skal der laves en strategi for de sociale medier.

Stærke sider

Ergoforma er et godt navn indenfor stole/ specialstole. Vi er godt kendt af ergoterapeuter i hele landet. De henviser ofte til os, når de støder på borgere med vanskelige siddeproblemer.
Vi har nogle gode produkter og vores vigtigste leverandør giver mange flere muligheder end vi har kunne udnytte.
Vi har en høj troværdighed, der også har givet mulighed for at levere til mange spændende kunder.

Strategi

Vi har bestræbt os på, at være det firma i Danmark der ved mest om hvordan man løser siddeproblemer, med gode
ergonomiske løsninger.

Ideel køber

Den ideelle køber er et firma, der er i branchen, men gerne vil udvide sit sortiment med unikke stole. Det kan også være entusiaster med interesse for området og handel.

Opstartshjælp

Vi glæder os til at videreformidle vores viden og erfaringer.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
398

Sælger kontaktet:
6

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
38245

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
22-04-2024
Udbudspris 325.000 DKK