Linucare - Skalerbar panik-alarm-app til salg

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Nordjylland
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Woocommerce
Gem annonce
Linucare gør det nemt at kalde på hjælp i akutte nødsituationer.

2 ud af 3 kvinder føler sig utrygge når de færdes ude om aftenen. Ligeledes har mange ældre brug for nemt og hurtigt at kunne kalde på hjælp. Disse problemer er vi med til at løse.

Linucare er en panik-alarm-app med tilhørende panikknapper. Hvis du f. eks er ved at blive overfaldet eller får et ildebefindende, så aktiverer du blot alarmen fra appen eller fra en tilkoblet panikalarm. Herefter vil dit netværk modtage en høj alarm på deres mobiler og blive navigeret hen til dig, der afsendte alarmen. På den måde kan man altid nemt og hurtigt kalde på hjælp.

Desuden trackes afsenderens samt hjælpernes lokation, så navigationen altid er opdateret. Ydermere, er appen meget brugernem - idet der er foretaget mange brugertests, hvor al feedback er inkluderet i den endelige løsning.

Økonomiske nøgletal

Appen blev først launchet for 1 måned siden, så der er ikke så mange nøgletal.
Omkostningerne til udvikling af appen har ca. ligget på 25.000 samt mange timers programmering og testing.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Produktet er en app og panikknapper. Appen er gratis og kan hentes i App Store og Play Store.

Der tjenes penge ved salg af:
- panikknapper (250,-)
- metalklips til knapperne (50,-)
- premium (49,- pr. md.)

I den gratis version af appen, kan man kun være i 1 gruppe (fx 'naboer' eller 'familie'). Men med premium, kan man være i ubegrænset antal grupper. Desuden kan man sende en ekstra besked med sin alarm (fx: 'medicinen er i badeværelset til venstre'). Tanken var at der på sigt skulle være flere premium features, fx streaming af lyd og video ved aktiv alarm.

Panikknapperne forbindes med appen via bluetooth og har klister på bagsiden så de nemt kan sidde på/i vægge, jakker eller tasker.



Panik-knap Specifikationer:
- Rækkevidde: ca. 50 meter
- Batterilevetid: ca. 2 år
- Udskifteligt batteri
- Diameter: 3 cm
- Højde: 1 cm

Markedsføringskanaler

Det der har givet mest traction har været PR. Indtil har vi været i migogAalborg og Viborg Stiftstidende:
- https://migogaalborg.dk/udviklet-i-aalborg-ny-alarm-app-skal-skabe-tryghed-hos-aeldre-og-unge/
- https://viborg-folkeblad.dk/bolig-og-livsstil/ung-viborgenser-bag-ny-alarmapp-skolegangen-i-viborg-har-banet-vejen-for-ivaerksaettereventyr

Omkostninger

Hjemmeside: ca. 60 kr. pr. måned.
Server: 0 kr. pr. md.

Indkøb af panik knap: ca. 150 kr. pr. stk.

Shopsystem

Varelager på 20.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Det startede lidt dystert med at alle mine bedsteforældre døde på 1,5 år. Herefter tænkte at jeg mine forældre faktisk kunne have været ved dem på ca. 2 minutter. Så det er lidt dumt ikke at få hjælp når hjælpen kun er 2 minutter væk. Kort tid herefter hørte jeg at mange unge kvinder følte sig utrygge i nattelivet. Så jeg synes at der var et ret stort behov her, som der bliver dækket i meget lav grad. Desuden synes jeg at konkurrenterne havde lidt dårlige løsninger.
Derfor besluttede jeg mig for at lave det selv.
Jeg programmerede ca. i et år før at jeg launchede appen (her ca. en måned siden). Responsen er næsten udelukkende positiv når jeg ringer til kunderne for at få feedback.

Men jeg kan også mærke at jeg nok er lidt mere computernørd end jeg er CEO. Så i alt det her med at markedsføre, PR og reklamering på facebook/youtube/google/tiktok er jeg kørt lidt død i. Som tidligere nævnt launchede jeg for 1 måned siden, så det er stadig ret nyt.

Markedet er der bestemt og løsningen er rigtig god, det eneste der mangler er en der før det markedsført og organiseret på den rigtige måde.

Markedet

I 2021 var markedet for "Global Smart Personal Safety and Security Devices" på ca. 38 millarder dollars - og stiger ca. 10 % pr. år. Jeg vil dog mene at der er rigtig mange mennesker der faktisk er i markedet - de ved det bare ikke.

Svagheder/udfordringer

Udfordringen er markedsføring. Produktet er der - bedre end konkurrenterne.

Stærke sider

Der er flere fordele, men de primære er:
- Mange af de andre sender kun en sms/ringer ved nødstilfælde. Men når du er ved at blive overfaldet er en sms/opkald altså ikke nok. Men Linucare larmer modtagerens mobil altid - uanset om telefonen er på lydløs.

- væsentligt billigere end konkurrenterne.
- knappen er diskret, og kan nemt haves i soveværelse/stue/jakke/taske.
- løsningen er passiv. Mange af konkurrenternes produkter kræver at man husker en alarm hver gang man f.eks. går ud af sengen/badet/huset. Med Linucare, har du bare flere knapper tilkoblet, som man har til at ligge forskellige steder. På den måde skal brugeren ikke huske noget som helst.
- navigering. Afsender samt hjælperes lokation trackes og deles, så navigeringen altid virker.
- den er nem. Jeg har lavet brugertests indtil at alle kunne finde ud af det. Det kan de nu.

Vision

At gøre verden til et mere sikkert og trygt sted at være.

Opstartshjælp

Jeg hjælper gerne til med det hele i en begrænset periode.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
404

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
36025

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-03-2023
Udbudspris 150.000 DKK