Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Børnebrand Everleigh & Me inkl. Webshop: Stoleunderlag og funktionelle børneprodukter

Store Kongensgade, København K
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Stor b2b og b2c kundebase i indland og udland

Everleigh & Me har på kun 3 år skabt et populært børnebrand med en massiv kundebase af +90 danske og internationale forhandlere samt salg via. egen webshop.

Everleigh & Me blev kendt for det originale og populære stoleunderlag til højstole. Efter medvirken i Løvens Hule i 2021, har virksomheden siden lanceret fire funktionelle børneprodukter til spisetid, bagetid og leg.

Der medfølger: produktionskontakter, webshop, forhandlerliste, instagramkonto (7.400 følgere), facebook-side, foto og billedrettigheder, domæner, dinero-system, bankkonto m.m.

Virksomheden har flytbart lager hos et lagerhotel i Tølløse.

Sælger står til fuld rådighed i løbet af overdragelsen af virksomheden til at hjælpe køber med at komme godt fra start.

Varelager på 350.000 kr. er ikke inkluderet i prisen.
Sælger ønsker at sælge sit varelager, men det er ikke en del af udbudsprisen.

Mdr. Trafik på webshop 3.400 besøgende hver måned, fordelt ca. 50% organisk og 50% Google ads.

Webshop salg fra kilde:
- Direct: 428.439,-
- Google/Search: 338.586,- 
- Facebook & Instagram: 45.261,- (organisk)

Regnskab

Afkastningsgrad
17%
Soliditetsgrad
36%
Likviditetsgrad
154%

Økonomiske nøgletal

2022
Nettoomsætning  1.502.314 kr.
Resultat efter skat -139.632 kr.
Resultatet af 2022 skyldes hovedsageligt et udsolgt lager i størstedelen af H1, grundet corona lukket produktion.

Per 1. Juli overtages 50+ forhandlere i Norden fra tidligere dansk salgsdistributør.
Ved at stoppe outsourcing af b2b salgsaktiviteter vil dækningsgraden blive forhøjet med 32%.

2021
Nettoomsætning  2.855.238 kr.
Resultat efter skat 138.750 kr.
Afkastningsgrad 19.7
Overskudsgrad 4.8

2020
Nettoomsætning  2.145.242 kr.
Resultat efter skat 171.400 kr.
Afkastningsgrad 38,8
Overskudsgrad 7.9

Produktet

Virksomhedens primære produkt er de kendte stoleunderlag til højstole, som brandet er first-mover på. Stoleunderlaget er et stilrent og fleksibelt design, som kommer i 11 jordnære farver og 7 prints, som passer ind i ethvert hjem og pryder rundt om spisebordet. Produktet opfyldte et kæmpe hul i markedet, da det blev lanceret i 2019, hvilket har givet produktet massiv success.

Genkendelsen af underlaget er stort, især efter virksomhedens deltagelse i programmet Løvens Hule 2021.
https://www.dr.dk/drtv/se/loevens-hule_-charme-eller-selvtillid_231092 Starter 25 minutter inde i programmet.

Der er yderligere blevet udviklet og lanceret i H1 2022, 4 stilsættende og funktionelle børneprodukter til spisetid, bagetid og leg.

Silikone dækkeservietter som sælges i 8 farver der matcher de bedstsælgende stoleunderlag.
Dækkeservietten er af halvrund design i en generøs størrelse og med spildekant. Tåler opvaskemaskine.

Silikone spisesæt som sælges i 4 farver der matcher de bedstsælgende stoleunderlag.
Spisesættet består af en tallerken med sugekop, en skål med sugekop og hank, så barnet har bedre kontrol, og en kop med hank. Sugekopfunktionen bevirker at barnet ikke kan smide sin tallerken og skål på gulvet, og derved undgås en masse unødig støj og griseri. Tåler opvaskemaskine.

- Silikone køkkenredskaber til børn som sælges 4 farver der matcher de bedstsælgende stoleunderlag.
Køkkensættet består af 6 dele: 1 ske, 1 piskeris, 1 tang, 1 paletkniv, 1 spartel, 1 børste og en lækker silikone redskabsbeholder. Alle dele er fremstillet af fødevaregodkendt silikone, fri for BPA og ftalater. Tåler opvaskemaskine.

- Silikone stableblokke i 8 smukke farver med træplade og stofpose til opbevaring.

Alle produkterne oser af kvalitet og stilrene designs. Silikone køkkenredskaberne til børn er også et nyt produkt på markedet med et uudnyttet markedsføringspotentiale.

Markedsføringskanaler

Virksomhedens Instagram profil (https://instagram.com/everleighandme_cph?igshid=YmMyMTA2M2Y=) har 7400 organiske følgere.



Virksomheden har en emailliste på 5374 til nyhedsbreve.

Virksomheden markedsfører sig via SEO og Google ads med et månedligt spend på 8000 kr. For at minimere omkostninger har virksomheden ikke kørt social ads i 2022 og i stedet markedført organisk via. disse kanaler.

Trustpilot med 26 anmeldelser og 4,3 stjerner: https://dk.trustpilot.com/review/www.everleighandme.com

Omkostninger

Faste omkostninger indeholder løn, lagerhotel og forsikringer.

Variable omkostninger:
Shopify, Varekøb, importomkostninger og Google ads.

Shopsystem

Aktiver

Virksomheden har kun immaterielle aktiver i form af varemærker og domæner.

Varelager på 350.000 kr. er ikke inkluderet i prisen.

Varelager på 350.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Ideen til Everleigh & Me opstod, da min datter Everleigh var 4 måneder og begyndte at spise fast føde. Jeg blev chokeret over, hvor hurtigt et middagsmåltid kunne ende i et svineri og især gulvet under højstolen skulle rengøres flere gange dagligt. Alle de mange spildte madrester sled på vores trægulv og tog en del af min opmærksomhed, når jeg lå på alle fire for at tørre babymos op.

Jeg søgte nettet tyndt efter en løsning som kunne redde mit gulv, men det eneste jeg kunne finde på markedet var transparente kontorstoleunderlag, som ikke passede ind i mit hjem. Jeg tog derfor sagen i egen hånd og brugte 8 måneder på at designe et praktisk og skridsikkert underlag som matchede mine kriterier. Det skulle være nemt at rengøre, passe ind i et nordisk hjem og selvfølgelig bestå af gode og sikre materialer.

Jeg har senere hen udvidet sortimentet med 4 øvrige produktkategorier, der understøtter virksomhedens ambition om at gøre hverdagen lettere for børnefamilier, når praktiske gøremål skal løses og kvalitetstiden øges.

Markedet

Virksomheden opererer i markedet for børnefamilier med børn fra 0-4 år. Dette markedet i alene DK består af
454.807 børnefamilier (https://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/saveselections.asp)

Virksomhedens egetudviklet stoleunderlag var det første fleksible stoleunderlag til højstole på det danske markedet og ligger i en stærk konkurrenceposition grundet first-mover advantage, brand awareness samt at være kendt fra TV via. Løvens Hule. Idéen til stoleunderlaget er siden lanceringen i 2019 blevet kopieret af et par børnebrands. Kopierne sælges til en højere udsalgspris, så virksomhedens stoleunderlag er konkurrencestærk i pris.

Virksomhedens øvrige produkter er også nytænkende og især køkkenredskaberne er lanceret i et markedet som har et hul. Så mange små børn nyder at lege med legekøkkener men har slet ikke de samme muligheder for at få vækket interesseret i det rigtige køkken. Det er både stimlerende at deltage i madlavningen og vækker genkendeligheden af maden for barnet, som forhøjer chancen for at barnet spiser sine måltider.

Virksomheden har ikke brugt noget markedsføring på lancerering af de nyeste produkter køkkenredskabssæt, spisesæt og byggeklodser.

Stærke sider

Everleigh & Me brandet er meget stilfuldt og produkterne tiltaler småbørnsforældre som prioriterer kvalitet, funktionalitet og design i børneprodukter og boligindretning.

Virksomheden har positioneret sig selv som et high-end designbrand til børnefamilien gennem markedsføring og branding. Produkterne er nytænkende, testet i dansk laboratorie og er ikke kun tiltænkt børn, men også forældre som nyder at se stilrene børneprodukter i nordiske farver i hjemmet og som kan bruge produkterne til når kvalitetstiden skal prioriteres.

Muligheder:
Køber har mulighed for enten at stoppe alt b2b salg i Danmark og Udlandet og kun fokusere på b2c via webshop. Fordele ved dette er en høj dækningsgrad, større indtjening, mindre konkurrence på Everleigh & Me søgeord på Google ads.

Køber har også mulighed for at fortsætte de nuværende b2b salg til den store kundebase i indland og udland og fokusere på at højne markedsføringspotentialet, så som ved brug af Social ads.

Ved at implementere bedre fragtaftaler, har køber også mulighed for at tiltrække langt flere udenlandske b2c kunder, som lige nu ikke er en prioritet for virksomheden grundet manglende fragtaftaler.

Køber har også mulighed for at udnytte potentialet af at markedsføre stoleunderlaget til brug under kontorstole, og på den måde nå et større marked inden for kontorsegmentet. Det er et markedet som også skriger efter et nytænkende design og som er blevet efterspurgt af mange kunder.

Strategi

Virksomhedens strategi har været at fokusere på en skalerbar drift ved at outsource lagerstyring, pakkearbejde og salgsaktiviteter. Dette har hjulpet til at holde personaleomkostninger nede.

Kerneproduktet stoleunderlaget pakkes i hvide smukke forsendelseskasser med logo hos fabrikken, så lageret kun skal sætte fragtlabel på kassen, dette mindsker arbejd- og emballage udgift. Resten af produkterne pakkes i forsendelsesposer hos lageret.

Vision

Virksomhedens vision er at blive et endnu mere velkendt dansk kvalitets børnebrand med en større markedsandel i Danmark og dertil fokusere på at have en større b2c tilstedeværelse i virksomhedens øvrige b2b kernemarkeder som er Norden, Holland and Belgien.

Køber har også mulighed for at rebrande virksomheden eller fusionere.

Ideel køber

En ideel køber driver måske allerede en webshop og har lagerplads, lagermedarbejder, en salgsansvarlig og en SoMe medarbejder. Dette ville gøre det meget nemt at overtage virksomheden og implementere driften.

En ideel køber kunne også bare have gejsten for at videreudvikle et dansk stilfuldt børnebrand med gode udviklingsmuligheder både b2b og b2c.

Opstartshjælp

Jeg står til fuld rådighed i løbet af overdragelsen af virksomheden til at hjælpe køber med at komme virkelig godt fra start.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2515

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
35775

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
07-01-2023
Udbudspris 800.000 DKK