Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 79.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Få dit EGET unikke Danske urbrand med tilhørende webshop - Omsat i alt: 1.900.000 kr.

Ansatte
Ikke oplyst
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Dansk designede træure der viser mere end kun tiden

Bliv ejer af et unikt Dansk design urbrand og den fremtidige designer og skaber bag dette urbrand.

Vores vision er træ ure, der er skabt til den moderne livsstil. Vi værdsætter bæredygtighed, det levende miljø og det unikke i verden. Vi leverer ure til mennesker, der vil vise en holdning til stil og miljøet i den verden vi skal leve i.

WoodMe Denmark er en iværksætters drøm skabt ud af en passion for træ og fornemmelse for design i en verden under bæredygtig forandring.
Er du personen der vil videreføre denne rejse?

Økonomiske nøgletal

Total brutto omsætning siden start: Kr. 1.900.000,-

Bruttoresultat 2020: Kr. 218.156,-
Bruttoresultat 2021: Kr. 145.920,-

Resultat før renter 2020: Kr. 98.865,-
Resultat før renter 2021: kr. 36.226,-

Ejer har generelt gennem hele ejerperioden geninvesteret hovedparten af overskud i udbygning at forretning, website, nye urmodeller og varelager. Der har aldrig været optaget gæld i forbindelse med opbygningen af forretning og varelager.

Produktet

Forretningens primære fokus er at udvikle, designe og sælge smukke holdbare træ ure.

Produkterne udvikles og produceres i samarbejde med en højt specialiseret urproducent i udlandet. Varerne importeres og sælges direkte til slutkunderne via den tilhørende webshop samt via fysiske livsstils- og designmesser.

Forretningen er udviklet og drevet udelukkende som er bi-erhverv de seneste 5 år.
Brandet, forretningen og varelager ønskes nu afhændet grundet manglende tid og betydelig øget arbejdspres andensteds.
I 2022 har forretningen og webshoppen kørt på "vågeblus" grundet manglende tid.
Dette er baggrunden for den lave værdiansættelse på selv forretningen og brandet.
Bemærk at værdiansættelsen er excl. et varelager til indkøbspris på ca. Kr. 75.000,-
Det aktuelle varelager forventes medsolgt i forbindelse med en handel. Aktuel varelager har en omsætningsværdi på ca. kr. 400.000,-

Markedsføringskanaler

SEO - WoodMe er nr. 1 på Google med søgeordet TRÆURE.
SoMe - Facebook og Instagram.
Messeaktivitet - Livsstilsmesser.

TrustPilot er ikke brugt af sælger - Aktiv henvisning af kunder til TrustPilot kræver betalt medlemskab. Det er fravalgt. Der er derfor kun meget få anmeldelser (22 i alt) på TrustPilot ud af små 2000 gennemførte ordre.

Omkostninger

Faste omkostninger på drift af webshoppen er minimale.
Primære faste omkostninger relaterer sig til betalingssystem/kortindløser. Denne er omsætningsafhængig.
Derudover lidt domæneafgift og webhotel abm.

Aktiver

Virksomheden sælges via en overdragelse af alle aktiver.
Varelager (excl. i salgsprisen)
Webshop løsning med alt tilhørende opsætning.
Omfattende professionel foto og videoarkiv af produkter og virksomheden
Design- og produktionstegninger af urmodeller.
Leverandørkontakt
Diverse fysisk messe og markedsføringsmateriel.

Virksomheden er drevet som enkeltmandsvirksomhed hvorfor det alene er aktiver der overdrages.

Varelager på 75.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Skabelsen af WoodMe Denmark brandet er udlevelsen af en personlig iværksætterdrøm samt en passion for træ som materiale. Det har været en fantastisk rejse og en enorm spændende proces med udvikling og design af urene. Fra starten har passionen være centreret omkring design og skabelse af urene samt det at give kunderne en unik ejeroplevelse med de lækre ure af træ.

Det var fra starten aldrig tanken at forretningen skulle være fuldtidsbeskæftigelse for ejer med derimod et bi-erhverv som kunne frasælges når tiden blev en faktor.

Markedet

Ure af træ er en nicheforretning i urbranchen. Vi betragter WoodMe som markedsledende på kvalitet og design i Danmark.
Den primære målgruppe er kvinder og mænd fra 30-60 år med købekraft, interesse for stil og design samt en moderne livsstil. Mange ejer og bruger urene som smykkeure når de klæder sig pænt på og skal i byen.

Svagheder/udfordringer

Når kunden først har haft en træur i hånden/på armen, er varen oftest solgt. Udfordringen er at overbevise kunderne via billeder og video på nettet at de skal eje et træur. Mange har ikke tidligere oplevet et armbåndsur af træ. Men når først en person i familien ejer et træur, så kommer der oftest flere bestillinger.

Stærke sider

Unikt design og eget brand. Der er ingen konkurrenter når kunder er forelsket i et bestemt design/urmodel.
Høj avance på produkterne ved direkte salg til privatkunder via webshoppen.

Ideel køber

Den ideelle køber er den gode sælger med interesse for online marketing.
Køber har en forkærlighed for træ og en grønnere verden.

Opstartshjælp

Sælger er indstillet på et designsamarbejde med hjælp til nye urmodeller i en periode på op til 2 år. Sælger forestiller sig i perioden en fast afregning til sælger pr. færdigdesignet ny urmodel. Dette skal kun betragtes som et tilbud til designhjælp og videreførelse af urenes teknisk kvalitet og designlinje.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1149

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
5

Annonce id-nummer:
35750

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
02-01-2023
Udbudspris 79.000 DKK