Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Hvidevaredele.dk - salg af reservedele til hårde hvidevarer - Omsætning 2021: 2.712.427 kr.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Veletableret webshop med salg af reservedele og tilbehør til hjemmets hvidevarer, el-apparater og støvsugere

Velrenommeret webshop med potentiale for yderligere vækst for nye ejere.

Opstartet i 2002 med salg af reservedele, tilbehør og plejemidler til hårde hvidevarer, el-apparater og støvsugere.

Bestående sortiment er let at implementere med andre lignende områder - eks. El-installatører, VVS-installatører, forhandlere af udstyr til camping og maritimt udstyr eller tilsvarende.

Hvidevaredele.dk har pr. dags dato godt 5500 varekort fordelt over 12 hoved-kategorier med 160 under-kategorier.

Man vil opleve en vel-struktureret webshop, som er let og overskuelig at finde rundt i.
Varekortene er som udgangspunkt godt beskrevet og veldokumenterede, så kunden har mulighed for, at kunne hjælp sig selv til at finde den korrekte vare.

Søg på "Hvidevaredele.dk" på Google

Søg på "Hvidevaredele.dk på www.trustpilot.dk

Økonomiske nøgletal

Hvidevaredele.dk - CVR 42504874

Oversigt over realiserede nøgletal / KPI:

2022: ( 01.01.2022 - 31.10.2022 )
Omsætning: 2.247.422,-
Årlig overskud før skat: 357.805,-
Afkastningsgrad: 116%
Overskudsgrad: 37,94%
Dækningsgrad: 47,55%

2021:
Omsætning: 2.712.427,00
Årlig overskud før skat: -48.055,00
Afkastningsgrad: -
Overskudsgrad: -
Dækningsgrad: 34,96%

2020:
Omsætning: 2.357.659,00
Årlig overskud før skat: 241.240,00
Afkastningsgrad: 69,42%
Overskudsgrad: 10,69%
Dækningsgrad: 36,90%

Overskud før skat: 241.240 DKK

Produktet

Velbeskrevne varekort, med nødvendige informationer. Beskrevet med øje for, at kunden selv kan finde de rigtige reservedele.
Men også god mulighed for support via mail, telefon og chat, hvis der er tvivl. Derudover kan der hentes hjælp i vores fysiske lagerbutik i Struer.

Se en beskrivelse af hvad vi sælger hos Hvidevaredele.dk
( youtube-video - Kopier link over i Google )

Video 1: https://youtu.be/_tY4vaKdCXs

Video 2: https://youtu.be/d4nCD7SqC9k

Markedsføringskanaler

Markedsføring sker på basis af følgende fordeling på salg:
SEO - knapt 60% - ca. 8.700 organisk besøgende hver måned. Domain rating på 20
PPC - knapt 30%
Direct - godt 10 %
Flyers baseret på hhv. private "gør-det-selv" kunder og professionelle.
Eks. VVS, El-installatører, Udlejnings ejendomme, Vicevært-firmaer.

Vi har - ud over nethandel som webshoppen jo er baseret på - også givet mulighed for fysisk handel i lager-butik direkte på adressen Bødkervej 3G, 7600 Struer.
Ved ordre-bestilling i webshoppen er der derfor mulighed for at kunden kan bestille til "Afhentning på lager" her i Struer.

Webshoppen finder du på www.hvidevaredele.dk og på "Hvidevaredele" på facebook.

På Trustpilot.dk finder du os her:
https://dk.trustpilot.com/review/www.hvidevaredele.dk?utm_medium=trustbox&utm_source=MicroReviewCount

Omkostninger

Største omkostninger 2022: ( 01.01.2022 - 31.10.2022 )

Husleje: 54.420,-,-
Løn medarbejdere: 149.437,-,-
Telefon/It: 9771,-,-
Salgsomkostninger: 190.431,-
Erhvervs forsikringer: 14.162,-

Aktiver

Aktiver:
Vi driver Hvidevaredele.dk i lejede lokaler på ca. 250 kvadratmeter,
fordelt over kontor, lager og pakkeri + foto-studie.

Eneste aktiver i virksomheden er varelager.

Varelager på 275.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 50.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Hvidevaredele.dk er opstået på grundlag af lukket hvidevareforhandling i 2002.

Her var der ikke mange spillere på internettet som tænkte nethandel, og slet ikke ikke inden for denne branche.

Vi tog springet og sigtede i første omgang på kundegruppen der kunne "Gøre-det-selv". Målet var samtidig at sælge det eksisterende varelager fra hvidevareforretningen og se om nethandel var kommet for at blive.

Det var det - med Oles baggrund som hvidevaretekniker og flair for IT, og Eva som den praktiske i pakkeri og på indkøb, blev det hurtigt til mere end blot at sælge et varelager. Der blev brug for at få styr på indkøbs og logistik aftaler.

Indtil 2016 har Hvidevaredele.dk være en deltids forretning, hvor ordrer og forespørgsler blev håndteret efter fyraften.

Fra 2016 gik Eva fuld tid på Hvidevaredele.dk, og med en opgradering af shoppen i 2017, var der hurtigt behov for ekstra hjælp til varemodtagelse og pakkeri.

I dag er det derfor Eva der sidder i front med kundesupport og med Ole i baghånden hvis spørgsmålene bliver for tekniske. Pakkeri og varemodtagelse håndteres af to medarbejdere på flex aftale.

Med nyt lager og pakkesystem med stregkodelæsning - implementeret i starten af 2021 - kan dagens ordrer normalt pakkes på 1-3 timer, hvor stregkodelæsningen sikrer os at pakkefejl er meget begrænset.

Det gør processerne, lagerstyringen og håndteringen i hele flowet hurtig, sikkert og effektivt.

Markedet

Vi opererer i et marked med få store eller større webshops med lignende sortiment.

Men også et marked hvor den præcise beskrivelse er medvirkende til at kunderne tilvælger dig. Så det at bruge energien på at sikre en velbeskrevet vare - med nødvendige data for at kunden kan træffe det rigtige valg - er givet godt ud.

Samtidig har varer som oprettes ofte en meget lang "levetid". Vi har fortsat mange varer som er oprettet helt tilbage i starten 2002 - og de sælger stadig.

Da reservedele sjældent kan erstattes af lignende varer for at kunne bruges, bruger kunderne ikke så meget tid på at jagte bedste pris.
De er ofte glade når de endelig finder den vare de søger, da arbejdet ved at finde den rigtige vare er større for dem, end besparelsen ved at få det lidt billigere. Derfor er vores support funktion også vigtig for forretningen, men bestemt ikke umuligt at overtage.
Har man teknisk flair vil de fleste kunne supportere efter en til to mdr. oplæring. Så baggrund fra branchen er en fordel men ikke en nødvendighed.

Vi ser i øjeblikket ind i en periode hvor pengene sidder lidt strammere i lommen, og ofte er det vores fordel.
Det faktum at kunderne ønsker at spare, gør også at de i højere grad reparerer frem for at købe nyt.
Og er der lidt hjælp og rådgivning at hente kaster de fleste sig ud i opgaverne.

Svagheder/udfordringer

En af vore større udfordringer er, at vi er svage på det nethandels tekniske. Er man stærk omkring markedsføring på Google, Facebook og via nyhedsbrev, vil det klart kunne rykke Hvidevaredele.dk i positiv retning.

Samtidig er det faktum, at vi kun har det ene ben at stå på - salg af reservedele - en svaghed. Vi kunne med fordel have en eller to ben ekstra. Det kan eks. være service på hvidevarer, hvis man eks. har en installations forretning. Vi har ofte forespørgsler om vi også reparerer på hvidevarer.

Men det kan eks. også være lignende webshop, hvor købet er lyst betonet og ikke behovsbetonet.
Der er ingen der har lyst til at købe reservedele - men har man behovet, er det en af de ting man tager sig råd til. Og reservedele kan være vanskeligt at lave mersalg på, da ingen køber et ekstra sæt motorkul fordi man har lyst. Så hvis Hvidevaredele.dk kan kombineres med en lyst betonet webshop, vil det klart være en fordel.

Stærke sider

Hvidevaredele.dk's styrke ligger helt klart i vores opbygning af varekortene.
Vi har markedets bedst beskrevne reservedele til hårde hvidevarer. Når en ny vare oprettes sikrer vi at sætte alle relevante informationer ind på varekortene. Det kan være mål, prægning i plast eller metal, reservedelsnr. og lign. som kan aflæses direkte på reservedelen.

Det giver kunderne rigtig gode muligheder for at dobbelt tjekke om den fundne vare nu også passer til maskinen.
Samtidig har vi tilknyttet en søgefunktion i toppen, der gør det let at filtrere, så man ikke skal igennem alen lange model lister, men blot kan finde de reservedele som passer til netop den maskine man har.

Sidst - men ikke mindst - gør vi altid opmærksom på at vi sidder klar til at hjælpe hvis man er i tvivl.
Det er vigtigt at få den rigtige del - ikke bare noget som måske ligner. Og er man i tvivl, er det gjort let at kontakte os for hjælp.

Kigger man lidt igennem vore Trustpilot kan man også se på anmeldelserne at det er søgbarheden og supporten der løfter os, og giver os mulighed for at eksistere, skønt vi er små i feltet mod konkurrenterne.
Og en trust score på 4,9 kan vist ikke gøres meget bedre.

Strategi

Vores strategi har helt klart været at sætte kunden i fokus.
Vigtigheden i at selv kunne finde den vare man mangler ud fra vore beskrivelser, eller kunne spørge om råd når man som kunde går i stå i projektet.

Tilbage i 2016 hvor mange webshops satte latinske tekster ind i SEO beskrivelserne, valgte vi i stedet at skrive tekster som kom kunden til gavn.

Man kan ikke undgå at skulle skrive SEO tekster for at tilfredsstille Google - vi har valgt tekster som tilfredsstiller kunden, og det at de også har betydning for Google er blot ekstra benefit.

Vision

Visionen er at være den solide mellemstore virksomhed, hvor der er plads til at have kunden i fokus.
Det har betydning på den lange bane, da tilfredse kunder som har fået den nødvendige hjælp - er tilbøjeligt til at vende tilbage igen og igen.
Med den drejning vort samfund i øjeblikket tager, med fokus på miljø - vil det klart være helt i tråd med hele grundlaget for Hvidevaredele.dk, at tage miljø fokus med videre til næste step.

Større brug af video og tekst informations materiale der kan dygtiggøre vore kunder til i højere grad at være selv hjulpne, og i stand til at kaste sig ud i lidt tungere reparations opgaver.

Ideel køber

Den ideelle køber har allerede en virksomhed, med teknisk viden i huset.

Det kan være el installatør med reparation af hvidevarer.
VVS installatør som gerne vil have mere bredde på forretningen.
Webshop med relaterende varer - eks. indenfor VVS, El artikler, Camping udstyr, Hårde hvidevarer eller tilsvarende.
Hvidevaredele.dk kan lægges sammen med eksisterende webshop eller drives sideløbende.

Det vil klart være en fordel at kunne udnytte egne ressourcer som lokaler, medarbejdere, markedsføring, men også tekniske kompetencer, uden det nødvendigvis at man er hvidevaretekniker.

Opstartshjælp

Mulighederne for hjælp til oplæring er til stede.
Der ligger ingen plan for Evas fremtidige arbejdsliv, før Hvidevaredele.dk er solgt.
Så det kan tænkes ind i aftalen på det niveau som køber måtte have behov for. Her er vi ganske fleksible.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2619

Sælger kontaktet:
3

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
34955

Årsag til salg:
Generationsskifte

Annonce oprettet den:
28-04-2022
Udbudspris 749.000 DKK