Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Trimmeriet.dk & .se | Vi giver en stor vækstcase videre, som i 2021 havde et overskud før skat på over 1 mio kr.

Ansatte
Ikke oplyst
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce

Trimmeriet er et af Danmarks og Sveriges største brands indenfor intimbarbering til mænd. Og vi er først lige begyndt.. Trimmeriet gav et overskud før skat i 2021 på over 1 mio kr., men har potentiale til at blive langt større.

Så hvorfor sælger vi så, når det går så godt?
Det er et ekstremt godt spørgsmål, men heldigvis nemt at svare på. Vi har brug for kapitalen som et salg medfører til at fokusere mere målrettet på vores andre forretninger. Da Trimmeriet er en nem forretning at forstå og samtidig er et stærkt brand med god salgsværdi faldt valget på, at det var denne webshop vi ønsker at sælge fra.

Lidt om historien:
Trimmeriet har været på tegnebrættet siden 2019. Efter utallige prøver fra forskellige leverandører fandt vi noget som kunne bruges og som var af en kvalitet vi var tilfredse med. Der blev indkøbt et lille lager på 2-300 stk. i januar 2021, og de var udsolgt på 1-2 måneder uden noget stort marketingbudget. Herfra er det kun gået fremad, og vi har løbende også åbnet i Sverige. Det har været vigtigt for os helt fra start, at sproget og humoren går igen på alt hvad vi laver. Det gælder alt lige fra marketing til emballagen og naturligvis webshoppen. Folk siger generelt at hele købsrejsen er super gennemført.

Kort om produktet:
Vi har brugt utallige timer, dage og måneder på at finde det bedste produkt på markedet. Vi har sammenlignet med vores største konkurrent på markedet (stort brand fra USA), og vi mener med hånden på hjertet at vores er mere lækkert præsenteret og er langt bedre i brug.
Vi har enormt mange glade og tilfredse kunder :-)

Marketing materiale:
Vores fokus har ikke ligget på SEO og generel organisk vækst. Derfor har vi haft ekstremt stort fokus på content til sociale medier. Vi har brugt utallige timer på at finde det materiale, som virker bedst til Trimmeriets kunder.
Som køber af Trimmeriet får du adgang til et hav af gennemført billed og videomateriale. Der er professionelle videoer og billeder samt videoer som vi selv har produceret. Alt bliver naturligvis gennemgået og overdraget ved køb. Der er videoer og billeder til både det danske og svenske marked.

Hvad er Trimmeriets største styrke?
Det må være vores kommunikation og gode service. Vores kommunikation til køberne er kniv skarpt hver gang med den samme humor hele vejen igennem. Det er helt klart vores opfattelse, at det er her vi rammer rigtigt og som gør, at det har været en nem case at vækste på sociale medier. Vores service overfor vores kunder har hele tiden været i top. Vi sørger altid for at alle kunder hos os har haft en positiv oplevelse med Trimmeriet.

Hvad er Trimmeriets største udfordring?
Det er helt klart, at det har været udfordrende at få kunderne til at tilkendegive deres positive oplevelse. Vi har heldigvis mange positive tilbagemeldinger på Trustpilot, men der kunne have været langt flere. Vi har snakket med mange kunder og spurgt til dette. Svaret er, at de ikke ønsker at dele med deres navn, når det omhandler en trimmer til kuglerne. Udover dette punkt ser vi ikke rigtig nogle udfordringer.

Hvad skal der til for at fortsætte den flotte vækst?
Det er naturligvis op til køberen selv at vurdere, men vi tror på at tillægsprodukter såsom underbukser, shampoo (til kuglerne), normal skraber mv. ligger til højrebenet. Disse produkter skal gøre, at folk kommer igen og har en større kurvstørrelse allerede under først køb.

Økonomiske nøgletal

Følgende tal nedenfor er regnskabet for Trimmeriet fra 1. april 2021 til 31. marts 2022:

Omsætning DK
Salg inkl. moms: 5.170.837 kr.
Returneringer DK: -128.424 kr.
Salg af fragt inkl. moms DK: 21.577 kr.

Omsætning Danmark i alt 5.063.990 kr.
I alt ex moms: 4.051.192 kr.

Omsætning SE
Salg inkl. moms: 719.690 sek
Returneringer SE: -2.996 sek
Salg af fragt inkl. moms SE: 0 sek

Omsætning Sverige i alt 716.694 sek
I alt ex moms: 573.355 sek
Omregnet til dkk kr. (kurs 0,72) = 412.816 kr.

Omsætning i alt ex moms for dk og se: 4.464.008 kr.

Salgsomkostninger (ex moms)
Vareforbrug DK: 1.256.775 kr.
Vareforbrug SE: 132.160 kr.
Fragt DK: 360.585 kr.
Fragt SE: 36.976 kr.
Salgsomkostninger i alt ex moms: 1.786.496 kr.

Bruttoresultat: 2.677.512 kr.

Variable omkostninger (ex moms)
Sociale medier (fb annoncering): 1.377.180 kr.
Affiliate: 15.000 kr.
Transaktionsomk og gateway: 113.012 kr.
Produktion af content: 45.000 kr.
Diverse: 50.000 kr.

Variable omkostninger i alt ex moms: 1.600.192 kr.

Resultat for 01/04-21 til 31/03-22 = 1.077.320 kr.

Overskud før skat: 1.077.320 DKK

Produktet

Trimmeriet sælger (sjovt nok) trimmere. Men det er ikke hvilken som helst type af trimmere :-) Det er nemlig en intimtrimmer til mænd. Vores kerneprodukt er en pakkeløsning, hvor du også får vores velduftende Nut Butter. Denne creme er i øvrigt udviklet og produceret på en velrenommeret fabrik i Danmark. Den er udviklet og godkendt til intimbrug.

Prisen på vores produkter:
-All inclusive pakken = 699,-
-Nut Butter = 249,-
-Ekstra barberhoved = 249,-

Intimbarbering til mænd er nyt på det nordiske marked og har ikke været i gang i mange år. Derfor er der stadig mange, som mangler lige netop vores type trimmer. Et direkte alternativ er den gode gamle skraber, men det mener vi ikke altid er en god oplevelse som kunde. En skraber barbere nemlig så tæt, at kan oplever gener 2 dage efter med stikkende blommer imellem benene. Med vores Greenkeeper 3 (timmeren) vil man oplevere, at den stikkende fornemmelse er meget mildere og nogle gange tilmed forsvundet. Der kan være forskel på brugen og oplevelsen fra kunde til kunde naturligvis. Vi har sørget for hele tiden at forfine vores Greenkeeper 3 og den er løbende blevet opdateret for at give så god en oplevelse som muligt.

Vi har nævnt tidligere i annoncen, at nye produkter ligger til højrebenet for at forhøje kurvstørrelsen og mængden af tilbagevendende kunder. Trimmeriets kundebase har også en volume nu, hvor man kan forvente en god start med lancering af nye produkter.

Markedsføringskanaler

Der er næsten kun brugt kræfter og budget på Facebook ads. Der kan derfor med fordel ses ind på annoncering via Snap, tiktok mv. Affiliate marketing er kun lige påbegyndt og viser fine tendenser.

Omkostninger

Køber forpligter sig ikke til at overtage medarbejdere, husleje, forsikring eller andre fast omkostninger.

Shopsystem

Aktiver

Køber skal kun forholde sig til varelager som et aktiv. Varelageret er desuden outsourcet til et lagerhotel. Der er ingen binding på denne aftale og kan opsiges. Trimmeriet har en rigtig god aftale med lagerhotellet, og vi kan kun anbefale at bevare aftalen.

Varelager på 275.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Trimmeriet har været på tegnebrættet siden 2019. Efter utallige prøver fra forskellige leverandører fandt vi noget som kunne bruges og som var af en kvalitet vi var tilfredse med. Der blev indkøbt et lille lager på 2-300 stk. i januar 2021, og de var udsolgt på 1-2 måneder uden noget stort marketingbudget. Herfra er det kun gået fremad, og vi har løbende også åbnet i Sverige. Det har været vigtigt for os helt fra start, at sproget og humoren går igen på alt hvad vi laver. Det gælder alt lige fra marketing til emballagen og naturligvis webshoppen.
Folk siger generelt at hele købsrejsen er super gennemført.

Svagheder/udfordringer

Hvad er Trimmeriets største udfordring?
Det er helt klart, at det har været udfordrende at få kunderne til at tilkendegive deres positive oplevelse. Vi har heldigvis mange positive tilbagemeldinger på Trustpilot, men der kunne have været langt flere. Vi har snakket med mange kunder og spurgt til dette. Svaret er, at de ikke ønsker at dele med deres navn, når det omhandler en trimmer til kuglerne. Udover dette punkt ser vi ikke rigtig nogle udfordringer.

Stærke sider

Hvad er Trimmeriets største styrke?
Det må være vores kommunikation og gode service. Vores kommunikation til køberne er kniv skarpt hver gang med den samme humor hele vejen igennem. Det er helt klart vores opfattelse, at det er her vi rammer rigtigt og som gør, at det har været en nem case at vækste på sociale medier. Vores service overfor vores kunder har hele tiden været i top. Vi sørger altid for at alle kunder hos os har haft en positiv oplevelse med Trimmeriet.

Ideel køber

Trimmeriet kan køres af stort set alle, men det vil være en fordel at have drevet en smule ecommerce fra tidligere. Vi assisterer gerne med at få en god opstart for den nye køber. Her kan vi gennemgå alt ligefra Shopify, sourcing, let gennemgang af fb ads mv. Alt indenfor rimelighedens grænse ift. timeforbrug.

Lige nu kræver Trimmeriet kun 5 timer ugentligt til at besvare kundeservice mv. Vil man gerne have fart på, så sætter man jo selv rammerne for dette :-)

Opstartshjælp

Vi giver en grundig gennemgang af alle opgaver og processer som Trimmeriet indeholder.

Når en grundig gennemgangen er færdig, skal køber selv varetage alle opgaver selv. Vi vil gerne tilbyde hjælp med håndtering af facebook ads den første måned. Ønsker køber at vi skal håndtere det i længere tid end første måned, så kan der laves en aftale omkring dette.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4620

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
34882

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-04-2022
Udbudspris 1.250.000 DKK