Nyt internationalt Brand med kæmpe potentiale indenfor babytøj og essentiels - Søger partner

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Shopify
Gem annonce
Vi søger en partner til at være med til at bidrage til driften og væksten!
Søger en medejer

Ejer ønsker at finde en potientiel medejer til virksomheden ved salg af ejerandele.

Aktiv partner søges!
Bobbi Balloon sælger klassisk og mere formelt babytøj, samt udstyr, i lækre og økologiske kvaliteter. Alt tøj er designet i Danmark og produceret i Portugal. Samtidig bygger virksomheden et univers op der skabes af fantasikarakterer, med luftballonen, Bobbi, som hovedfigur. Der arbejdes p.t på 2 børnebøger, samt mindre hæfter som fortæller historien om dette univers! En del af den fremtidige forretning bliver at udvide universet.

Salg og distribution er den vigtigste faktor lige p.t. Virksomheden har opnået Proof of Concept og flere B2B forretninger har henvendt sig omkring salg. Det nuværende team drifter selv online-delen, hvor partneren primært skal fokusere på B2B da dette bliver den vigtigste salgskanal i fremtiden. Da virksomheden er nystartet bliver partneren også involveret i design og indkøb etc.

Den rigtige partner har mulighed for at overtage en betydelig del af forretningen, selvfølgelig afhængigt af kapitalindskud og kompetencer.

Økonomiske nøgletal

Vi er kommet til et punkt hvor vi har opnået Proof of Concept og der skal lægges mere aktiv salgsindsats da den første periode primært at brugt på at bygge en høj Brand Value. Da virksomheden er ny, er der ikke som udgangspunkt fokus på økonomiske KPI’er men derimod at bygge både følgere og kundelister op gennem sociale medier, samt skabe gode forhold til influencere og samarbejdspartnere.

Avance:
Vores avance på produkter ligger stabilt og vi har i gennemsnit avance på 75% ved B2C

Investeret kapital: ca. 250k

Budgettering : Vi forventer en omsætning 2022 på min. DKK 2 mio.
B2B: 1,5 mio.
B2C: 500k

Ejerfordeling:
1. Ejer: 42,5%
2. Ejer: 32,5%
3. Ejer: 25%

Produktet

Bobbi Balloon sælger klassisk, elegant og mere formelt babytøj og -udstyr. Der er et behov i markedet for mere klassiske produkter der ikke er modebetonede, men kan bruges fremover af mange generationer.
Virksomheden udvider løbende sortimentet af produkter, samt opbygger et univers som små børn har lyst til at være en del af, og opleve gennem både bøger og andet.

Markedsføringskanaler

Omkostninger

Der er ingen større poster på udgiftssiden. Virksomheden har løbende udgifter til drift af webshop. Dette dækker over Shopify, Spy Systems, Postnord, betalingsløsninger, samt andre integrationer.

Kontoret er placeret på virksomhedens adresse og der afholdes ikke nogle omkostninger forbundet med dette, da det er sammenlagt med privaten.

Shopsystem

Aktiver

Nul aktiver:
Fysisk kontor på virksomhedsadresse, men p.t flere dages hjemmearbejde grundet mangel på plads og Corona restriktioner.

Der er arbejdes på personlige computere.

Varelager på 900.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.
Inventar på 8.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Historien om Bobbi Balloon startede i Juni 2020 i København, Danmark. Med to af founders børn blev ideen om at skabe et mærke, hvor komfort og kvalitet kombineres med tidløs og klassisk stil. Der kunne ikke findes elementer til små børns garderobe samt essentiels som var værd at bringe videre til de kommende generationer.

De tre founders begyndte at sammensætte små kollektioner af tøj og babyudstyr, der tog udgangspunkt i den mere formelle garderobe, samtidigt med kvalitet og bæredygtighed fulgte med.

Et år senere begyndte rejsen med at udvikle karakteren, Bobbi Balloon, en luftballon, der svæver i himlen og beskytter nyfødte og børn. Han blev omdrejningspunktet for hele Brandet der skal udviklet som et univers hvor kun fantasien sætter grænser for hvad man kan skabe.

P.t er 2 mindre børnebøger under udvikling. Dette bliver startskuddet på at udvikle karakterer der skal være med til at skabe Bobbi Balloon som univers.

Markedet


Der er få store spillere, men flere mindre. Af større konkurrenter i Danmark, kan nævnes Liewood og Konges Sløjd der har formået at sætte sig på størstedelen af markedet. Dog vurdere virksomheden der er behov for et mere klassisk og rent alternativ, hvor mønstre og farver ikke er modebetonet, men kan bruges år efter år.
Købekraften i markedet er på det højeste og der bliver brugt anseelige summer på nyt babytøj hvert år.
Med de rigtige kompetencer kan man hurtigt etablere sig på resten af det europæiske marked.

Bobbi Balloon vil på markedet med endnu flere, mere komplicerede, produkter hvorfor samarbejder / joint ventures med andre Brands bliver en vigtig del af strategien.

Svagheder/udfordringer

En af udfordringerne er konkurrencen fra ligesindede Brands.
Alligevel vurderer virksomheden at der med de rette kompetencer kan bryde denne konkurrence og hurtigt komme blandt en af de største. Dette vurderes ud fra en analyse og gennemgang af flere forskellige Brands. Kun de færreste er

Stærke sider

Virksomheden har udviklet et superstærkt koncept der kan udvikles til meget mere end kun en tøjvirksomhed.
Der arbejdes p.t på børnebøger der har til formål at fortælle historien om Bobbi Balloon som skal sælges i diverse bogbutikker. Derudover ligger der mange flere ideer i pipeline.

Virksomhedens team består af tre founders der spænder bredt på kompetencer.

Bag Bobbi Balloon er kapitalindskud gjort løbende, og ses der fortsat en vækst, lander endnu flere produkter på hylderne inden Jul 2021. Her er allerede færdigdesignet nye produkter som venter på at blive sat i produktion.

Strategi

Bobbi Balloon skal indenfor få år været en af de største Brands indenfor babytøj og -udstyr i Norden og delvist Europa. Dette skal opnås gennem en gennemtrængende visuel identitet, samt salg af andet merchandise omkring Bobbi Balloon.

Der vil i fremtiden overvejende være fokus på B2B som salgskanal, hvor online-delen primært skal kunne bidrage til at fortælle om universet, hertil historier og andre oplevelser for børn .

Med den rigtige partner kan virksomheden skaleres yderligere.

Der er p.t ikke planer om et decideret salg af hele virksomheden indenfor den nærmeste årrække, men kan heller ikke udelukkes i fald den rigtige køber melder sig.

Ideel køber

Den ideelle partner vil gå aktivt ind i Bobbi Balloon og gerne med kompetencer indenfor salg og distribution.
Dette kunne være en eksisterende forretning som skulle ønske at “tappe” ind på babymarkedet eller sågar andre tøjvirksomheder hvor Bobbi Balloon passer ind som et “sub-brand”

Det forventes at den ideelle køber ligger tid svarende til fuld tid. Er det en virksomhed som køber, kan øvrige medarbejdere bidrage på tværs af Brands.

Sådan får du succes med at drive en webshop og tjener den første 1.000.000 kr.
Kursus med alt fra A-Z om hvordan du driver en webshop, alt fra marketing til administration. Få adgang til online kursus 16 timers video indhold, hvor vi lærer dig
hvordan du bygger og skalerer et brand!

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
991

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
34340

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
01-11-2021
Søger en medejer

Ejer ønsker at finde en potientiel medejer til virksomheden ved salg af ejerandele.

Udbudspris 300.000 DKK