Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 300.000 DKK

Søg lignende virksomheder

DK's førende Ring Light webshop. +3.5 mio. kr. sidste 12 måneder

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Overtag de 2 førende webshops i branchen med rullende omsætning og lav vedligeholdelse

Bliv markedsleder med både Selfietime.dk og Ring-Light.dk, der er de 2 største webshops i Danmark for salg af Ring Light produkter. De 2 webshops kører under den samme fuldautomatiserede lagerhotels løsning, som er med til at gøre det let og enkelt at drive fra hvor end du vil.
Begge webshops er under 1.5 år gammel, og har en nuværende samlet omsætning på mere end 3,5 millioner kr. Du overtager det hele plug&play klar med alt, hvad du skal bruge såsom salgsbart varelager, aftale med lagerhotel, der sender varerne for dig, leverandøraftaler, automatisk bogføring, sociale medier, betalingsløsning og mere til.

Webshoppen har vækstet markant siden start, og har stort potentiale for yderligere vækst. Lyder det interessant for dig, så læs mere herunder.

Økonomiske nøgletal

Tal for hele perioden Selfietime.dk (16 måneder):

Omsætning i alt: +2.125.000 inkl. moms
Omsætning i alt: +1.700.000 eks. moms
Omsætning Q1 2021: +800.000 eks. moms
Estimeret omsætning 2021: +1.800.000 kr. eks. moms
Kostpriser 100-130 kr. pr. Ring Light ca. inkl. fragt til DK
Penge brugt på annoncering i alt: ca. 190.000 med gennemsnitlig ROAS 7
Dækningsgrad: 30% - 50%
Ordreværdi i snit: 565 kr.

Bundlinjen i runde tal (april 2021):
Omsætning: 184.000 kr. eks. moms
Facebook/Instagram annoncering: 31.000 kr.
Google: 12.000 kr.
Vareforbrug: 73.600
Betalingsgebyrer: 7.200 kr.
Lagerhotel: 31.000

Før skat: ca. 29.200 kr.

Tal for hele perioden Ring-Light.dk (14 måneder):
Omsætning i alt: 1.679.389 inkl. moms
Omsætning: 1.343.511,2 kr. eks. moms.

Overskud før skat: 566.503 DKK

Produktet

Selfietime.dk og Ring-Light.dk sælger testvindende Ring Lights, som vores kunder benytter til forskellige formål bl.a. til fotografering af sig selv, fotografering af produkter, lys til skønhedsbehandlinger, TikTok, Instagram, livestream osv. Vi har også haft 2 af Danmarks største virksomheder som B2B kunde. Billeder af produkterne er vedhæftet. Mange forretninger køber også produkterne til f.eks. tøjbutikken, frisørsalonen, tatovørklinikken mm. Flere af produkterne er vurderet bedst-i-test.

Markedsføringskanaler

Kunderne er primært kommet til via betalt annoncering på Google, Facebook og Instagram. Udover dette er der skabt salg gennem Instagramsiden, som jævnligt er blevet opdateret, samt samarbejder med influencers, hvilket har fungeret godt. Der er også lavet b2b salg til store danske virksomheder.

Omkostninger

Nuværende omkostninger:
Shopify: 29$ pr. måned
Betalingsgebyrer 2-4% af omsætningen.
Varelager (Varierer)
Markedsføring (Varierer)
Lagerhotel (Varierer)

Shopsystem

Aktiver

Arbejdet
Webshoppen er designet til at kunne være mest muligt selvkørende, således at den ikke kræver det store arbejde at vedligeholde. Selvfølgelig er der lagt et stort arbejde i det fra starten af bl.a. med at teste et utal af leverandører, finde lagerhotel, teste annoncer og andre salgskanaler samt opsætte webshoppen, mail, Instagram, Facebook mv. Men i dag er det meste selvkørende, og arbejdet består primært i at svare på kundehenvendelser. Dette bunder også i at varerne sendes fra et eksternt lagerhotel, som giver en masse frihed. Aftalen med lagerhotellet inkluderer pak&pluk ordning, fragt, opbevaring og emballage.

Varelager på 127.738 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Selfietime.dk er stiftet under corona, da der her var tid til det. Jeg havde aldrig regnet med, at den ville vækste så hurtigt, og flere gange har der været udsolgt på hylderne, fordi salget gik for hurtigt til, at der kunne nåes at få varer hjem. Den største konkurrent var Ring-Light.dk, som nu er opkøbt (overdraget ca. 1. juli) og derfor også er inkluderet i salget.

Hvorfor sælge?
På trods af de økonomiske gevinster ved webshoppen, så har jeg valgt at min tid nu skal bruges på andre projekter. Jeg har løbende haft andre projekter sideløbende, og dem vil jeg prioritere i højere grad nu. Det betyder også at shoppen har været meget selvkørende undervejs, og jeg har ikke lagt nogen stor indsats i at innovere og virkelig lægge min energi i shoppen.
På trods af det har den leveret flotte resultater, og skabt salg hver eneste dag. Hvis man har tiden, er der virkelig muligheder for at vækste den her webshop. Tiden har jeg desværre ikke længere, og jeg synes det er synd, hvis ikke den får chancen fra en ildsjæl, der vil vækste den her webshop til skyerne.

Markedet

Markedet er stort. I starten rettede jeg kun markedsføringen mod kvinder, men fandt hurtigt ud af, at dette var en fejl. Det er både mænd og kvinder, som køber produktet til både privat brug og til professionelt brug. Typisk ligger kunderne i alderen 16-45 år.

Svagheder/udfordringer

Jeg ser ikke rigtigt de store udfordringer eller svagheder længere. Det kan måske være at produkterne tager 20-30 dage om at få hjem fra leverandøren, men det er meget normalt. Man skal derfor huske at bestille varer hjem i god tid. Og så skal man sørge for at være tilstede for kunderne. Personligt har jeg selv valgt at svartiden på henvendelser maks er 24 timer, hvilket har givet pote fra de mange glade og tilfredse kunder.

Stærke sider

- Skabt et brand med egne logoer på produkterne
- Flere af shoppens produkter har vundet best-i-test
- Folk hører godt om shoppen og køber på baggrund af anbefalinger
- Simpel forretningsstrategi køb ind billigere end du sælger
- Kræver meget lidt tid at sørge for den daglige drift
- Alt er sat op og klar to go
- Fast leverandør
- Influencers skriver selv (de fleste kræver ikke betaling)
- Automatisk bogføring integreret (hvert salg og udbetaling bogføres automatisk)
- Nemt at udvide produktsortiment
- Velfungerende Lager hotel. Plug and play
- Du kan styre det hele hjemme fra spisebordet
- Strømlinet logistik. Shipping agent i Kina, der kan kontaktes alle ugens 7 dage.
- Perfekt til SoMe annoncering. Facebook/instagram. Med mulighed for udvidelse til Snapchat, TikTok og Pinterest
- Let skalerbart. Let at indtrænge et nyt marked så som f.eks. Sverige.
- 5 stjerner på TrustPilot.
- Både b2b og b2c kunder. Stigende grad af b2b kunder så som f.eks. Matas

Opstartshjælp

Jeg hjælper selvfølgelig gerne med at få overført det hele til dig, og få sat dig godt i gang med det hele, men det er meget ligetil, da alt er klar til plug&play.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2984

Sælger kontaktet:
21

Følger annoncen:
5

Annonce id-nummer:
34133

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
14-09-2021
Udbudspris 300.000 DKK