Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

CHAOS Soft Drinks - sodavandsbrand med opskrifter, design og professionel, køreklar webshop

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Køb af virksomheden er især oplagt for andre drikkevareproducenter eller bryggerier, der ønsker at tilføje et nyt brand, der er testet af i restaurationsbranchen.

CHAOS Soft Drinks er startet af en tidligere kok på flere af Danmarks bedste restauranter og ambitionen var fra start at lave verdens bedst smagende sodavand. Produkterne er testet af på Nordisk Spisehus i Aarhus i 2016-2017, hvor det viste sig, at de solgte rigtig godt. Efterfølgende har de været solgt på 12 forskellige lokationer også i detail men med størst succes på Caféer og restauranter. Hvis man i forvejen er i drikkevarebranchen, så er det nemt for at tilføje CHAOS Soft Drinks til porteføljen.

Efter lidt udforskning og udvikling af min sodavandside kom sodavandene på kortet følgende steder og blev succesfuldt testet:

Nordisk Spisehus
Aarhus Central Foodmarket

CHAOS-sodavandene skiller sig ud ved et lækkert og stilfuldt design på flasker og etiketter kombineret med fokus på smag i absolut topklasse.

Økonomiske nøgletal

Virksomheden sælger sodavand og har selv produceret indtil nu. Sodavandende har været solgt for mellem 12 og 18 kroner plus moms alt efter mængde og type af aftager. Salgpriserne på restauranterne har lagt imellem 35 og 50 kroner, og de har solgt godt, uanset hvilket sted, det handler om. Virksomheden har solgt for i omegnen af 40.000 i de første to år, hvor det var en lille sidebeskæftigelse til ejerens job som kok.

Produktet

CHAOS Soft Drinks laver sodavand, der skal smage forbandet godt. Stikkelsbær og jordbær/citron har været de bedst sælgende. Sodavandende blev de første par år lavet i et privat, godkendt køkken med håndkraft. To af varianterne skulle efterfølgende have været produceret af et større dansk bryggeri, men da dette bryggeri blev opkøbt krævede opkøberen en langt større minimumsbestilling, og det turde ejeren ikke, da han samtidig var ved at færdiggøre en uddannelse og ikke på daværende tidspunkt havde mulighed for at gå fuld tid. Det, der kom ud af, var, at to af opskrifterne på sodavand også er udregnet, så en brygmester vil kunne producere dem i morgen, og det vil resten af opskrifterne også kunne laves til.
Designet på etiketterne er inspireret af chaos fra den græse mytologi, som er tilstanden i universet før verdens skabelse. Virksomheden er til salg, da ejeren har skiftet sin karriere i restaurantionsbranchen ud med en anden branche, og derfor for øjeblikket ikke lige nu har de samme kontakter som tidligere, der ville gavne branded, og derfor ønsker han at sælge det videre.

Hele grundideen med CHAOS Soft Drinks bygger på, at det skal smage fantastisk godt. Målet er at ligegyldigt hvilken sodavand, du stiller din favorit
CHAOS- sodavandsvariant op imod, så skal din favorit fra CHAOS Soft Drinks vinde kampen.

VORES VISION & MISSION
Er at lave verdens bedst smagende sodavand – til en konkurrencedygtig pris. En pris, hvor alle kan være med, men hvor smagen stikker suverænt ud og indprinter sig i folks bevidsthed.

Varianterne, der udgør CHAOS-fundamentet, er henholdsvis ribs, stikkelsbær og jordbær & citron.
Produkterne er alle med god og kraftfuld smag i nye variationer og kombinationer, der ikke er hverdagskost i Skandinavien



Markedsføringskanaler

Omkostninger

155 kroner om måneden for at holde hjemmesiden kørende.

Aktiver

Værdier i virksomheden:
Webshop/hjemmeside (lavet i Wordpress og koblet op på Pensopay). Tilhørende mail der er sat op til nyhedsbrev. Hjemmesiden er desuden også sat op til en tilhørende Facebook-side: CHAOS Soft Drinks.
Flasker – 27,5 cl x 2000 stk. - gennemsigtige
Koncept: Der er køreklart.
Etiketter – grafisk arbejde: To forskellige designs
Opskrifter til fire forskellige sodavand, der alle er testet af på Nordisk Spisehus, imens ejeren arbejdede der som kok, for siden at blive solgt på en række restaurationer, bagerier, caféer og supermarkeder med succes.

Varelager på 5.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

I forbindelse med mit arbejde, som kok på Molskroen Brasserie under kok og køkkenchef Michel Michaud, var vi i køkkenet på Brasseriet flere unge kokke med ambitioner. Udover mad og drikke forløb vores samtaler på ideer til forretninger, koncepter, events og restaurationer. Min tilbagevendende ide var sodavand.

Efter endnu lidt udforskning og udvikling af min sodavandside kom sodavandene på kortet følgende steder og blev succesfuldt testet:

Nordisk Spisehus
Aarhus Central Foodmarket

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1387

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
34001

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
27-07-2021
Udbudspris 60.000 DKK