Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 450.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Danmarks førende specialiserede gin og tonic webshop til salg - Omsætning 2020: 1.636.490 DKK

Bjørnholms Allé, Viby J
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Webshop til salg med et uforløst potentiale og gode udviklingsmuligheder

Nu sælges Danmarks førende specialiserede gin & tonic webshop. Webshoppen har en millionomsætning, og tilbyder et udvalg på flere hundrede forskellige gin. Webshoppen har mange stærke placering på Google, og har et enormt uforløst potentiale og gode udviklingsmuligheder. Grundet vi har drevet to virksomheder til stor succes, sælges denne nu fra.

Webshoppen forhandler salg af gin, tonic, garnish og tilbehør og har etableret en stærk position i markedet med en høj kendskabsgrad, et stærkt brand og som en af de foretrukne platforme, når forbrugere ønsker at handle gin og tonic online. Desuden har webshoppen ca. 7.500 email abonnenter.

Webshoppen har vækstet siden opstarten, og der er masser af plads til at forbedre webshoppen og få en endnu stærkere position i markedet.

Økonomiske nøgletal

Nøgletal for 2020 (1. januar 2020 - 31. december 2020):

- Total omsætning: 1.636.490 DKK
- Omsætning fra webshop: 1.636.490 DKK
- Omsætning fra andre aktiviteter: 0 DKK (grundet Covid-19 og mangel på tid, men stort potentiale her!))
- Resultat: -30.365 DKK
- Antal ordrer: 3.192
- Basket size: 512,69
- Tilbagevendende kunder: 6,76%
- Konverteringsrate: 1,45%

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Velkendt og velfungerende webshop med salg af gin, tonic, garnish og tilbehør sælges til en passioneret profil, der har et drive til at køre konceptet videre og dermed forankre brandet endnu stærkere i de danske forbrugeres hoveder. Platformen har et stort uforløst potentiale og mange udviklingsmuligheder, der søges varetaget af den rette profil.

Brandet har etableret sig stærkt på det danske marked for gin og tonic og har efterhånden skabt tætte relationer til grossister, importører og producenter i Danmark såvel som i udlandet. Dette giver muligheder, for at få et stort og bredt sortiment. Webshoppen er beliggende tæt ved grossist, hvilket fører til, at man kan handle fleksibelt, holde en lav lagerbeholdning og nemt kan udskifte produkter.

Website og webshop er opbygget i Shopify og er integreret med Shipmondo som fragthåndtering og GLS som fragtaftale. Dette giver en webshop, der er udviklet i markedets stærkeste platform, og med en stabil fragtaftale som giver sikkerhed for fremtiden. Udover salg af produkter, dækker webshoppen også over blogindlæg, produktanmeldelser, cocktailopskrifter og oprettelse af egne sider (f.eks. sider om ginsmagning). Det er nemt og bekvemt at oprette og redigere produkter, oprette og behandle ordrer, oprette egne sider, se analyser og statistik på sit salg, samt ændre på webshoppens struktur. Webshoppen er desuden allerede integreret med diverse konverteringsoptimerende elementer. Webshoppen er implementeret med både de mest relevante værktøjer så som Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager og Facebook Pixel.

Prisen dækker over følgende:
- 100% fungerende e-commerce platformen bygget på Shopify
- Online produktportfølje på ca. 350 produkter
- Ginhuset-brandet garnish produkter med egen leverandør
- Gennemarbejdet webshop med flot design og gode produktbeskrivelser
- Danmarks bedst placerede specialiserede gin webshop på Google med toprangeringer på mange produkter
- Varelager på ca. 25.000 DKK indeholdende ginprodukter, garnish, tilbehør og emballage
- Inventar for ca. 10.000 DKK
- Godt domænenavn, med et velkendt og etableret navn i branchen
- Facebook-side og Facebook-annoncekonti med gennemarbejdet annoncering
- Instagram-konto med ca. 1.500 følgere
- 7.500 permissions til email marketing.
- Gennemarbejdet email marketing setup i Klaviyo
- Annoncering med Google Adwords og Shopping
- Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager og Facebook Pixel.
- Fuldt setup til at håndtere og printe fragtlabels og følgesedler
- Alle leverandør- og samarbejdsaftaler, herunder unik aftale med INCO
- Alle fragtaftaler, herunder primær fragtaftale gennem GLS og Shipmondo.com
- Alle mulige/potentielle samarbejdsaftaler, som ligger i pipelinen, men som vi ikke har reageret på pga. salg
- Oplæring og overlevering i hele setup’et
- Tilbehør og setup til at kunne afholde ginsmagninger og ginarrangementer
- 4,9 stjerner fra over +50 anmeldelser
- En stærk position i markedet

Markedsføringskanaler

Webshoppen er stærkt forankret i sin digitale tilstedeværelse og har bred synlighed på de gængse marketingkanaler, hvilket bidrager til virksomhedens velkendte brand.

Med udgangspunkt i en langvarig og gennemarbejdet indsats med SEO, figurerer webshoppens produkter i top 1-3 på Google på en lang række af de produkter, virksomheden forhandler.

Webshoppen er aktiv på følgende digitale kanaler:

Google Ads
Google Shopping
Instagram (ca. 1.500 følgere)
Facebook
Klaviyo (email marketing, ca. 7.500 abonnenter)

Derudover er det værd at nævne, at der til tider bliver refereret til webshoppen fra diverse blogs, influencere, magasiner osv., hvilket bidrager til et øget antal besøgende i den efterfølgende periode.

Webshoppen benytter sig ikke af offline markedsføring, men får jævnligt tilbud om at deltage på diverse messer.

Omkostninger

Omkostningerne i virksomheden består af følgende:

Produktnære omkostninger:
- Vareindkøb
- Emballageindkøb
- Fragt og forsendelse (GLS)

Marketingnære omkostninger:
- Annoncering på Google Ads & Shopping
- Annoncering på Facebook
- Udgifter til email marketing platform

Andre omkostninger:
- Domæne og webhosting
- Lønomkostninger til pakkedrenge
- Husleje til lagerlokale
- Forsikringer

Shopsystem

Aktiver

Virksomheden har følgende økonomiske aktiver:

- Varelager på omkring 25.000 DKK
- Inventar på omkring 10.000 DKK

Derudover er følgende immaterielle aktiver værd at nævne:

- Et stærkt og velkendt brandnavn i branchen
- En gennemarbejdet og flot webshop
- En gennemarbejdet og resultatgivende indsats med SEO
- En liste af abonnenter på 7.500

Varelager på 25.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 10.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden blev stiftet 11. juni 2018 og har således snart tre år på bagen. Siden opstarten af webshoppen, har vi oplevet en konsistent stigende vækst år på år, på trods af, at virksomheden har været drevet som et hobbyprojekt, da anden virksomhed er den primære beskæftigelse.

Vi har løbende haft fokus på den gode kundeoplevelse på hjemmesiden og de gode produktbeskrivelser, så kunden bliver godt vejledt - også bedre end hvad typisk er tilfældet i vores konkurrenter på markedet.

Derudover har vi haft fokus på at positionere virksomheden som et synligt og stærkt brand på Google og de sociale medier. Dette har resulteret i en stejl stigning i omsætning fra omkring 100.000 DKK i 2018 til ca. 1.636.490 DKK sidste år, 2020. Virksomheden oplever en god vækst målt på trafik og omsætning, men derudover er vi heller ikke i tvivl om, at vi står stærkt i forbrugernes hoved med vores gode navn og genkendelige brand.

Webshoppen blev startet som et mindre projekt, da vi ville øge vores evner med at udvikle webshops. Vi arbejder til dagligt bl.a. med udvikling af websider, og havde i den forbindelse et behov for en platform, hvorpå vi kunne teste og afprøve nye ideer. Webshoppen blev dermed skabt af denne grund. Det har løbende været en spændende oplevelse at drive en webshop, men vi må også sande, at tidsforbruget på webshoppen er blevet for højt. Det har aldrig været vores ambition, at skulle drive webshoppen på andet end hobbybasis, men efterspørgslen har vokset den til et niveau, hvor vi ikke længere kan lægge den tid, der kræves.

Markedet

Markedet for gin, tonic og tilbehør har efterhånden vokset sig stort i Danmark og dét at have en hylde eller et barbord med ginflasker er blevet allemandseje. Markedet har været stærkt voksende gennem flere år, er markedet stadigvæk præget af vækst. Det ses ikke mindst på mængden af fysiske butikker og online webshops, der nu forhandler gin og tonic.

Selvom markedet er stort i Danmark, har webshoppen stadig den fordel kontra de fysiske butikker, at vi med et varekatalog på 350 produkter, kan tilbyde nogle produkter, som ikke nødvendigvis kan findes mange andre steder. Gin har stille og roligt vokset sig ind i danskernes hjerter, og døren til mere unik gin er lige så stille ved at blive åbnet. Der er altså en stigende efterspørgsel efter anderledes gin, som ikke kan købes i det gængse supermarked. Her har vi en stor fordel.

Svagheder/udfordringer

Lagerkapacitet. Os bag virksomheden har ikke kapital til at have et stort varelager. Derfor er vores dækningsgrad udfordret, da det giver øget pakketid og dårligere forhandlingsmuligheder, når vi skal indkøbe produkter. En større lagerkapacitet ville gøre driften af webshoppen væsentligt nemmere.

Stærke sider

Styrke, fordele og muligheder - 12 oplagte punkter til at vækste Ginhuset

1) Indtægten pr. flaske er øget efter forhandling af indkøbsaftale og prisjusteringer i maj 2021. Dette gør, at der som udgangspunkt allerede bør forventes en øget dækningsgrad for 2021. Som nævnt kan der desuden skæres ét eller flere indkøbsled væk, så man øger dækningsgraden betydeligt.

2) Markedet for firmagavesalg er enormt. Vi modtager hvert år mange henvendelser i forbindelse med jul og firmaevents. Vi har ikke selv lavet nogen aktiv indsats, for at række ud og informere om firmagaveæsker, hvorfor vi mener, der er et kæmpe potentiale her.

3) Sammensætningen af specialudvalgte ginpakker omkring helligdage osv. er oplagte. Vi har tidligere testet Mors Dags og Fars Dags æsker med kæmpe succes. Folk vil sælges et koncept, derfor er der en stor mulighed i et fokusere på dette.

4) Siden corona har vi ugentligt haft henvendelser på online ginsmagninger. Der er et stort marked her, og muligheden for at lave en rigtig fornuftig forretning. Der er både muligheden for at lave det specialiseret til virksomheder/private events og lave store online ginsmagninger, som man selv promoverer.

5) Før corona var fysiske ginsmagninger et stort marked for os. Vi er igen begyndt at modtage ugentlige henvendelser. Med en målrettet indsats er der gode muligheder for at afholde fredagsbarer, sommerfester, julefrokoster osv. for virksomheder. Vi har kun oplevet stor ros og interesse til de events vi har stillet op til, og anser en klar mulighed for at vækste denne vej. Dette er et oplagt område at udvide, da indtægten er markant højere end på et enkelt flaske salg, og man desuden kan lave mersalg og promovere nye produkter

6) Indkøbslinjen kan forbedres markant ved enten at købe direkte fra producenterne eller importere direkte fra udlandet. På nuværende tidspunkt er der mange skridt i indkøbskanalen. Dette er hensigtsmæssigt for os, for at have en lav lagerkapacitet, men ønsker man at øge dækningsgraden, bør man øge Ginhusets lager og lave større indkøb.

7) Markedet for abonnementsløsninger i form af salg af eks. 1 månedlig ginpakke kan give en masse “let” ekstra indtjening. Markedet er voldsomt stort i bl.a. UK, men i Danmark er der endnu ingen store spillere endnu. Der er forberedt et koncept, som oprindeligt var klar, men som vi aldrig fik lanceret. Abonnementssalg er en stor fordel, da pakningen er simpel og kun foregår 1x månedligt. Desuden er producenterne meget interesserede i at deltage i et abonnement, og derfor kan der oftest forhandles bedre priser.

8) Kombinationen med webshop og fysisk butik/alternativt mindre indrettet kontor er en oplagt mulighed, da man alligevel skal have et varelager. Vi oplever ugentligt at kunder, spørger om de kan besøge os fysisk. Denne mulighed har vi ikke nu, da vores kontor ligger adskilt fra lageret. Et lignende setup ses på tværs af ledende webshops i branchen inden for salg af spiritus

9) Ginhuset er en effektiv platform til leadgenerering, da gin er hyper populært. Vi indsamler leads på tværs af forskellige metoder - checkout, standard nyhedsbrevs tilmelding og konkurrencer. Konkurrencerne giver oftest enormt mange leads, og produkterne kan tit stilles til rådighed for producenterne, hvorfor det kan gøres til en billig pris. En stor leadliste er en oplagt metode til at lave øget omsætning via nyhedsbrev og andre automatiserede e-mails.

10) Webshoppen har blot oplevet stigende trafik, efterspørgsel og salg siden opstarten. Dette understøtter både den stigende interesse for gin, men også at webshoppen præsterer bedre og bedre på markedet. Det samme er gældende for vores synlighed på Google, Instagram og Facebook.

11) Webshoppen har næsten haft et intet-eksisterende markedsføringsbudget. Der er altså et stort potentiale for at øge både trafik og salgsrate med en større indsats på markedsføring. Siden er sat klar til samtlige annonceplatforme, og dette kan derfor nemt påbegyndes.

12) Lageret ligger som en del af et større lagerhotel. Derfor håndteres varemodtagelse af lagerhotellet. Det giver den fordel, at man ikke selv skal være tilstede 24/7 ved varemodtagelse. Der er desuden høj sikkerhed og billig forsikring inkluderet. Vi har aldrig oplevet tyveri, og altid haft gode vilkår. Dette giver desuden også den fordel, at der kan afsendes pakker hver dag uden at have en special aftale med fragtselskab (GLS/PostNord).

Strategi

Foruden driften af selve webshoppen, ligger der et uforløst potentiale i at tænke lidt bredere end kun salg af produkterne online via webshoppen. Ved siden af driften af produktsalg på webshoppen, har det vist sig, at der har været en stor efterspørgsel på ginarrangementer offline og aktiviteter online via primært de sociale medier. En efterspørgsmål, der desværre ikke har været ressourcer til at efterleve og som der derfor lægger et stort potentiale i i.

Ginsmagninger:
Virksomheden har afholdt en række ginsmagninger for både små og store virksomheder, men også private selskaber. Der har desuden været efterspørgsel efter endnu flere ginsmagninger, som er utrolig populært pt. Men virksomheden har ikke ville indgå i disse på grund af salget af virksomheden. Ginsmagningerne bærer en stor økonomisk værdi, da prisen pr. person til et sådan arrangement kan presses i vejret og dækningsgraden dermed kan optimeres.

Ginevents:
I takt med, at virksomheden er blevet forankret på det danske marked og har opnået en god anerkendelse, har vi stødt stigende modtaget henvendelser fra forskellige aktører i branchen. Fra deltagelse på messer til centrale aktører til diverse master classes

Ambassadør-aftaler:
En tredje gren, hvor vi især har oplevet stigende opmærksomhed og henvendelse, er entusiaster og lignende på de sociale medier, der på den ene eller anden måde ønsker at bruge virksomheden som ansigt/reference. Personerne henvender sig altså med et ønske om at være ambassadører for brandet, hvilket giver en uvurderlig eksponering på især Instagram.

Henvendelse vedr. nye produkter:
En sidste, men ikke desto mindre relevant ifht til webshoppen, er den enorme henvendelse af producenter, importører og distributører, der ønsker at anvende vores platform som salgskanal for deres produkter. Dette er et godt tegn på vores synlighed, og mange brands ønsker at kunne identificere sig med Ginhusets brand.

Ideel køber

Webshoppen har uden tvivl nogle stærke udviklingsmuligheder og et relativt stort uforløst potentiale. Som beskrevet ovenover, ser vi en række punkter, som kunne gavne webshoppen og være med til at skabe en yderligere god vækst for virksomheden.

Udover at have motivation til at drive webshoppen og de omkringliggende aktiviteter, ser vi derfor også, at den ideelle køber blod på tanden og tid til at forfølge de muligheder, der ligger for webshoppen. Vi er sikre på, at webshoppen kan blive en endnu bedre forretning, hvis der lægges kræfter i at udvikle konceptet og platformen.

Den ideelle køber er formentlig ligeledes en profil, der interesserer sig for branchen, og som ønsker at bære brandet videre og udvikle det med det potentiale, som vi ved det besidder. Vi har på grund af ressourcer og fokus på vores primære virksomhed, der i samme periode i vokset, ikke udnyttet det fulde potentiale, men vi vil elske at se nogle drive værket videre.

Vi anbefaler, at du som potentiel køber har tiden til dagligt at afsende pakker, svare kunder, oprette produkter, lave opslag på sociale medier, opsætte annoncer og smage på ginnen. Derudover er det en fordel at kunne afsætte nogle aftener til at stille op til ginevents.

Opstartshjælp

Vi er naturligvis behjælpelig med alle facetter, der er en forudsætning for, at en køber kan overtage virksomheden og gå igang med at drifte og udvikle den - indtil køber kan stå på egne hænder med virksomheden.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2474

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
33927

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
11-07-2021
Udbudspris 450.000 DKK