Smuk shop til den stilfulde hundeejer - omsat for 42.260 kr.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Woocommerce
Gem annonce
Mindre lager og dropshippingaftaler

Salget af kvalitetshundeartikler er for opadgående. Flere og flere ønsker hundekurv og skåle, der passer ind i den moderne, skandinaviske indretning. Hvor de store kæder fortsat primært har fokus på pris, har Pupenhagen fokus på æstetik og kvalitet - dog fortsat i prisklasser, hvor mange kan være med. Med Pupenhagen har vi skabt et univers, der taler til såvel designinteresserede Instragrammere, som inkarnerede hundenørder. Vi sælger godt design og god service - interessen for hunde skinner både igennem i SOME posts og på selve sitet.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

Regnskab 2020
OMSÆTNING I ALT Kr. 42.260,60
RESULTAT EFTER SKAT Kr. -9.071,05
DÆKNINGSBIDRAG I ALT Kr. -3.456,27

Produktet

Hundeartikler med fokus på design og kvalitet. Lagervarer inkluder håndlavede hundesnore, halsbånd, skåle og kunstartikler fra mindre hundedesignvirksomheder og kunsthåndværkere i hele verden. Herudover er der dropshipping aftaler med nogle af de mest luksuriøse og populære mærker i Europa.

Markedsføringskanaler

Der benyttes Facebook og Instagram

Omkostninger

Internet og webhotel Kr. 2.905 / året
Betalingsløsning Kr. 1.314 / året
Indløsere Kr. 1.009 / året

Shopsystem

Varelager på 16.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Pupenhagen blev til i foråret 2016, hvor to veninder havde et ønske om at starte en virksomhed sammen om en fælles interesse, hunde. Vi så, at der var et stigende marked for hundeartikler, der matchede moderne hjem og komplimenterede hunde rolle som ligeværdige familiemedlemmer og statussymboler.

Vi var især inspirerede af brands som Howlpot, MiaCara, Hiro+Wolf og Benji+Moon og ønskede at tilbyde disse produkter til det danske marked. Der blev indkøbt varer fra hele verden, primært fra mindre upcoming brands med lokale producenter. Hertil kom dropshippng aftale med MiaCara og HelloPets, som begge er vores primære leverandører i dag.

Vi har selv designet og udviklet sitet på basis af Wordpress og har fokuseret på det æstetiske og visuelle. Navnet Pupenhagen er en sammentrækning af 'pups of Copenhagen' - pups er slang for hund. Vores egne hunde har ofte stået modeller og har været omdrejningspunktet for grundfortællingen om virksomhedens DNA. Vi har vægtet kundeservice meget højt og kundens ord er altid lov. Det giver høj trovværdighed og kunder, der vender tilbage

Vi har haft en fantastiske rejse med Pupenhagen de sidste 5 år, hvor vi har lært en masse og møde en masse søde kunder. Livet har dog ledt os en anden vej med småbørn andre karriereveje, så vi har ikke haft en brændende platform til at investere alt i virksomheden. Pupenhagen har virkelig meget potentiale og er helt klart en uåbnet skattekiste for dem, der er skarpe til Adwords og social marketing.

Markedet

Vi kender desværre ikke de præcise tal for markedet for hundeartikler i den højere ende af kvalitetsspektret. Vi ser, at butikskæder med foder og discount-varer som Maxizoo og Petworld fortsat ikke er med på designtendenserne - til gengæld er IKEA og Fog Designhus så småt kommet med på bølgen, så det er klart et marked i vækst. Man kan drage paralleller til hesteartikler, hvor der er sket en stor udvikling fra finanskrisens indtræden, og man har set en flerdobling i udsalgsprisen på ridehjelme og lædervarer.

Designvarer til hunde købes fortsat hos mindre forhandlere, primært i Storkøbenhavn. Det er forhandlere som Petlux, Hunnishop og Woofpack, der startede op nogenlunde samtidig med Pupenhagen. Der er helt klart kunder i hele Danmark - vores kunder findes i lige så høj grad i Hellerup, som i Thy.

Svagheder/udfordringer

Udfordringer fra vores synspunkt har været manglende investeringsevne fra opstarten. Hvis man køber små partier eller benytter dropshipping, er margin ikke særlig høj. Der er en række mindre producenter i verden, som kan levere en masse handlavede kvalitetsvarer til en lav udsalgspris, og hvis man kan købe et godt lager hjem af disse varer og formår at få lanceret dem rigtigt på det danske marked, så har man et godt udgangspunkt.
Vores anden primære udfordring har været det manglende kendskab til at få udnyttet adword etc. optimalt - hvis man excellerer i positionering af disse kanaler, har man et stort forspring. Hvis vi skulle videre med Pupenhagen, skulle vi investere i et bureau, der formåede at benytte disse kanaler, da vi ikke selv har mulighed eller interesse i at følge med udviklingen i disse værktøjer.

Opstartshjælp

Vi kan stå til rådighed for køber på telefon og mail de første to måneder efter overtagelse.

Brug for investor til at finansere din drømme virksomhed?
Få en investor med ombord Vi har 164 investorer som samlet råder over 644.230.102 kr.
Er du investor? Opret investor profil

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
686

Sælger kontaktet:
6

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
33505

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
26-02-2021
Udbudspris 20.000 DKK