Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

APATHY - Dansk tøjbrand med stærk identitet

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
Unik og overskuelig forretningsmodel med gode kontakter og aftaler, samt muligheder for udvidelse

Dansk webshop, som udelukkende forhandler eget tøjbrand.

Webshoppen er lavet i Shopify, er selvfølgelig mobilvenlig, og gør brug af et premium tema, med indbyggede funktioner, som optimerer oplevelsen for besøgende.

Den nødvendige arbejdsindsats kan være minimal - shoppen er integreret med en dropshipping løsning, men jeg har selv valgt at bestille et mindre lager hjem for nyligt, da produktudvalget er bredere.

Dropshipping leverandøren fremstiller ordrer efter bestilling - dvs. der går omkring 7 hverdage, før kunden modtager produktet, fra de bestiller, i forhold til 1-2 dage med eget lager.

Arbejdsdelen ligger i at øge kendskabet til brandet, svare på mails, samt håndtering af returvare (kan evt. outsources til virksomheder i DK).

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

- Virksomheden har i 2019 omsat for ~314.000 kr.

- Omsatte for over 12.000 kr på black friday i 2019, med 0 kr. brugt i reklamer, blot 2 opslag på shoppens Instagram

- Omsatte for over 10.000 kr på black weekend i 2020, med minimal arbejdsindsats

- Produkterne sælges med en avance på 40-70%

Der er ikke udarbejdet en årsopgørelse, da det er en enkeltmandsvirksomhed

Regnskab

  • Omsætning:314.371 DKK
  • Ebitda: 60.000 DKK
  • Resultat før skat: 23.000 DKK
  • Balancesum: 50.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

APATHY sælger t-shirts, hættetrøjer, bukser, net, og bæltetasker, med grafiske designs - der er mulighed for at udvide produktsortimentet, hos vores nuværende leverandør, hvis dette ønskes. Der er også mulighed for at benytte vores integrerede dropshipping-løsning, med leverandør i Tyskland - dog er produktudvalget mindre.

Markedsføringskanaler

Virksomheden har set størst afkast ved samarbejde med influencers på Instagram - de plejer at komme til os, med et ønske om at modtage en gratis trøje, for at lave et post og tagge os - på den måde kommer vi ud til deres følgerbase, med minimale omkostninger.
Vi har samarbejdet med folk fra 5.000-100.000 følgere.

Der er brugt ~49.000 kr. på Facebook reklamer, hvilket har resulteret i en omsætning på ~98.000 kr.

Der er brugt ~1.700 kr. på Google ads, hvilket har resulteret i en omsætning på ~31.000 kr.

Virksomhedens egen Instagram-profil har omkring 3.500 følgere, og er helt klart den vigtigste kanal til vores kunder - med 0 kr. brugt på reklamer black friday 2019, og kun ét enkelt opslag på dens Instagram-story, omsatte webshoppen for over 12.000 kr. den dag alene, i 2020 var omsætningen i black weekend over 10.000 kr med minimal arbejdsindsats.

Omkostninger

Omkostninger består af:
- Produktion og forsendelse af bestillinger
- Markedsføring i form af Facebook-, og Instagram-reklamer (omkring 49.000 kr. i 2019)
- Google ads (brugt ~2000 kr. i alt)
- Månedlige abonnementer (omkring 700 kr.)
- Designer (betalt pr. design, varierer efter kompleksitet)

Jeg må erkende, at de penge jeg har brugt på Facebook/Instagram, kunne være bedre brugt - at drive denne virksomhed, har for mig, mest af alt handlet om læring - mange tusinde kroner er brugt på at afprøve forskellige strategier.

Shopsystem

Aktiver

Varelager på en salgsværdi af ca. 50.000 kr. medfølger i evt. salg af virksomheden - der sælges løbende af det, så den endelige værdi kan variere. Der tages selvfølgelig højde for evt. ændring ved salg, så den endelige pris reflekterer ændringen.

Varelager på 20.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg er en gut på 20 år, som altid har haft en interesse i grafisk design og iværksætteri.

Det hele startede med, at jeg lavede 3 forskellige trøjer til mig selv. Folk i min omgangskreds spurgte ind til dem, og jeg begyndte kort efter at sælge dem, samt udvide sortimentet.

Efter noget tid fandt jeg en producent, som kunne tilbyde at producere og sende ordre løbende - altså en dropshipping løsning.

Jeg har kontakt til en anden producent, som har et bredere produktudvalg, men hvor produkterne skal bestilles hjem (dropshipping er dog også muligt, men med andre betingelser).

Vision

Jeg har endnu ikke forsøgt at få aftaler med butikker, eller netbutikker, så det er helt sikkert en mulighed der kunne udforskes i fremtiden.

Man kan evt. outsource lager til et lagerhotel i Danmark, hvis man vil fortsætte med det bredere produktudvalg, ellers er muligheden for dropshipping-løsningen også altid åben.

Ideel køber

Den ideelle køber har erfaring med SoMe marketing, og er villig til at ligge det tid det kræver i markedsføring, for at få omsætningen tilbage på 60-70.000/md. og derover.

Opstartshjælp

Jeg vil være til rådighed på mail og tlf. den første måned efter salg.
Udover det vil du som køber altid kunne skrive til mig på mail, og jeg vil gøre det bedste for at besvare dine spørgsmål.

Sælger tilbyder finansering

Finansiering udbetaling:
50.000 DKK
Finansiering løbetid:
24 måneder
Finansiering renter:
10 %
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4392

Sælger kontaktet:
1

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
32231

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
12-01-2020
Udbudspris 215.000 DKK