Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 120.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Haveshop med dropshipping og stort potentiale

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Woocommerce webshop med mange muligheder

Flot online haveshop sælges, da der ønskes fokus på nye forretninger. Søger en køber, der kan udløse potentialet, som jeg mener, den fortjener. Jeg har ikke selv den nødvendige tid for at udnytte det. Shoppen er stort set ikke markedsført, men har alligevel opnået en flot omsætning på dens 5 årige levetid.

Med den nødvendige tidsinvestering er jeg ikke i tvivl om, at shoppen kan vokse sig meget større. Samtidig er der mulighed for at blive lagerførende, hvis det ønskes. Dropshipping aftaler er dog på plads og har kørt gennem flere år. Så man kan også blot føre den videre ved at oprette nye produkter og evt. lave nye dropshipping aftaler.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

Nettoomsætning:
Seneste regnskabsår (2018): 270.000 DKK (ca. 400 podukter og 337.000 i bruttoomsætning)
Højeste omsætning (2016): 389.000 DKK (ca. 600 produkter og 486.000 i bruttoomsætning)
Indeværende år (2019): 170.000 (per 8/7-2019 og 212.000 i bruttoomsætning)

Overskud ligger mellem 35.000 - 50.000 per år.

Dækningsgraden ligger på mellem 10-45% afhængig af leverandør.

Regnskab

  • Omsætning:270.000 DKK
  • Ebitda: 40.000 DKK
  • Resultat før skat: 40.000 DKK
  • Balancesum: 20.645 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Der sælges en bred vifte af haveprodukter på shoppen. Det er alt fra blomsterkasser, bålfade, trampoliner, belægningsfliser, udekøkkener, pejse, græsslåmaskiner, havetraktorer mm. Der er rig mulighed for at udvide sortimentet med både nye leverandører samt flere produkter fra eksisterende leverandører. Lige pt. har shoppen ca. 400 produkter, men har tidligere været oppe på ca. 600. Mulighed for at komme op på over 2.000 med de eksisterende leverandører.

Markedsføringskanaler

Der er udelukkende benyttet affiliate markedsføring hos partnerads. Gennem dette er vi også repræsenteret på både Google Ads og Pricerunner, men jeg har ikke selv gjort en indsats for at markedsføre shoppen. Der er derfor udelukkende markedsføringsudgifter i forbindelse med bekræftede salg.

Der er en Facebook side med 616 følgere. Her er der heller ikke gjort nogen indsats for at tiltrække flere.
Der medfølger også en nyhedsbrevsliste i Mailchimp. Den indeholder 1.055 tilmeldte. Dette er der heller ikke gjort særligt meget brug af.

Omkostninger

Der er begrænsede omkostninger til selve driften. Det fleste udgifter er til varekøb. Udgifter udover dette er til NETS, Epay, Unoeuro (hosting). Den største post ud over dette går til partnerads (affiliate markedsføring).

Shopsystem

Aktiver

Ingen fysiske aktiver medfølger.

Virksomhedens historie

Webshoppen blev stiftet i 2014 sammen med en bekendt. Efter kort tid overtog jeg selv driften og ejerskabet af hjemmesiden og har drevet den sidenhen. I starten blev der oprettet en masse produkter og gjort en indsats for at fortælle om siden. Men det har altid været et hobby projekt ved siden af min anden selvstændige virksomhed, hvor jeg er webdesigner, grafisk designer og udvikler. Arbejdet med sidstnævnte er mit primære erhverv og opsluger nu al min tid. Jeg kan derfor ikke tilegne den nødvendige tid for at bringe forretningen videre. Den kunne sagtens køre nogenlunde passivt videre, men jeg ønsker at finde en køber, der kan videreudvikle og markedsføre den til at udnytte sit potentiale.

Den største indsats har helt sikkert ligget i begyndelsen af virksomhedens stiftelse. Der er lagt enorm arbejde i både hjemmeside og produktoprettelse, og de fleste produkter har derfor unikke beskrivelser, der har ført til en synlighed på søgemaskinerne, der har givet os kunder i butikken. Med den rette markedsføringsindsats er jeg ikke i tvivl om, at investeringen kan være tjent lynhurtigt hjem. Det kræver dog den rette tid og de nødvendige kompetencer. Den perfekte køber har både tid og sans for markedsføringsmuligheder.

Det er en smule trist at sætte virksomheden til salg, da den eneste årsag er manglende tid. Men det er tid til at give mit primære erhverv den fokus, som den kræver.

Markedet

Der er ikke nogen tivl om, at markedet er kæmpestort. De åbenlyse konkurrenter er naturligvis nogle af de store kæder som Bauhaus og Jem og Fix. Shoppen har dog kun varer til salg for over 500 DKK og har en vis størrelse. Folk vælger derfor ofte løsningen med at bestille online og få leveret til døren.

Svagheder/udfordringer

Forretningens svaghed er den manglende markedsføring, tidsinvestering og evt. produktsortiment. Det er dog rimelig simpelt at løse alle faktorer. Med en massiv tidsinvestering kan der iværksættes nye markedsføringstiltag og produktsortimentet kan udvides inden for eksisterende leverandører. Dertil kommer muligheden for at tilknytte flere leverandører og præsentere nye produkter på shoppen.

Stærke sider

Til trods for det er en dropshipping virksomhed, så er der virkelig god service på fra leverandørerne. Der er ret præcise meldinger om leveringsdatoer og generel god kommunikation. Det giver mulighed for at give en personlig rådgivning og dermed få tilfredse kunder. Der har været ganske få returneringer og generelt en fornemmelse af glade kunder.

Strategi

Pga. den manglende tid er der ikke udarbejdet en strategi for virksomheden. Alt er gjort så simpelt som muligt, så alle priser fx blot følger de vejledende priser. Der er en klar mulighed for at begynde at tænke strategisk og udnytte vind, vejr og sæsoner til at målrette kampagner og dermed muligheden for at øge salget.

Ideel køber

Den ideelle køber har tid til rådighed. Tid til at...
- opsætte markedsføringsløsninger
- oprette salgsstrategier
- finde nye leverandører
- oprette produkter fra nuværende leverandører
- oprette produkter fra nye leverandører
- udsende nyhedsbreve
- være aktiv på sociale medier og videreudvikle målgruppen
- implementere nye idéer

Opstartshjælp

Efter et salg vil jeg i en periode stå til rådighed for hjælp på både telefon og mail, så du kan blive selvkørende. Du vil samtidig få en liste over leverandører og kontaktpersoner til diverse produktkategorier. Dette er en del af købet. Derefter er det muligt at hyre mig i forbindelse med tekniske løsninger og vedligehold af webshoppen, da jeg arbejder fuldtid som selvstændig webdesigner og dermed selv har udviklet webshoppen. Du har derfor mulighed for både at købe en sund forretning og adgang til driftsupport samme sted.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1766

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
31614

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-07-2019
Udbudspris 120.000 DKK