Markedsledende turistmagasin i København med B2B kunder som Mercedes og Illum

Maltevangen, Gentofte
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Ansatte
Under 5
Grundlagt
Ældre end 25 år
Flytbarhed
Flytbar
Adresse
Maltevangen, Gentofte
Arbejd mellem 2-3 timer om dagen, 15 timer i gennemsnit om ugen og få udbetalt 240.000 kr. løn om året

The Copenhagen Book
– en unik engelsk-sproget guide til Københavnsområdet

The Copenhagen Book (TCB) henvender sig til de omkring 100.000 udlændinge, som bor og arbejder i byen, og de mange der besøger København som turister og står for størstedelen af de omkring 9 mio. årlige hotelovernatninger.

En målgruppe, der er mange gange større end byens indbyggertal, og som efterspørger information på engelsk
TCB tilbyder en bred distribution og de rigtige indfaldsvinkler til en betydelig kundegruppe.

Her får du muligheden for at arbejde tæt med store B2B kunder og blive markedsleder inden for en niche branche der kun bliver større i takt med globaliseringen. Du vil overtage en virksomhed med et allerede etableret fundament af kunder, som nyder godt at produktet og dermed laver faste aftaler år efter år.

Arbejd mellem 2-3 timer om dagen, 15 timer i gennemsnit om ugen og få udbetalt 240.000 kr. løn om året. Med et stigende marked og stor mulighed for videreudvikling af det eksisterende produkt er der gode muligheder for at skabe endnu mere indtjening.

Regnskab

Afkastningsgrad
4%
Soliditetsgrad
76%
Likviditetsgrad
315%

Økonomiske nøgletal

2018/-19
Omsætning kr. 1.095.000 (har ligget stabilt gennem flere år)
Overskud kr. 102.000
Afkastningsgrad 14,8
Overskudsgrad 9,5
Dækningsgrad 73,1

Ejer arbejder med denne virksomhed 2 - 3 timer om dagen, og tager kr. 240.000 ud i løn. Der er et kæmpe vækstpotentiale, så hvis du udvider og arbejder fuld tid, kan du tjene meget mere.

Overskud før skat: 102.000 DKK

Produktet

The Copenhagen Book (TCB) er i dag en af de mest indflydelsesrige platforme til at nå udlændinge i København.

Forretningsmodellen omhandler salg af annoncer til virksomheder, butikker og restauranter m.v., der henvende sig til målgruppen, der ikke er dansk-talende og derfor ikke kan benytte de danske medier. Annoncørerne betaler for at være med i bogen, der distribueres gratis og har en lang levetid hos målgruppen, som primært er højtuddannede expats og turister.

Annoncørerne spænder fra high-end brands, museer og restauranter til internationale skoler, håndværkere og bil-forhandlere for at dække behovet for såvel turister som expats.

Endvidere har vi en stærkt besøgt Facebook-side ( www.facebook.com/thecopenhagenbook ) med 16.000 følgere og en Meetup-gruppe
( https://www.meetup.com/New-to-Copenhagen-Meetup-Group/) med knap 2.000 medlemmer.

TCB befinder sig i dag i en fase, hvor teknologi, markedsføring og organisering er i balance, hvilket udgør en perfekt platform for videreudvikling. Der er tale om en stabil forretning med et endog meget stort uudnyttet potentiale. Målgruppen er stor og støt voksende.

Vi har annoncørerne, distributionen, det internationale publikum, stor viden om markedet og et omfangsrigt idé-katalog til videreudvikling.

Markedsføringskanaler

En meget stor del af kunderne er faste kunder, som annoncerer år efter år.

Omkostninger

Omkostninger består stort set udelukkende af trykomkostninger og salgsprovision samt løn til indehaver. Herudover har der i seneste regnskabsår været ekstraordinære engangsomkostninger til optimering af hjemmeside, sociale medier etc. i størrelsesordenen kr. 70.000.

Virksomhedens historie

Startede som Telefonkataloget for det diplomatiske korps i 1966 på baggrund af en forespørgsel fra den amerikanske ambassade om en ”telefonbog” på engelsk med relevante oplysninger for herboende diplomater.

Udviklede sig derfra til også at henvende sig til turister og arbejde sammen med bl.a. de københavnske hoteller.

Påbegynder digital transformation i 1990, hvilket bliver starten på rejsen frem mod det nuværende univers med database over annoncører, samarbejdspartnere og ambassader og med website, facebook site, Meetup gruppe m.v.

Tager i 2009 navneforandring til The Copenhagen Book. Samtidig øges fokus på det hastigt stigende segment af expats i København.

Markedet

The Copenhagen Book er et trykt og elektronisk medie med stort vækstpotentiale, da målgruppen af købedygtige udlændinge er stor og konstant stigende.

Stærke sider

Virksomheden befinder sig i en unik niche som ene hane i kurven.

Ideel køber

Køber skal have sælger-potentiale og 2 -3 timer om dagen til at drive virksomheden.

Opstartshjælp

Sælger er indforstået med at bruge den tid, det tager, inden for rimelighedens grænser, uden beregning af få sat skibet i søen.

Beliggenhed

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
591

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
31452

Årsag til salg:
Generationsskifte

Annonce oprettet den:
22-05-2019
Udbudspris 750.000 DKK