Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Orderstay.com - Innovativ mobil app for hoteller 'Versace of Hotel Apps' by Forbes Magazine

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Tech startup, der siden 2017 er blevet anerkendt af hotelkæder såsom First Hotels med godkendt aftale med Oracle Opera.

Orderstay er et tech tech startup, der siden 2017 er blevet anerkendt af ledende hotelkæder såsom First Hotels. I december 2018 var det omtalt i Forbes Magazine i forbindelse med en artikel som 'The Versace of Hotel Apps.

Orderstay har for nyligt ændret fokus på udelukkende at være fokuseret på luksushotelkæder, hvilket giver en konkurrencemæssig fordel som de eneste på markedet med dette fokus, hvor fokusset resulterede i et stop med individuelle hoteller der var under samarbejde.

Orderstay har det seneste år haft et massivt fokus på salg, hvilket har resulteret i kontakt med omkring 100 hotelkæder verden over, med interesse fra halvdelen. Hotelkæder der lige nu vurderer tilbud på app-implementering omfatter blandt andet Nikki Beach Hotels.

Orderstay er stiftet af en 29-årig iværksætter fra København, som blandt andet har studeret på University of Bern i Schweiz. Undertegnede har nyligt haft personlige møder med stifter og CEO af Alice Platform, markedsleder i hospitality-tech industrien der efter massive investeringsrunder i dag er majoritetsejet af Expedia. En mulig exit-strategi ved udvikling af Orderstay er et salg til disse.

Økonomiske nøgletal

Orderstay har fokuseret på investering i at skabe et produkt og brand der er synonym med innovation og eksklusivitet.

Dette har som de fleste tech startups ikke resulteret i overskud, men underskud. Forretningsmodellen der har kørt er DKK 899 pr. måned, hvor selve nøgletallene er helt afhængige af hvor mange samarbejdende hoteller/hotelkæder der er en del af forretningen, da eneste reelle omkostninger er app tilpasningsomkostninger, der er udviklet til at være utroligt lave + appserver, der er omkostningsvenlig og kan deles ved de forskellige lancerede apps.

Produktet

I en tid hvor smartphones bliver brugt til at bestille rejser, checke in på flyet, og til stort set al kommunikation i hverdagen, tilbyder Orderstay luksus hotelkæder at få udviklet deres egen mobile app. Selve app'en giver dem mulighed for at tilpasse den fuldstændigt til deres hotel brand og behov. Mest omfattende funktioner er mobil booking, mobil bestilling af room service, bordreservering, ting at se i nærheden, og ekstra amenities.

Orderstay har en godkendt aftale med Oracle Opera, som giver mulighed for integration med deres hotelsoftware. Aftalen er godkendt i forbindelse med kontakt med CTO for én af de mest luksuriøst hotelkæder i Indien, kåret for et par år siden til det mest luksuriøse hotel brand i verden.

I selve aftalen følger et komplet redesign med opgraderede, ultrakonkurrencedygtige funktioner såsom in-app booking, check-in, og real-time chat til potentiel udnyttelse i form af videreudvikling. Ligeledes følger et nyt design af hjemmesiden som er tilpasset disse funktioner, også super lækkert!

Ydermere, i tilfælde af at en aftale sker og det derfor officielt vurderes fra nuværende ejerskab ikke at køres videre selv, bliver app'en opdateret i App Store og Google Play til den nyeste version sammen med kodecheck og opdatering af denne.

Markedsføringskanaler

B2B - i salgsprisen indgår liste med analyserende personlige kontaktdetaljer på samtlige hotelkæder i verden, over 500. Der er brugt 5 måneder på udvikling af denne liste. Yderligere detaljer ved kontakt.

Virksomhedens historie

Orderstay blev startet efter kommunikationskonflikt som besøgende på flere luksushoteller i Europa, hvor det var stort set umuligt at komme igennem til room service afdelingen via telefon, og samtlig utrolig intransparent at finde detaljer på services såsom renseriservice.

Markedet

De største hotelkæder i verden såsom Marriott og Hilton har brugt de seneste år på at udvikle en kæmpe konkurrencemæssig fordel i form af en mobil løsning, der er utrolig populære blandt gæster. Markedet for hotelkæder generelt er dog analyseret til at 96 % endnu ikke har allokeret resourcer til denne trend, hvor timing derfor er en vigtig part af Orderstay.

Svagheder/udfordringer

Der er altid konkurrenter på interessante markedet.

Stærke sider

Et stærkt brand, der begyndte sin operation i et tidligt stadie, og i dag har skabt sig et innovativt produkt og stærke referencer. Ved B2B salg er stort set det vigtigste tillid hvilket giver Orderstay et solidt fundament for at blive en ledende spiller på markedet.

Strategi

Nichefokuseret på hotelkæder i luksuskategorien, med stort fokus på alternativ salg, der har gjort det muligt at komme i kontakt med en stor del af kæderne verden over.

Vision

At give luksushotelkæder mulighed for at blive mobilt mere serviceoptimeret end Marriott og Hilton.

Ideel køber

En sulten iværksætter der vil tage et startup som har brugt 2 år på at skabe et tillidsfuldt og værdifuldt brand, og gøre det endnu mere værd!

Opstartshjælp

Ved et potentielt salg, vil jeg personligt bruge tid på at sætte køberen ind i samtlige aspekter der kan hjælpe med at gøre Orderstay til markedsleder og dermed en stor success.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2235

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
30993

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
11-02-2019
Udbudspris 550.000 DKK