Midtjylland

Webshop og interessefællesskab for friluftsfolket i Danmark

Blog og kundeklub - Omsætning: 180.000 kr.

  • Flytbarhed:Flytbar
  • Type:Webshop
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2016
  • Oprettet den:14-05-2018
  • Annonce set:406
  • Følgere:4
  • Kontaktet:4
Udbudspris 125.000 DKK Salær ved køb: 7.250 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Beskrivelse

Brænder du for friluftslivet og har du ambitioner om at drive en professionel webshop, en seriøs blog og interessefællesskab? Med en professionel webshop, et flot design, et kendt navn, en blog, en solid følgerskare på Facebook og Instagram samt en tilhørende kundeklub har du her et alletiders afsæt og et spændende forretningspotentiale. Grundet andre aktiviteter er shoppen ikke drevet så aktivt så der ligger virkelig et interessant potentiale for dig som har tid, lyst og interesse i at sætte gang i butikken.

Produktet

Alt inden for outdoor udstyr herunder; Vandrestøvler, vandreudstyr, rygsække, letvægtstelte, soveposer, liggeunderlag, primus gasbrænder, Jakker, bukser, uldstrømper, uldundertøj, udstyr til madlavning, personligt udstyr oma. Vi fører de kendte mærker som Camelbak, Montane, Jack Wolfskin, Jetboil, Lifeventure, Ulvang, Lundhags, Schöffel, Trangia, Tatonka, , Trekmates, Suunto, Stanley, Sealskinz. Sole, Nordpol, Nordisk, Lowe Alpine, Life Systems, Isbjörn, JR Gear, Horizon, Adventure Foods, Active Leisure m.fl

Markedsføringskanaler

Kendt navn og logo i branchen
Blog med en del content (SEO)
Kundeklub
Facebook

Økonomiske nøgletal

Omsætning i alt ca 180.000
(primært i 2016)
Shoppen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift

Omkostninger

Den samlede investering udgør ca 264.000 + ikke udgiftsført arbejde.
Shoppen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift

Aktiver

Kendt navn og professionelt udviklet webshop
Sessioner i alt: 33.374
Unikke brugere: 24.131
Sidevisninger ialt: 121.430
Facebook: 2.291
Største målgruppe: Mænd 45-54

Virksomhedens historie

Forretningsideen har været at skabe en webshop og interessefællesskab hvor friluftsfolket kunne shoppe de bedste produkter, få den bedste rådgivning og udveksle erfaringer med ture, udstyr og fællesskaber.
Shopen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift. Der er ikke længere den fornødne tid til at udnytte potentialet og drive shoppen

Markedet

Markedet indenfor outdoorudstyr er primært præget af de store spillere som Eventyrsport og Spejdersport dels via fysiske butikker og onlinesalg. På onlinesiden findes der flere udbydere som tilbyder produkter indenfor outdoor.

Svagheder/udfordringer

Det kræver interesse, passion og godt købmandsskab at drive en webshop og et interessefællesskab overfor outdoorfolket. Konkurrencen er høj, men markedet er der lokalt og nationalt.

Stærke sider

Godt navn. Professionel webshop, Stor blog, gode leverandører, ingen investering i stort lager, spændende forretning for den entusiastiske - Denne shop er et meget billigt og godt afsæt for at komme i gang.

Strategi

Strategien for at skabe en stærk webshop på dette marked er at fokusere på gode PRODUKTER/MÆRKER, OPLEVELSE og FÆLLESSKAB. Gennem en levende og dynamisk blog er målet at skabe en konkurrcenstærk digital tilstedeværelse

Ideel køber

Den ideelle køber er entusiasten, personligheden eller gruppen af friluftfolk, som ønsker at tilføre en samlet webplatform herunder shop, blog og kundeklub

Opstartshjælp

Adgang til meget billig og gennemarbejdet webshop, stor kundedatabase, kundeklub og Facebookfølgere.
Der ydes hjælp ved levering og implementering

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29972
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:Internethandel Detail (b2c)
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Fokus på andre forretninger
  • Omsætning:0 - 1/2 million
  • Overskud før skat:0 DKK