Virksomheden er solgt

Denne virksomhed er blevet solgt og du kan derfor ikke kontakte den længere.

Sidste udbudspris var 29.000 DKK

Webshop - GreenBaby.dk - baby/børnetøj 0-7 år - økologi og bæredygtighed - Omsætning 325.000 kr.

Fuldt fungerende (og aktiv) webshop sælges grundet nye prioriteringer

Omsætning 0 - 1/2 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2017

En rigtig god platform og indgang til leverandørmarkedet som er svært at komme ind på som nyopstartet. Gode relationer til både eksisterende leverandører samt gode dialoger med potentielle brands.

Aktiv webshop (www.GreenBaby.dk) med fokus på kunderelationer og gode værdier. Økologi og bæredygtighed er grundstene for udvalget af produkter på webshoppen. Trods sin unge alder er der allerede opbygget en god målgruppe på sociale medier (+7.000) og nyhedsbrev.

Varelager har en nyværdi på cirka 40.000 i indkøbspriser (justeres løbende da vi fortsat sælger og driver webshoppen). Dette kan tilkøbes til en fordelagtig pris.

Virksomheden vokser stødt og fornuftigt (overskud på 78.000 kr. på regnskabsårets første 7 måneder). Der er åbent for tilgang af flere spændene brands. De fleste SS19 ordre er annulleret således ny køber selv kan disponere over nyt sortiment. Leverandører ved vi har sat webshoppen til salg og annulleringen af ordrerne er sket i en rigtig god tone. Vores navn har et godt ry på trustpilot samt i branchen.

Webshoppen er opbygget i det intuitive shopify som indeholder alle nødvendige integrationer for en fuldt funktionsdygtig webshops.

Webshop system Shopify

Økonomiske nøgletal

Nettoomsætning:
August-december 2017: 60.000 kr
Januar-oktober 2018: 258.000 kr.

Dækningsbidrag efter regnskabsårets første syv måneder (1. april - 30. oktober) = 122.000 kr
Flere detaljer ved seriøse henvendelser

Produktet

Online salg af:
Baby og børnetøj (0-7 år) med fokus på økologi og bæredygtighed (lagervarer)
Legetøj i bæredygtigt træ samt spisesæt i ergonomisk udformning (dropshipping)

Markedsføringskanaler

Egen webshop - www.GreenBaby.dk
Google - SEO
Facebook: 4.800
Instagram: 2.500
Nyhedsbrev: 975
Trustpilot: 9,4

Omkostninger

Google og SoMe annonceringer udgør de største omkostningsposter.

Aktiver

Varelager og webshop.
Drives fra hjemmeadresse og lager haves her.

Varelager har en nyværdi på cirka 40.000 i indkøbspriser (justeres løbende da vi fortsat sælger og driver webshoppen). Dette kan inkluderes i en handel til en væsentlig nedskrevet værdi.
Der ligger pt. SS19 ordrer for 20.000 kroner - de resterende ordre er annulleret i samarbejde med leverandørerne så ny køber har mulighed for at sammensætte sortiment efter eget ønske. Disse ordrer skal ny køber overtage.

Virksomhedens historie

Firmaet blev grundlagt i sommeren 2017 med intentionen om et større fokus på økologi, bæredygtighed og færre kemikalier i tøjet til vores kære små. Det holder vi fortsat fast i og dét kender kunderne os for. Heldigvis er omverden på vej i samme retning hvilket gør udvalget af brands langt større end for bare 5 år siden.

Det er drevet med sjæl og kærlighed til at gøre noget ekstra for småbørnsfamilier og gøre det tydeligt hvad vi står for.

Vi har arbejdet med de sociale medier (Facebook, Instagram). På Google-siden er der et uudnyttet potentiale, tiden har ikke været der til at give den maksimal opmærksomhed hvilket betyder der er god mulighed for endnu bedre vækst.

Vores mål om en personlig webshop med god kundeservice har vi opnået tidligt - dette ses også på vores trustpilot som på det første år har fået knap 100 anmeldelser og en score på 9,4.

Vision

Det handler ikke om at vælge imellem økologi, bæredygtighed eller socialt ansvar - det handler om at vægte alle aspekter højt. Ikke nødvendigvis altid på én og samme tid, men så ofte det lader sig gøre.

Det handler om god kvalitet, lækre materialer, plads til udfoldelse, til kreativitet og til mange ture i vaskemaskinen. Det handler om produkter der holder, om historierne bag og om gode valg.

Det handler om bevægelighed og omtanke for dit barn, til dit barn og omkring dit barn.

Ideel køber

Hvis brandet/webshoppen skal bevares i sin nuværende form er det vigtigt du har en interesse for økologi og bæredygtighed.
Vi har lagt grundstenene for en personlig webshop med et lille kort i hver pakke og en god tone i al kommunikation med vores kunder.

Antallet af timer til at drive webshopper afhænger meget af ønske for vækst samt hvorvidt du selv vil håndtere alt SEO og sociale medier eller vil outsource dette til eksterne.

Opstartshjælp

Der er ingen ansatte udover ejerne i virksomheden (og vi ønsker ikke at fortsætte i foretagendet) - dette betyder vi har fuld kendskab til alle aspekter af såvel webshops som integrationer og hjælper gerne med overdragelsen og oplæring.

Oplæring og overdragelse vil være en del af købesummen og opkræves ikke seperat.

Offentlige spørgsmål

Denne annonce er inaktiv...

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3589

Sælger kontaktet:
52

Følger annoncen:
41

Annonce id-nummer:
30532

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
18-10-2018
Udbudspris 29.000 DKK