Kendt kvinde tøj webshop søger kapital - Omsatte for 6,3 mio DKK i 2017 - Fokus på vækst.

Etableret webshop med flere tusinde besøgende kvinder om dagen

Omsætning 5 - 10 million
Flytbarhed Ikke flytbar
Ansatte 6-10
Grundlagt 2015

Vi søger en kapitalindsprøjtning på 1 mio DKK for 20% af virksomheden. Vi har fokus på vores privatelabel, som i 2017 stod for 42% af vores omsætning. Kapitalen skal ligeledes bruges på optimering af hjemmeside og ansætte nye medarbejdere.

Virksomheden startede i 2015 og har over de seneste år oplevet kæmpe vækst. Vi er vækstet over 250% i 2016 og vækstet over 90% i 2017.
I 2016 fik virksomheden en investering af to kendte business angels. De sidder idag som en del af ejerkredsen, og ejer stadig anparter i virksomheden.

Efter investeringen var der mulighed for, at vi kunne realisere den strategi vi havde planlagt. En af strategierne var private label, som vi allerede har set vilde tendenser tidligere i forløbet. I nogle måneder har vores privat label stået for 70% af omsætningen, hvilket indikerer at der er et kæmpe potentiale.

Over de seneste 3,5 år er fundamentet i virksomheden bygget op omkring de sociale medier. Virksomheden har over 105.000 følgere på sociale medier, som driver en stor del af salget.

i 2016 blev der ca. investeret 150.000 DKK på en ny hjemmeside. Hjemmesiden blev bygget af et kendt dansk webbureau, som flere gange har fået gazellepriser.
Hjemmesiden havde til formål, at skabe en personlige og genkendelig identitet med nye farver, fonte og stærkere CTA'er.

Der er en enorm kendskabsgrad til virksomheden. I nogle måneder bliver der igennem Google søgt over 10.000 gange på virksomheden. Grunden til den enorme kendskabsgrad forekommer af, at vi over tid har brugt flere millioner kroner på reklame i form af facebookannoncering, affiliate, Instagram mm.
Den aggressive tilgang til marketing har været en del af vores vækststrategi, som har været med til at skabe den vækst vi har haft.

Op til flere gange har flere store aviser skrevet om udviklingen, konceptet og hvordan der bliver kommunikeret med kunder. Konceptet er bygget op omkring personlighed, sociale medier og utraditionelle billeder. Et koncept som er skalerbart og med den rigtige investor kan blive løftet til et helt nyt niveau.

Webshop system Shopify

Produktet

Virksomheden sælger modetøj til kvinder. Vi ligger stor fokus på privatelabel, men har også flere forskellige brands som rammer bredt hos vores målgruppe. Når kunden har lagt en ordre, så gør vi også en dyd i at levere pakken inden for 24-48 timer.

Selvom vi "bare" sælger tøj, så gør vi en dyd i at give kunden en oplevelse fra start til slut. Vores livechat er åbent fra 10-15, hvor Danmarks sødeste og flittigste kundeservicemedarbejder sidder og hjælper kunderne med spørgsmål og ordre.

Markedsføringskanaler

Indledning:
Virksomheden markedsfører sig igennem flere forskellige kanaler. Store dele af af trafikken kommer igennem sociale medier, direkte trafik og influencers.

Strategi:
Vi har igennem en marketingsstrategi valgt, at fokusere utrolig meget på influencer marketing i 2018. Vi har igennem et amerikansk software opsat vores eget affiliate program, hvor vi rekrutteret en masse influencers som sammenlagt har over 500.000 følgere.

Efter facebook's nye algoritmer er det svært, at skabe noget ordentligt content som får et fornuftigt reach. Dog er livevideoer noget, som alle følgere får en notifikation om sker. Dvs. vores 70.000+ følgere får en notifikation hver gang vi laver live videoer. I nogle videoer har vi mere end 27.000 visninger og 17.000 kommentar på under en time.

Facebook bots, web push notifikationer og andre kanaler som giver mulighed for, at lave push marketing er noget vi vægter højt i vores strategi.

Data og tal:
Siden opstart i 2015 har vi været utrolig aggressive i vores markedsføring, som kan ses i den enorme mængde trafik der kommer ind på sitet. I 2018 har vi haft over 1.000.000 sessioner. Både Adwords, nyhedsbreve, facebook/instagram, affiliate, sms, web push, facebook bots og SEO er med til at skabe den enorme trafik på sitet.
Ligeledes er vi utrolige aggressive på retargeting, hvor vi har set en ROAS på op til 17x på facebook.

Vi kører selvfølgelig med E-handelssporing igennem Google analytic, så vi kan få friske og fin data.
Nedenunder er nogle af vores trafikkilder målt i brugere og opsat i grove træk.

Analytic data 2018:
284.714 (46,75%)
Direct 76.895 (12,62%)
Other 71.278 (11,70%)
Organic search 51.219 (7,48%)
Branded paid search 45.815 (7,52%)
Generic paid search 38.789(6,37%)
Email 14.708(2,41%)
mm.

Vi har igennem kreative kampagner fået samlet mange forskellige leads ind. Nedenunder er en oversigt over nuværende leads på forskellige kanaler:

Leads/subscribers:
Facebook messenger bot: 6000
Nyhedsbrevsmodtagere: 22.000
Webpush: 10.000+
Telefonnumre 30.000+
Affiliate software baseret på influencers med sammenlagt over 500.000 følgere.

Vi har sammenlagt brugt over 2 mio DKK på facebook og Instagram de seneste 3-4 år. Derfor har vi formået at skabe en enorm følgerskare på sociale medier. Nedenunder er en oversigt over følgere på sociale medier:

Instagram: 30.000+ følgere
Facebook: 70.000+ følgere
Snapchat: 2.000+ følgere

Økonomiske nøgletal

Økonomiske tal for 2017:

Afkastningsgrad: -1,6%
Likviditetsgrad: 112,94%
Soliditetsgrad: 42,8%

Bruttofortjeneste: 542.000 DKK
Årets resultat -41.000 DKK
Egenkapital: 664.000 DKK
Status balance: 1.553.000 DKK

Omkostninger

Virksomheden har haft en vækststrategi, hvilket betyder at marketingsomkostninger har været utrolig høje.
Alle salgs -og marketingsomkostninger udgjorde 1.844.403 DKK i 2017. Det ligger nogenlunde på samme niveau i 2018.

Både facebookannoncering, email marketing, adwords og SEO er outsourcet til danske bureauer.

Andre omkostninger 2018:
Husleje: 12.500 DKK
Revisor: 4.200 DKK

Aktiver

Der følger et varelager på godt og vel 1.000.000 DKK med i købet.

På kontoret er der en iMac samt en masse borde og stole som medarbejdere pakker og arbejder ved.

Små ting som er værd at nævne: emballage til tøj, whiteboards, scannere, labelprintere, iPads mm.

Varelager værdi 1.000.000 DKK
Værdi af inventar 40.000 DKK

Virksomhedens historie

Virksomheden startede i 2015 med udgangspunkt i, at sælge masseproduceret kvindetøj. Begge partnere startede begge med få tusinde kroner, men fik alligevel bygget en hjemmeside, købt varelager og begyndte at markedsføre.
I halvandet år havde ejerne et andet fuldtidsjob, hvilket betød at de efter deres 8-15 job skulle ind på kontoret og knokle røven ud af bukserne.

Den gang ejerne startede, havde de kun få tusinde kroner på hånden. Men ambitionerne var stadig høje. Da salget begyndte i April 2015, havde de begge ambitioner om at omsætte for 600.000 DKK. I udgangen af året havde virksomheden omsat for 950.000 DKK og 3,3 mio DKK i 2016 og 6,3 mio DKK 2017.
Det har krævet blod, sved og tårer - men vi er slet ikke færdige. Alle 12 som er på kontoret idag, er ekstremt dedikeret og arbejder sten hårdt for at nå vores budgetter.

I oktober 2016 fik virksomheden en investering, som betød at de to partnere kunne gå fuldtid. Efter investeringen har der været en enorm vækst, som både politiken, berlingske og andre store aviser har skrevet om. De to business angels som har investeret, er to gutter som for nyligt har solgt deres virksomhed til en kapitalfond.

Tanken bag virksomheden var, at skabe en unik og en personlig tilgang til at handle på nettet. Siden start har vi haft fokus på, at kunden skulle være i fokus. Det gør vi igennem utraditionelle billeder, personlige hilsner, fantastisk kundeservice og nogle fede produkter udvalgt efter kunders præference.

Markedet

Markedet virksomheden opererer på er et marked med rigtig mange spillere. Hvert år bliver der omsat for flere trillioner kroner i fashion branchen, men det ser vi kun som noget positivt. Det giver en indikation om, at der er plads til spillere som er innovative og har et anderledes koncept.
Det er et marked i fortsat stor udvikling, og vi udvikler os i takt med markedet.

Det har vist sig over de seneste år, at der er kommet flere og flere konkurrenter til. Nogle af lukket ned igen, og andre kører på et fint niveau. De mere etableret konkurrenter har vi fokus på, mest af alt fordi vi ved at der er en masse potentielle kunder som vi kan få fat på.

Vi ser, at markedet bevæger sig i den rigtige retning - specielt på e-handel. Flere og flere er handler på nettet - specielt inde i fashion branchen. Man forventer en stigning op mod 17% flere transaktioner i 2018 sammenlignet med 2017.

Grunden til at vi har og får fremtidig succes på dette marked, er fordi at vi som organisation og virksomhed er omstillingsparate og meget innovative i både koncept, marketing og produkt.
Vores ambitioner er ikke til at tage fejl af - vi er kommet for at blive.

Svagheder/udfordringer

Udfordringer i virksomheden ligger b.la. af håndtering af varelageret, udvikling af private label, mangel på produkttekster, udvikling af virksomhedens personlige koncept.

Vi giver nedenunder en uddybende forklaring af hvert enkelt punk uden, at afsløre alt for meget.

1. Udfordringer med varelageret.
Vi har endnu ikke formået, at finde den perfekte løsning på håndtering af varelageret. Vi ser tit og ofte lagerfejl, som formegentlig forekommer af håndtering af retur og processen når vi pakker.
Vi har startet en ny proces op for pakkemedarbejdere, som vil formindske lagerfejl og forkert sendte pakker.

2. Udvikling af privatelabel:
Vi har siden 2016 laver vores private label, som i nogle måneder har ramt over 70% af omsætningen. Dog har virksomheden brug for et set up hvor, at nye designs, kvaliteter, priser går op i en højere enhed. Som virksomheden opererer nu bliver designs lavet, når der er tid og likviditet til det.
Med den tendens vi har oplevet, så tror vi på at vores private label kan blive den helt store game changer for virksomheden. Hvis virksomheden kan få planlagt en private label strategi, så bliver tror vi på at vi kan vækste med over 90% i omsætningen i 2019.

3. Mangel på produkttekster.
Vi oplever tit kunder efterspørger produkttekster. Vores teksterforfatter er del tid, og har begrænset med tid som bliver prioritet på SEO optimering af kategoritekster, linkbulding mm.
Produkttekster er vigtigt for kunden. B.la. fordi de ikke kan mærke tøjet, så det er vigtigt der er en ordentlig beskrivelse af hvordan tøjet sidder, størrelse på tøjet, kvalitet, stoffer mm.
Nemmeste måde vil være, at ansætte endnu en deltidsmedarbejder som kun havde fokus på produkttekster.

4. Udvikling er virksomhedens personlige koncept:
Over det seneste år er der ikke blevet udviklet specielt meget på konceptet, da der har været nogle uoverensstemmelser på hvordan det skulle udvikles. Med en ny partner og nye øjne, så kan konceptet blive taget til nye højder.

Stærke sider

De stærke sider i virksomheden er b.la. marketing, koncept, forretningsudvikling, PR.

Marketing:
Siden start i 2015 har vi altid haft fokus på marketing. Vi har ikke altid haft fokus på private label, hvilket har betyder at vi i starten kun solgte tøj som mange andre webshops også havde. Derfor var vi nødt til, at være nytænkende og innovative hvis vi skulle overleve i fashion branchen.
Vi har især fokus på kreative kampagner, leads og tilbagevendende kunder. I nogle af vores kampagner har vi samlet op mod 30.000 leads i form af nyhedsbreve og telefonnumre.

Koncept:
Vi er meget bevidste om, at vi har et meget personligt koncept som kan ses på vores customer repeat rate. Vi har en customer repeat rate på over 35%, hvilket viser en tendens til loyale og trofaste kunder.
For at give en idé omkring hvor personligt et koncept vi kører, så får alle kunder en kuvert med vores logo og underskrift, hvor i der ligger en flyer med informationer, samt et stykke chokolade med logo og selvfølgelig en personlig hilsen på et manilla kort.

Forretningsudvikling:
Vi er dygtige til at forretningsudvikle. Teamet har desuden en forståelse for hvordan markedet bevæger sig fremad, og derfor er der fokus på at vi nødt til at udvikle forretningen herefter. Vores strategi har været, at tage nogle chancer for at se om det kunne udvikle forretningen. Hvis nogle af idéerne viser sig, at være lige efter bogen og tankerne inden eksekvering, så er det noget vi har bygget videre på.
Et godt eksempel er live-videoer som vi testede af. Her er der sammenlagt over 20.000 der ser med hver gang - som giver os muligheden for at præsentere nye tiltag og nye produkter

PR:
En anden spidskompetence er PR. Vi har været i flere store medier/aviser som f.eks. Politiken.dk, Pejgruppen osv. Ikke nok med, at det skaber en masse omtale - så giver det også noget fed linkværdi.

Strategi

Vi er ikke en virksomhed der har gratis fragt eller retur, men har fokus på personlige værdier.
Vores strategi kommer af at give kunden en personlig og anderledes købsoplevelse igennem et unikt koncept og storytelling. Troværdighed er altafgørende for en webshop. Hvis der er den mindste ting som er utroværdigt, så handler kunden hos konkurrenten. Derfor har vi fokus på, at vi igennem marketing, kundeservice og koncept giver kunden en ekstraordinær oplevelse - både inden og efter købet. Vi har stor fokus på, at hjemmesiden giver varm velkomst når man indtræder. Derfor lavede vi i 2016 en større investering, som havde fokus på konverteringsoptimering i form af et personlig men også konverterings dygtig site.

Vi er update to date med konkurrenternes træk, som minimere truslerne der kan forekomme. Tit og ofte er vi et skridt foran, men har altid de konstruktive briller på.

Vision

Visionen for virksomheden er, at blive førende inde for kvindetøj i vores målgruppe. Vi har utrolig høje ambitioner, som kommer af at vi brænder for at skabe og udvikle.
For at være helt konkret, så vil vi inden for de næste 5 år gerne omsætte for + 40 millioner DKK.

Ideel køber

Vi søger en partner som har noget erfaring inde for tøj branchen. Nedenunder har vi listet punkter op, som vi mener en partner/investor skal have af egenskaber.

1. Netværk
Mange af vores resultater er baseret på godt netværk. Vi har opbygget stærke relationer i vores branche, og vi forventer at ny investor kan bidrage til at styrke netværket yderligere.

2. Økonomisk styrring
Vi søger en person, som har styr på den økonomiske del. Herunder at få skabt styringsværktøj som giver mulighed for bedre overblik og bedre rapportering.

3. Faglig viden
Vi søger en partner som har faglig viden inde i fashion branchen. Hvis ikke du har, så forventer vi at vi kan bruge dit netværk til det.

4. Private label
En del af vores strategi ligger i vores privatelabel. Derfor søger vi en partner som har erfaring, kendskab og netværk indenfor området.

Opstartshjælp

Vi er 12 aktive medarbejdere virksomheden, som alle forbliver i virksomheden. Du bliver sat ind i tingene af den anden partner, som har et komplet overblik over alle ting i virksomheden.
Ingenting bliver overladt til tilfældighederne - vi er ekstremt dedikeret og vil sammen med en ny partner tage virksomheden til et helt nye niveau.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3901

Sælger kontaktet:
18

Følger annoncen:
11

Annonce id-nummer:
30414

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
11-09-2018
Udbudspris 1.000.000 DKK