Dansk designet urmærke - Private Label - Årlig omsætning 2.7 mio DKK - Bruttoresultat: 1 mio DKK

Fuldt etableret dansk urmærke, med internationalt salg og stor online tilstedeværelse

Omsætning 1 - 5 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2013

Virksomheden er fuldt etableret med et betydeligt internationalt salg både online og i fysiske butikker.

Der foreligger 4 års regnskab for Aps'et.

Det juridiske set-up er på plads med varemærkeregistreringer, IP rettigheder, eksisterende og nye designs osv.

Stor og aktiv online følgerskare på sociale medier, som driver en betydelig del af salget. Egen webshop står for omkring 50% af det totale salg.

Virksomheden har et gennemarbejdet, flot visuelt udtryk med unikke designs.

Samlet set er virksomheden klar til at blive skaleret og løftet til næste niveau.

Markedsføringskanaler

Virksomheden markedsfører sig primært gennem sociale medier med en stor og aktiv følgerskare, specielt Instagram, Facebook og Twitter.

PR udgør også en stor del af markedsføringen, og produkterne findes jævnligt i store internationale design- og modemagasiner.

Nyhedsbrevene når vidt ud.

Virksomhedens hjemmeside har mellem 7.000 - 11.000 unikke besøgende i måneden.

Besøgende og kunder på hjemmesiden kommer fra hele verden, med USA som det største enkeltmarked. Derefter følger Mellemøsten, Japan, Danmark, UK og Sydkorea.

Fotografi og designs er af meget høj kvalitet, med en lang fremtidig levetid.

Økonomiske nøgletal

Afkastningsgrad: 16%
Overskudsgrad: 5,9%
Dækningsgrad: 66,9%
Ca. 50% af virksomhedens omsætning kommer fra egen hjemmeside.

Bruttoresultat de seneste 3 år:
2017: 924.298 DKK
2016: 1.041.973 DKK
2015: 357.442 DKK

Lønudgifter 650.000 DKK - Løn til ejer: 320.000 DKK

Regnskab

  • Omsætning:2.700.000 DKK
  • Ebitda: 163.000 DKK
  • Resultat før skat: 160.000 DKK
  • Balancesum: 1.014.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Omkostninger

Virksomhedens omkostninger er barberet ned til et absolut minimum.

Husleje på 3.500 DKK/måned.

De primære ydelser som lager, logistik, design, bogholderi m.fl. er alle outsourcede, og er variable. Der er p.t. ingen fastansatte. Kun ejer hæver løn.

Der er en beskeden årlig erhvervsforsikring på omkring 5.000 dkk.

Forsikring af varelager er dækket hos de outsourcede lagerfaciliteter.

Aktiver

Der er ingen forpligtigelser omkring lejemål, udover en kontorplads med 1 måneds opsigelse.

Varelager på ca. 600 ure er inkluderet.

Der er ingen bil og intet inventar.

Virksomheden er flytbar og er stort set automatiseret.

Der foreligger komplette retail displayløsninger, som er designede og udviklede.

Der foreligger også adskillige nye produktdesigns, som er færdigudviklede og klar til produktion.

Varelager værdi 200.000 DKK

Virksomhedens historie

Virksomheden blev startet på et ønske om at parre den klassiske ur-industri med moderne dansk design.

Vi arbejder med designere fra absolut øverste hylde og har skabt et et brand og et designudtryk, som modtages med begejstring overalt i verden.
Siden virksomhedens stiftelse i 2013 har jeg lagt stor vægt på at finde de bedst mulige samarbejdspartnere inden for alle kerneområder som produktion, logistik, design, website, økonomi og marketing.

Det har været en lang og spændende rejse, og som iværksætter med primært fokus på opstart af virksomheder, er tiden kommet til at lade nye kræfter løfte virksomheden til næste niveau.

Markedet

Det globale marked for ure er stort. 44 mia USD i 2016 og forventet at vokse til 52 mia USD i 2021.

Virksomheden opererer i det mellemste - øvre segment af quartz (batteridrevne) ure. Det er et fragmenteret marked med ure til enhver smag, dog domineret af en række store brands med et forholdsvis klassisk look. Det er også et marked, hvor tendensen går i retning af, at købere ejer adskillige ure og veksler mellem ure til forskellige lejligheder.

Virksomheden har skabt designs med en meget lang levetid, som bevarer deres relevans langt ud i fremtiden.

Onlinesalg og sociale medier har åbnet for mange nye salgskanaler, og måder at markedsføre sig på.

Virksomheden har et brand, der egner sig særdeles godt til onlinesalg, men også fungerer godt i den traditionelle detailhandel.

Svagheder/udfordringer

Virksomheden har været begrænset af manglende kapital og er udelukkende vokset organisk. En stor del af slaget om markedsandele på urmarkedet, står på opfindsom og aggressiv markedsføring. Således ligger der et stort, uforløst potentiale i virksomheden.

Det er vigtigt at være aktiv og forblive relevant, da konkurrencen er stor. Med det in mente, er det muligt at skabe en særdeles stor efterspørgsel. Meget af udbuddet på urmarkedet ligner hinanden til forveksling, og er i mange tilfælde tæt på identiske. Der skal ikke meget til at skille sig ud på en positiv måde, og fange forbrugernes opmærksomhed.

Stærke sider

Blandt virksomhedens helt store styrker er et brand og en række designs, der fremstår knivskarpt.

Alt er designet fra bunden og beskyttet af varemærkeregistreringer og IP rettigheder.

Brandet og vore designs har en bevist international appel og indeholder store muligheder for skalering, og udbyggelse af kollektionen i nye størrelser, nye prispunkter osv.

Strategi

Virksomhedens strategi har fra starten været at skabe et udtryk, som skiller sig ud, men uden at blive besynderligt.

Priserne er i et niveau, hvor de fleste kan følge med, men uden at vi kaster os ud i en priskrig med efterfølgende kapløb mod bunden.

Vi er bevidst gået efter at nå absolut øverste hylde i alle brandets aspekter som design, kommunikation, fotografi, logistik osv.

Vision

Visionen er at blive etableret som en varig, relevant aktør på urmarkedet.

Omsætningen kan, og skal, mangedobles. Fremtidsudsigterne er gode, og virksomheden kan med forholdsvis små midler, og inden for en overskuelig tidshorisont, forbedres markant på næsten alle parametre.

Ideel køber

Den optimale køberprofil kan være en række forskellige såsom:
- Personer med baggrund i ure, smykker, mode og design.
- Personer med erfaring fra salg, detailhandel, onlinesalg osv.
- Et allerede eksisterende urmærke.
Jeg forestiller mig at køber har lyst, og midler, til at løfte virksomheden til næste niveau. Måske leder køber efter et nyt projekter, hvor hele fundamentet er skabt, og nu skal vækstes.

Opstartshjælp

Jeg er åben for en række scenarier. Både en øjeblikkelig overtagelse, men også en earn-out aftale har interesse.

Jeg bliver gerne i virksomheden i en periode som ansat, om nødvendigt. Under alle omstændigheder kan vi selvfølgelig aftale en overdragelsesperiode, hvor køber oplæres.

Jeg står også derefter til rådighed på telefon, eller email, i et rimeligt omfang.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2051

Sælger kontaktet:
10

Følger annoncen:
10

Annonce id-nummer:
30340

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
24-08-2018
Udbudspris 1.500.000 DKK