Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 1.000.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Indretningsvirksomhed med solid kundeportefølje - Årlig løn før skat 750.000 DKK

Linåvej, Silkeborg
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Indretning til det offentlige, retail og specialløsninger

Har du lyst til at være selvstændig og arbejde kreativt, konstruktivt og følge din og kundernes fra idéer til færdigt installeret projekt så er dette noget for dig. Vi har været med til at skabe nye koncepter indenfor de fagområder vi arbejder med. Blandt vores hovedaktivitet er biblioteker som vi har kontakt til over hele landet, museer, mange skoler samt detailhandlen. Vi skaber, indretter, sætter i ordre og får pt. alt produceret i Danmark. Miljøbevidsthed i alle faser er en del af vores DNA.

Regnskab

Afkastningsgrad
-27%
Soliditetsgrad
70%
Likviditetsgrad
%

Økonomiske nøgletal

Afkastningsgrad for regnskab 19/20 var pga Corona katastrofal på -27 %
Overskudgrad
Dækningsgrad ca. 54%

Overskud før skat: 542.000 DKK

Produktet

Vi sælger indretninger med det formål at give brugerne den mest optimale oplevelse og inspiration. Baseret på erfaring, løbende opdatering indenfor trends og nytænkning indenfor vores fagområder. Hertil anvender vi en lang række af egne inventarsystemer fx basisreoler, hylder, diske, udstillings-display, skiltning oma. som vi anvender i indretningerne. Lageret består for en stor del af suppleringsvarer til indretningerne i form af hylder, bogvogne, diverse akryldisplay mm ellers anvender vi "just-in-time" princippet til de elementer der skal produceres og anvendes i forbindelse med en montering. Vi har fast tilknyttede leverandører og montører der har mange års erfaring med netop vores inventar.

Markedsføringskanaler

Markedsføring sker direkte på interne messer. Udsender katalog med inspirations fotos og produkt foto ca. hver 3. år
Via vores hjemmeside kommer der også en del, mund til mund dvs. anbefaling kunderne imellem - virker perfekt.
Kunderne er primært det offentlige herunder, bibliotek, museer, Forsvaret, skoler mm.

Omkostninger

Virksomheden er flytbar - bor til leje pt. husleje 14500 kr. + moms
Forsikring, vand og el forbrug udgør ca.
Har tilknyttet en eksterne bogholder
Benytter at leje tegne kapacitet ( tidligere ansat med 11 års erfaring) der ved alt om produkter og kundegrupper

Aktiver

Kontrakter og stort kundekartotek med igangværende, kommende og tidligere projekter sager, tegningsarkiv til produkterne i til produktion. Vi bor i nogle dejlige lokaler hvor der er super god plads til 4 arbejdspladser, stort konferencebord plus et chefkontor, i et lyst og imødekommende lokale. IT udstyr, printere, kopimaskiner mm. Der er kontor inventar med tilsvarende reoler der kan følge med , Kantine med opvaskemaskine, mikroovn, komfur med oven masser af skabsplads med service, to toiletter med bad osv. udgør 100 kvm derudover et lager på 200 kvm højloftet med højport, varme. Pallereoler, 3 palleløftere og en lang palleløfter samt en el-stabler. 2 store pakkeborde mm.

Varelager på 100.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 10.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden blev grundlagt i 1966 og voksede som leverandør til fashionbranchen. I 1970 blev til til et AS og optil 1990 blev kundegruppen bredt ud til Boghandlere, hvor firmaet havde stort set alt hvad der var indenfor bøger, sportsforretninger, urmagere, optikere, Arbejdsformidlinger i DK; N; S. Firmaet blev opkøbt af et større inventarfirma i 1992 med overtagelse januar 1993, hvor jeg startede. Herfra blev der fokuseret mere på koncept dannelse og et betydeligt mersalg til hver enkelt kunde. Vi forsatte at arbejde primært for detailhandelen. I 2007 ramte krisen os og herfra bevægede vi os over i den offentlige sektor, hvilket vi har været meget tilfredse med og forsat er. Det der motiverer er lysten og det udfordrende i at give kunderne det de ikke viste at de havde brug for. Dialogen med kunderne og få det ført ud i livet og få tjekket om overvejelserne og løsningen holder.

Markedet

Markedet indenfor det offentlig er umådelig stort og der handles indretning for tæt på 2 milliarder om året. Det vedrører så også det store kontrakt marked, som vi ikke har forsøgt at være en del af. Antallet af indretningsfirmaer er gået støt nedad bakke siden krisen. Konkurrence situationen er selvfølgelig til stede, men vi møder den ikke så ofte. Med de tiltag og overvejeler der er indenfor det offentlige med hensyn til at gøre de danske elever dygtigere mere kreative, innovative og strukturerede er der utrolig mange muligheder for at få et marked. Blandt andet fordi skolerne samarbejde med bibliotekerne og der skal begge steder lave læringsfaciliteter. Forsvaret har også gang i en kraftig fornyelsesproces både mange fronter. Vi har et tæt samarbejde med Forsvaret.

Svagheder/udfordringer

Udfordringen er at få struktureret og iværksat den målrettede marketing og have den fornødne kapacitet til at kunne håndtere mængden af opgaver der vil komme. Konkurrentmæssigt er der en stor spiller som er International. Vi har blandt andet klaret os ved at være mere nicheorienterede, og nogle kunder vil ikke være i lommen på den store. Vort prisleje er konkurrence dygtigt. I det offentlige er der mange institutioner der i forbindelse med indretninger nedsætter en gruppe der skal tage sig af det. At få den rigtige dialog med dem og have inspirerende produkter er et fokusområde - der kan gøres mere ved - end pr. d.d. indsats. Grøn linje og genbrugs tankegang?

Stærke sider

Vores succes i markedet er evnen, lysten og styrken til at lytte og finde nye løsninger og udtryk også udenfor standard. Vores brand er kvalitet, kreativitet og rimelig priser i forhold til konkurrenten . Vi udvikler nye udtryk og forsøger at lave: " ikke- så-let-sammenlignelige-produkter."

En klar vision vil være og er at udvikle endnu et nyt udstillings system og nye tanker på et basissortiment der indfrier de daglige behov, men også kan noget mere. Hvorfor har vi så ikke gjort det? Simpelthen fordi vi har haft for mange ordre og for lidt fri kapacitet. I de kommende år tror vi på at markedet vil øge efterspørgslen på firmaets kompetencer og produkter.

Strategi

Vores strategi hænger faktisk meget sammen med det forrige punkt. Nemlig tæt kontakt til eksisterende kunder og et kæmpe netværk der bliver plejet. Fokus er, at der ved nye indretninger altid skal være et element af kunden skal have noget som de ikke viste at de havde brug for. Det har vi erfaret giver et super godt renommé.

Vision

Visionen er at de kunder der ikke henvender sig og får udarbejdet et design oplæg - skal ærgre sig.
Vi vil gerne opnå en status, som : " Vi bliver nødt til at få et bud fra MRS med på denne her opgave!"

Efter at Coronaen har sluppet sit tag er der virkelig mod på at komme i gang med noget nyt - så vores pipeline med konkrete projekter er pt. meget positivt i hele foråret.

Ideel køber

Den perfekte køber er en eksisterende indretningsvirksomhed der søger et ben mere at stå på og gerne vil have etableret en kontakt til en eller flere offentlige institutioner.
Det er en klar fordel, men ingen betingelse at køberen er eller har en eller flere kreative personer der kan visualisere såvel egne som kundens idéer. Har eget produktionsapparat - så de nye idéer kan følges. Har styr på det logistiske.

Opstartshjælp

Overgangen og tilgangen til de værktøjer og produkter vi anvender vil blive overdraget i et tempo som køber ønsker. Ved eventuelle store opgaver vil der, hvis det ønskes kunne findes en løsning hvor jeg naturligvis bidrager med viden, fysiske besøg indretning osv. og i øvrigt er til rådighed på såvel mail som på telefon.

Der skal findes en eller anden form for rimelig aflønning - det aftales når vi når dertil.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2120

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
33329

Årsag til salg:
Generationsskifte

Annonce oprettet den:
08-01-2021
Udbudspris 1.000.000 DKK