Velkørende regnskabsfirma sælger kundeopgaver for 360.000

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce

En køreklar, god, blandet og solid kundebase kan overtages til hurtig videreførelse af køber. Du overtager kundeopgaver, in-house bogføringsprogram og historisk kundemateriale på drev. Skabeloner og værktøjer til opgavestyring medfølger, så du som køber efter en kort introduktion er hurtigt videre med din nye investering.

Kunderne er små handels-, service- og produktionsvirksomheder i hele Danmark, samt et par stykker i Spanien. Flere af dem har været kunde i over 10 år, og nogle af dem har aldrig mødt os.
De er vant til personlig betjening på distancen og elektronisk korrespondance, så der er ingen geografisk begrænsning for køber.

En rigtig god investering for bogholder eller revisor, som ønsker at starte- eller udbygge sin egen forretning.

Økonomiske nøgletal

Årlig omsætning: 360.000
Årligt overskud: 350.000

Prissætning på opgaver:
- Transaktionsbaseret (pr. kreditorfaktura, pr. finansbilag/posteringslinie, pr. lønseddel mv.)
- Fast pris pr. opgave
- Efter medgået tid ved timepris på 400 kr.

Overskud før skat: 350.000 DKK

Produktet

I opgaveløsningen er kunderne vant til "nemmeste vej til målet":

Bogføring ugentlig, månedlig, kvartalsvis, halvårligt el. årligt.
Debitor styring (meget få, de klarer det for det meste selv)
Kreditorstyring
Lønkørsel
Rapportering ved periodens afslutning
Klargøring af materiale til ekstern revisor
Optimering af regnskabs processer
Udarbejdelse af budgetter
Div. kalkulationer og ad hoc opgaver
Rådgivning
Årsopgørelser og årsregnskaber for både enkeltmandsvirksomheder, samt selskaber uden revisionspligt.

Vi samarbejder med et registreret revisionsfirma omkring årsregnskaber for selskaber med revisionspligt samt skattetekniske spørgsmål, som vi ikke kan svare kunderne på.

Hvis du som køber er revisor, er der en mulig ekstra indtægt ved at få udarbejdelse af årsregnskaber hjem i huset.

Markedsføringskanaler

Kunderne er kommet via netværk, sociale medier, Ageras samt fra positive referencer fra eksisterende kunder.
Der er i årevis ikke sket markedsføring, da vækst ikke var et mål.

Omkostninger

Kundemassen vedligeholdes i et simpelt bogføringsprogram, der medfølger i handlen.
Systemet betales årligt efter antal transaktioner.
Udgift ca. 8 - 10.000 kr.

Firmaet har ikke haft website i årevis - kunderne kommer fra "mund-til-mund"
Ingen øvrige udgift

Såfremt køber ønsker det, kan en nuværende rutineret studenter medarbejder assistere med kontering i 3-6 timer ugentligt.
Udgift variabel, men med et godt DB.

Virksomhedens historie

Kundemassen er skabt, fordi jeg drives af balancen mellem tid og penge. Det er vilkårene for iværksættere og ejere af små virksomheder. Derfor har jeg sat en ære i ordentlig opgaveløsning, båret af personlige relationer. Til tider er man mere en sparringspartner end en regnskabs kyndig, og det har været givende at gøre en forskel gennem årene.
Da jeg blev tilbudt lønnet arbejde med kolleger og personlig udvikling, er denne kundemasse bedre tjent med en ny rådgiver, hvor de bliver prioriteret.
Derfor vil det også være vigtigt for mig at overdrage til en køber, der tilbyder dem assistance på de vilkår, som de er vant til og som de er tilfredse med, så alle parter kommer godt videre.

Svagheder/udfordringer

Der er et skævt ressourcetræk i perioder. Som det er kendt i branchen, er der især travlt i 2. kvartal samt op til moms- og skatte deadlines.
Nogle af kunderne skal have påmindelser/hjælpes til aflevering af bilag.

Stærke sider

Tidsbesparende og prisbilligt regnskabsprogram, hvor kunderne og/eller køber sparer udgifter.
Konkurrencedygtige priser på regnskabs ydelser.

Ideel køber

En revisor og/eller en regnskabskyndig person, som ønsker sig at starte eller udbygge sin egen virksomhed.

Evt. kan det være en tilsvarende virksomhed, som ønsker en udvidelse af forretningen.

Det er vigtigt for kundernes fremtidige fastholdelse, at prisniveau, kompetencer hos køber samt arbejdsform ligger tæt op af det, som de har været vant til.

Opgaverne er meget forskellige og man kan indrette sig fleksibelt.
Det vurderes, at opgaverne kan klares på mellem 1/3 - 1/2 fuldtidsstilling.

Opstartshjælp

Jeg medvirker efter bedste evne ved overdragelse til køber og vil være til rådighed ved efterfølgende spørgsmål.
Ligeledes vil jeg også gerne være med til at introducere den nye ejer for kunderne og samarbejdspartnere.

Såfremt køber er erfaren, forventes det at overdragelsen kan klares på et par aftener.
Derefter lejlighedsvis via telefon og mail i fornuftigt omfang.
Overdragelse er inkluderet i købesummen.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
705

Sælger kontaktet:
11

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
32641

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-06-2020
Udbudspris 380.000 DKK