Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 100.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Radicover.dk - Unikt etableret niche-brand inkl. webshop med stort internationalt potentiale

Kirstine Jensens Vej, Nibe
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Nordjylland
Gem annonce
Salg af unikke mobilaccessories i eget brand i Danmark, Norge + EU fra 4 x webshop og +150 detailbutikker

RadiCover er en etableret startup virksomhed/koncept med et unikt produktsortiment, der har bevidst proof-of-koncept og Proof-of-sales de sidste 5 år, og solgt +50.000 produkter og bliver solgt i over 150 detailbutikker i i DK, NO, EU samt detailbutikker/-kæder som Neye, Helsam/helskostbutikker + webshops som mobilcovers.dk, med24.dk, Helsebixen.dk, Telekæden.dk etc. samt i RadiCovers egne webshops.

Produktserien adskillers sig fra alle øvrige covers og mobiltilbehør på markedet, ved at tilbyde en unik 3x sikkerhedspakke bygget ind i et højkvalitets produkt i bedste materialer.

Produkterne er udviklet på baggrund af stifterens egne oplevede bivirkninger - herunder hovedpine, smerter i øret, uro i kroppen, men tager også udgangspunkt i de de mange øvrige dokumenterede alvorlige bivirkninger som kræft, tumorer, nedsat fertilitet, børn med indlæringsproblemer, stress, elektroHyperSensitivity etc.

Et køb kan ske efter en af nedenstående to modeller:
1) Køb af ApS - Pris. Kr. 100.000,- inkl. forpligtelse, goodwill, lev. kontrakter, forhandleraftaler
2) Køb af koncept og aktiver - Pris kr. 400.000,- inkl. fulde rettigheder til produktkoncept, brand, varemærker, test & dokumentation, 4 x webshops, SoMe platforme

Økonomiske nøgletal

Omsætning:
- Kr. 1.050.000,-

Bruttoavance/dækningsgrad:
- Online salg 79%
- Detail salg 50%

Omsætning:
56% af omsætning i detail
44% af omsætning online

Resultat:
- Virksomheden har kørt med bevidst burn rate og underskud, for at opbygge markedsandele og fodfæste på markedet.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Produktet er en 3x multifunktionel SmartProtetion løsning, der i kraft af den unikke indbyggede beskyttelsesmembran løser centrale behov for beskyttelse og sikkerhed hos brugere af mobile devices. Produkterne beskytter brugeren og dennes device mod:
- Ødelagte skærme/ridser
- RFID tyveri fra kreditkort
- Mobilstrålings fra mobilen etc.

Produkterne er produceret i topkvalitet materialer i et tidsløst klassisk design. Produkterne er testet for ikke at indeholde skadelige stoffer (REACH), mens de samtidigt rummer features som indbygget kreditkort- og kvitteringslomme, udtagelig magnetisk indercover (*option), magnetluk. Produkterne er anerkendt af førende eksperter - herunder Sundhedsstyrelsen.

Produktserien har en special appeal til bevidste forbrugere, med en overvægt på kvinder med hjemmeboende børn, der køber produkterne alle familiens mobile devices.

Markedsføringskanaler

Markedsføringen sker primært via:
- Sociale medier - Facebook (5K) og Instagram (0,3K), samt via eget nyhedsbrev (1.600 abon.) og annoncering via affiliate partner (CPC) og Google Adwords (PPC).
- SEO - der er løbende lavet en del SEO optimering af webshoppen.
- Indhold: Marketing består af en kombination af content marketing baseret på nye produkter, studier, gode råd, tips, samt egentlige taktiske produktkampagner og tilbud.
- Ekstern marketing: Vi markedsfører os ligeledes via vores forhandlere i form af medvirken i kataloger, nyhedsbreve m.m, samt via annoncering i online medier med fokus på sundhed, fritid og tech.
- TrustPilot - Vi henviser ofte til vores 5-stjernede TrustPilot score (9,3)
- Brand Ambassadører - Vi anvender ofte vores brand ambassadører - herunder tidl. håndboldspiller, TV-vært Daniel Svensson, Børnesygeplejerske, SundhedsCoach m.f.
- Kunder - vores kunder er i høj grad ambassadører for vores produkter
- Messer - vi deltager løbende på forskellige forbrugermesser
- Webshop: Gnst. konverteringsrate er: 2% og gnst. ordre lyder på kr. 397,-

Omkostninger

Husleje - Lagerhotel : kr. 1.600 pr. mdr.
Porto/fragt - ordre : kr. 6.-10.000,- pr. mdr.
Forsikring alt inkl. : kr. 950,- pr. mdr.
Lønninger - lagermedarb. : kr. 2.500,- pr. mdr.
Bogholder : kr. 2.500,- pr. mdr.
Indkøb - varer : kr. 200.-400. 000 om året.
Revisor : Kr. 12.500 om året

Aktiver

Virksomheden har lager og ekspedition fra et lagerhotel beliggende i Skalborg i Aalborg SV.
Kontoret er hjemmekontor i privaten
Der er ingen yderligere aktiver eller leasingaftaler af nogen art.

Varelager på 135.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 5.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden blev etableret på baggrund af stifterens egne oplevede bivirkninger ved brug af mobiltelefoner. En tiltagende hovedpine og smerter i hoved og øre, gjorde det svært at gennemføre en længere samtale uden at være påvirket bagefter.

Efter intens, men forgæves søgning efter hjælpemidler af de produkter der allerede var på markedet med reel virkning, indså stifteren efter at have testet mange produkter, at der ikke var nogen der kunne leve op til hvad de lovede. Med udgangspunkt i at hjælpe sig selv, besluttede stifteren - med hjælp fra en god ven der er ingeniør - selv at udvikle et antistrålings mobilcover, som han kunne fremvise en dokumenteret effekt af, fra et anerkendt laboratorie. Senere skulle produktet vise sig at få stor interesse fra venner og bekendte, samt andre, hvilket blev kick-off til etableringen af en virksomhed udvikling af en produktserie i eget brand, og en realisering af drømmen om at forene et spændende job som iværksætter, med at gøre en forskel for mange mennesker.

Efter 5 års bootstrapping og reinvestering af alle tjente midler, har stifteren nu besluttet, at vil sælge virksomheden til en ny ejer, som har ressourcerne til at bringe virksomheden op på næste niveau - og meget gerne ud internationalt, hvor potentialet er enormt.

Markedet

Markedet for mobil- og tabletcovers er enormt pga. de mange devices og den hastige udskiftning hos brugerne. Dette kombineret med at produkterne er både dyre og skrøbelige, gør at der er behov for beskyttelsesprodukter som mobilcovers.
Konkurrencen på området er intens -men qua de unikke indbyggede sundheds- og sikkerhedsfeatures som anti-strålings og RFID beskyttelse, har virksomheden formået at positionere sig væk fra den mest intense konkurrence, og samtidigt opretholde et højere - men stadigt konkurrencedygtige -prisniveau.
Der findes ikke nogen direkte konkurrenter på markedet for covers med samme features i Norden, og købekraften hos målgruppen er høj. Den primære målgruppe er kvinder med børn og forældre med hjemmeboende børn, som typisk har en middel - til høj indkomst. Denne målgruppe er meget sikkerhedsorienteret og fokuserer på emner som økologi, bæredygtighed, sundhed, kvalitet, holdbarhed og trivsel.
Markedet for mobilcovers er stadigt stigende i omfang, og efterspørgslen og kendskabet til anti-strålingsprodukter er også stigende.

Svagheder/udfordringer

- Svag likviditet pga. store investeringer i markedet, varelager og marketing og tidl. ansættelse af medarbejdere
- Faldende omsætning qua manglende ressourcer til at markedsføre sig
- Ingen fastansatte - sker på fritidsbasis efter knap 3 år med fuld tids ansat (stifter)
- Manglende leveringsevne af varer qua få midler til indkøb af varer

Stærke sider

- Unik anti-strålings og RFID beskyttende teknologi (ej patenteret - leveres af 3. mand)
- Veldokumenteret teknologi- testet i førende laboratorier af RadiCover
- Universal beskyttelsesteknologi der kan implementeres i andre typer produkter - fx. tøj, børneudstyr, barnevogne, huset etc.
- Veletableret forhandlernet i detail i Danmark
- 4 etablerede webshops (DK, NO, SE, UK)
- Stor følgerskare på sociale medier
- produkter anerkendt af førende eksperter og Sundhedsstyrelsen
- Nemt at skalere - stærkt produktionspartner
- Oplagt differentieringsparameter for etablerede brands

Strategi

Strategien er p.t. en fokus strategi ifht. at minimere virksomhedens varelager og omkostninger ifht. at øge afkastet, styrke likviditeten og nedbringe driftskreditten. Dertil at slanke produktsortimentet, ved at nedbringe antallet af varianter.

På afsætningsområdet, er strategien at fastholde de nuværende rentable kunder i detail, samt skabe vækst via øget onlinesalg, som har en væsentligt større dækningsgrad end ved salg via detail.

Endeligt er det strategien at søge efter en ny ejer af virksomheden, som har motivet og ressourcerne til at løfte virksomheden til næste niveau - både ifht. at forøge omsætningen, antal markeder og samt afsætningskanaler.

På marketingområdet er strategien udelukkende at fokusere på de indsatser der giver et umiddelbart hurtigt afkast og høj ROI.

Vision

RadiCover vil være Europas førende brand indenfor anti-strålingsprodukter til
trådløse produkter i husholdninger og virksomheder

Value proposition - Sikkerhed og tryghed
RadiCover tilbyder sikkerhedsprodukter i form af anti-strålings-produkter - der
reducerer risikoen for ”ulykker” i form af helbredsmæssige skader pga.
bivirkningerne fra mobilstråling fra din mobiltelefon, tablet, bærbare PC,
babyalarm m.m.

RadiCover er det samme for brugere af mobiltelefoner og andre trådløse
produkter, som sikkerhedsselen og airbags er for passagerer i biler, og solcreme
er for solnydere.

Ideel køber

1) En virksomhed, der allerede sælger/forhandler/distribuerer mobiltilbehør, accessories eller sundheds/health-tech produkter
Det er en fordel, hvis den nye ejer:
- er etableret på flere markeder og i mange kanaler i detail/online
- har en etableret organisation med salg, marketing og back-office funktioner
- har et ønske om at differentiere sig via de unikke produkt-features

Alternativ 2:
- En webshop der ønsker at sælge produkter i ejet brand, og styrke sig ifht. Amazon der vil øge konkurrencen på markedet.

Alternativ 3:
- En iværksætter/StartUp profil med stærke online eller detail kompetencer/netværk , der gerne vil bruge sin energi på at videreudvikle og sælge det unikke produktkoncept.

Alternativ 4:
- En virksomhed der kan se muligheder i at anvende den unikke anti-strålingsmembran i varianter af sine egne eksisterende - eller nye produkter. Fx. indenfor beklædning, børneudstyr fx. barnevogne.

Opstartshjælp

Ved overtagelsen vil ejeren være til rådighed for den nye ejer til vidensoverlevering og introduktion på fuld tid i 3-5 dage.
Efterfølgende den indledende intro, vil den nuværende ejer af virksomheden være til rådighed for den nye ejer i en periode efter salget, som skal aftales - oplæg 3-6 mdr.. Dette vil ske uden for normal arbejdstid ifht. besvarelse af spørgsmål, oplæring - og i mindre grad drift.
Det er sælgerens interesse, at sikre at den nye køber lykkedes med overtagelsen og får succes.

Sælger tilbyder finansering

Finansiering udbetaling:
100.000 DKK
Finansiering løbetid:
12 måneder
Finansiering renter:
8 %

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2378

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
31183

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
29-03-2019
Udbudspris 100.000 DKK