Trykkeri og skiltevirksomhed med 90% B2B kunder - Dækningsbidrag på 1 mio. kr. i 2018

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Grafisk virksomhed med en bred vifte af tilbagevendende kunder

Her er en unik mulighed for at udvide din grafiske virksomhed!

Hvad enten du har en virksomhed med en eksisterende produktion, som du ønsker at udvide - eller ønsker at få en egen produktion in-house, istedet for at være afhængig af underleverandører - så er dette en komplet pakke. Den kommer i form af en grafisk produktionsvirksomhed inden for tryk og skilte, med over 20 års eksistens i branchen, et godt renomme, en solid og loyal kundegruppe, egne produktionsfaciliteter og dyb viden omkring grafisk produktion.

Med i pakken er en kundegruppe, for hvem prisen ikke er den afgørende faktor, men hvor kvalitet og leveringspålidelighed er i højsædet.

Økonomiske nøgletal

Omsætningen i 2018 var på 2.7 millioner med et dækningsbidrag på 1 million.

Den gennemsnitlige dækningsgrad på de grafiske produktioner ligger på omkring 30%.

Opgaver der indeholder mandetid, f.eks. i form af monteringsopgaver, eller opgaver med grafisk design, har ofte en højere dækningsgrad.

Med i købet følger 2 webshops der, sammenlagt, har en årlig omsætning på 500.000 kr. med et dækningsbidrag på 300.000 kr.

Overskud før skat: 39.000 DKK

Produktet

Virksomheden tilbyder en brede vifte af grafiske produkter, kvalitet, rådgivning og leveringssikkerhed.
Kundegruppen rummer derfor også primært kunder, hvor lav pris ikke er afgørende, men hvor andre faktorer, så som grundig rådgivning og sparring, høj leveringssikkerhed og personlige relationer, vægtes højere.

Virksomheden spænder desuden over en lang række produktioner inden for tryksager, skilte og specialproduktioner.
I produktionen findes der en omfattende maskinpark til digitaltryk, efterbehandling, storformat-print, skær og fræs.

Markedsføringskanaler

Virksomhedens primære salgskanal er word-of-mouth, men benytter sig også af SEO på long-tail søgesætninger samt Facebook-annoncer og en aktiv deltagelse i diverse debatforaer og Facebook-grupper.

Omkostninger

Der er leasingomkostninger for samlet 22.000 kr. månedligt, hvoraf den største leasingaftale på 14.000 kr./mdr. udløber ultimo 2020. Den sidste leasingaftale udløber ultimo 2021. Det leasede udstyr kan efterfølgende fritkøbes til ganske lave priser.

Aktiver

Virksomheden ligger til leje i 780 kvadratmeter blandet kontor, produktion og hal.

Blandt virksomheden aktiver findes bl.a. en velholdt og frikøbt varevogn (Ford Transit), en lang række printere til diverse print- og skilteopgaver, udstyr til digitaltryk og efterhandling, udstyr til CNC-skæring og fræsning, produktion-inventar i form af tunglast-reoler, rullevogne, store borde til efterhandling, skæring m.m. samt diverse kontor-inventar så som reoler, skriveborde, stole, kontorprintere, computere, servere.

Dertil kommer en stor mængde forbrugsstoffer som bl.a. printmedier, skærefolier, papir, pladematerialer og diverse værktøjer til grafisk arbejde.
Samlet set er der for rundt 600.000 kr. i aktiver.

Inventar på 600.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden blev skabt med udgangspunkt i en tid, hvor tryk og skilteproduktion var set som to vidt forskellige brancher.

Med en dyb viden, fra tidligere arbejde omkring grafisk produktion, kunne der ses et hul i markedet, hvor der var behov for en type virksomhed der kunne løse grafiske opgaver på kundens præmisser, hvor bl.a. leveringssikkerhed og personligt kontakt har høj værdi, og uden at kunden skulle have fat i flere forskellige grafiske leverandører for både at få lavet skilte og tryksager.

Virksomheden startede oprindeligt som en enkeltmandsvirksomhed, udelukkende bestående af ejeren. I de 5 første år blev virksomheden drevet sideløbende med anden beskæftigelse, men derefter nåede virksomheden en størrelse, der krævede en fuldtidsansat, og ejeren gik derfor fuldtid med virksomheden.

Der blev løbende udvidet med nyt produktionsudstyr, for at kunne tilbyde nye produkter, men også flere medarbejdere, ligesom virksomheden flere gange måtte flytte til større lokaler pga. pladsmangel. I dag er virksomheden et ApS med over 20 års erfaring, og er et kendt og respekteret navn i branchen, med en solid og loyal kundegruppe, egne produktionsfaciliteter og dyb viden omkring grafisk produktion.

Strategi

Primært fokus ligger på kundesegmenter, hvor der pris ikke er den afgørende faktor, men hvor der bl.a. ønskes virksomhedens viden og erfaring i form af rådgivning. I en tid, hvor markedspriser på tryksager og lignende produktioner er faldende, fokuserer virksomheden på, at levere opgaver hvor i der er tilknyttet mandetid - enten i form af konsulentbistand, grafisk design eller montering.

Fastholdelse af eksisterende kunder har højt fokus, dette gøres bl.a. ved at holde tætte relationer til kunderne, med en oprigtig interesse i deres virksomheder, produkter og ydelser. Dette medvirker også til en større mulighed for mersalg, da der er langt bedre forståelse og indsigt i hvad kunderne beskæftiger sig med og ønsker at opnå.

Virksomheden beskæftiger sig primært med B2B, hvoraf 90% af kunderne har været tilknyttet i virksomheden i +3 år. Ud af disse har over 50% af disse været tilknyttet virksomheden i +5 år. 20% af kunderne har været tilknyttet i +10 år, hvilket viser en høj grad af fastholdelse af kunderne og loyalitet fra deres side af.

Ideel køber

Den ideelle køber vil være en anden grafisk virksomhed, der ønsker at vokse - enten ved at udvide sin egen eksisterende produktion og kundegruppe, eller ikke i forvejen har egen produktion, men netop ønsker at gå produktionsvejen og der igennem kunne tilbyde eksisterende og nye kunder en langt bredere pallette af grafiske ydelser og produktioner.

Så hvad enten du har en virksomhed med en eksisterende produktion, som du ønsker at udvide - eller ønsker at få en egen produktion in-house, frem for at være afhængig af underleverandører - så er denne grafiske produktionsvirksomhed en komplet pakke.

Opstartshjælp

En mulighed ved et køb kan være, at en eller flere af de eksisterende medarbejdere fortsætter i virksomheden for en periode, hvis man vurderer, at det kan styrke integrationen og fastholdelsen af kunderne. Der er i det hele taget mange muligheder, alt afhængigt af købers egne ønsker og situation.

Der vil også være mulighed for køber, at overtage det eksisterende lejemål, og flytte sin egen virksomhed dertil. Dette kunne f.eks. være aktuelt for en køber, der ikke selv har en eksisterende produktion eller pladsen dertil.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1271

Sælger kontaktet:
14

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
31954

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
15-10-2019
Udbudspris 975.000 DKK