Midtjylland

Logistikservice for webshops

Partner og daglig leder, der har mod på en selvstændig tilværelse med et godt bagland i ryggen

  • Flytbarhed:Ikke flytbar
  • Type:Servicevirksomhed
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2014
  • Oprettet den:22-01-2018
  • Annonce set:1373
  • Følgere:9
  • Kontaktet:22
Udbudspris 50.000 - 100.000 DKK Salær ved køb: 5.750 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

intent regnskab eksempel

Teaser

Har du lyst til at blive partner i en branche med stort potentiale? Vi er en mindre virksomhed, der servicerer webshops med lager- og pakkeservice. Vi er veldrevne med godt styr på hverdagen og økonomien. Vi søger en partner, der har mod og energi til at indgå som daglig og praktisk leder af virksomheden, men også som den, der i samarbejde med øvr...

Beskrivelse

Har du lyst til at blive partner i en branche med stort potentiale?
Vi er en mindre virksomhed, der servicerer webshops med lager- og pakkeservice. Vi er veldrevne med godt styr på hverdagen og økonomien. Vi søger en partner, der har mod og energi til at indgå som daglig og praktisk leder af virksomheden, men også som den, der i samarbejde med øvrige partnere, udvikler vores koncept og kundegrundlag.
Vi driver vores virksomhed efter princippet, hvor alle partnere byder ind med deres unikke kvalifikationer, så har du lyst til at blive selvstændig uden at stå med det hele selv, så er chancen her.

Produktet

Vi er en del af den stigende nethandel og bidrager med at servicere webshops med alle funktioner omkring lager og logistik.
Vores hverdag består af modtagelse af ordrer på vores IT-system fra vores kunders webshops, plukning og pakning af disse ordrer. Vi modtager varer fra kundernes leverandører, kontrollerer antal, kvalitet m.v., og sætter varer på lokationer, så de efterfølgende kan plukkes og pakkes helt problemfrit. Af og til udfører vi også specielle pakkeopgaver; eksempelvis sampakning af flere produkter.

Økonomiske nøgletal

Vi befinder os i et marked med små marginaler, og vi har derfor valgt at drive virksomheden ud fra et meget forsigtigt udgangspunkt, hvor vi har valgt at være selvfinansierende fra den første dag, og vi har formået at generere fornuftige overskud og stigende egenkapital.
I branchesammenhæng er det ret usædvanligt.
Vi har ikke ønsket at opgive eksakte nøgletal i denne annonce, da vi af princip ikke opgiver omsætning.
Ved seriøse henvendelser giver vi selvfølgelig adgang til alle regnskabstal.

Omkostninger

Da vi er en servicevirksomhed består vores faste omkostninger primært af husleje, lønninger.
Dog er lønninger delvist variable, da vi i stor udstrækning kan trække på timebaseret arbejdskraft i forhold til den aktuelle arbejdsmængde. Vi bor til en meget fornuftig husleje, hvor der er mulighed for at ekspandere, efterhånden som behovet opstår. Vi står derfor ikke med en overkapacitet - eller det modsatte i forhold til vores lokalebehov.
Variable omkostninger er primært emballage og IT.

Virksomhedens historie

Virksomheden er startet på basis af mange års erfaring med logistik for webshops. Vi mente - og havde ganske enkelt behov for en servicevirksomhed på logistikområdet, der ikke tænkte som en logistikvirksomhed, men som en webshop.
Vi ville ganske enkelt være vores kunders "eget lager", og fra starten havde vi et kundeunderlag og en øvrig know-how, der er basis for virksomheden.
Som tidligere nævnt, så er vores filosofi at drive virksomheden på basis af, at alle partnere byder positivt ind med hver deres kompetencer, så vi tilsammen bliver endnu bedre, end hvis vi stod alene. Det man måske også ville kalde "frihed under ansvar".
Det er vi nået forholdsvis langt med, og nu er tiden kommet til at vi gerne ser en partner, der kan tage sig af dagligdagen på lageret og på den måde være med til at bygge sin egen fremtid med god støtte fra øvrige partnere.

Markedet

Nethandlen stiger og stiger. Og i konsekvens af det stiger behovet for logistikløsninger også. Det er en klassisk problemstilling, at webshops, der oplever succes, ofte løber ind i problemer med at håndterer lager- og pakkefunktioner, fordi disse kommer til at fylde en væsentlig del af hverdagen med at drive webshop - hvilket ikke nødvendigvis var det, webshopejeren drømte om fra starten.
Så det er her vi kommer ind og løser problemet.

Svagheder/udfordringer

Der findes nogle få, store udbydere på markedet, og en hel række mindre. Karakteristisk er det, at det umiddelbart ser ud til, at det er en vanskelig branche at skabe økonomi i, da den i høj grad er præget af priskonkurrence. Vi forsøger at levere et kvalitetsprodukt, hvor vi har fokus på, at begge parter får noget ud af samarbejdet.

Stærke sider

At være en del af kundens koncept, hvor kunden oplever, at lager- og pakkefunktioner lige så godt kunne befinde sig på den anden side af væggen. Så selvom man ikke fysisk er i nærheden af sine varer, er afstanden alligevel meget kort, og information lige ved hånden.
Via vores IT-system kan kunden følge med i ordrernes vej fra modtagelse til afsendelse.
Nøgleordet er TRYGHED - også økonomisk.
Vi gør det, vi lover, og vi er her også i morgen.

Strategi

Vores strategi er ganske enkelt at være tæt på kunden på trods af fysisk afstand.
Kunden overlader hele sin fysiske forretning til os og skal være 100% tryg ved dette. Det omfatter den måde vi opbevarer kundens varer, den måde vi håndterer varemodtagelse, ordrer, reklamationer etc.
Vi er ikke en leverandør, men en partner.

Vision

Vi tror ikke på, at størrelse i sig selv er et mål. Størrelse kommer, hvis man leverer den rigtige ydelse. Qua vores strategi om at være en tæt partner med kunden, må kunden også altid have adgang til en ansvarlig medarbejder, der kender kundens varer, koncept og behov.
Vi vil hjælpe kunden med at vokse og drive en effektiv webshop, hvor vores andel er effektiv logistik og sikker lagerstyring.

Ideel køber

Du har først og fremmest lyst til at arbejde selvstændigt og have indflydelse på din egen fremtid; men du har også lyst til at indgå i team med partnere, der kan yde dig værdifuld support.
Du er helt sikker mere praktisk end teoretisk orienteret og sætter pris på fysisk arbejde. Du bliver nemlig krumtappen i hverdagen, hvor du styrer alle aspekter omkring den daglige drift af virksomheden. Som chef skal du være god til at coache dine medarbejdere. Nogle vil være fastansatte og andre på timebasis, og det er dit ansvar at finde de rigtige og skabe en sjov og produktiv arbejdsplads.
Måske ser du også en mulighed for at skabe noget sammen med din partner, samlever, ægtefælle...
Vores virksomhed ligger i det sydøstjyske område, og det vil være en fordel, hvis du ikke har for lang transporttid fra din bopæl og til jobbet. Ved henvendelse kan du få oplyst en mere specifik placering.

Opstartshjælp

Du bliver partner i en lille, velkørende virksomhed, hvor vi øvrige partnere vil give dig al den nødvendige hjælp for at komme godt fra start og efterfølgende at drive virksomheden ind i fremtiden.
Du vil således have et professionelt bagland, hvor vi sammen er med til at udvikle vores koncept.
Vi tilbyder dig en "plug-and-play" løsning, hvor du er i gang fra dag et, og hvor du aldrig blive ladt alene.
Din umiddelbare investering består af køb af en væsentlig anpartspost og så en masse hårdt arbejde med at få dagligdagen til at køre. Og vi kan love dig, at det bliver sjovt.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29392
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:Anden forretningsservice mv.
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:Ikke oplyst