Denne annonce er inaktiv.

Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu.
Dette sker typisk indenfor 24 timer.

Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen

Webshop med rengøringsartikler og -maskiner

Webshop i vækst med omsætning på 8½ mio.dkr. og bruttofortjeneste på 3 mio. dkr.

Omsætning 5 - 10 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2006

Webshoppen er en rendyrket og veludviklet webshop, der gennem en længere årrække har opbygget en stærk position i salg af rengøringsartikler. Sortimentet er bredt og udelukkende sammensat af kvalitetsprodukter fra både danske og udenlandske producenter.

Du får:
- Kunstig Intelligens (AI) til produktanbefalinger
- Kundesegmenteringer
- Dynamisk indhold til nyhedsmail
- En virksomhed i vækst
- En shop, der kan drives af 2,5 mand
- En omsætning på 8½ mio og en bruttofortjeneste på 3 mio.

Webshoppen anvender verdens førende systemer som Wordpress til hjemmesiden, WooCommerce til webshop og er integreret med dynamisk opsætning af Google Shopping og Facebook Annonceadministrator. Billigkoste.dk er fuldt integreret med Price Runner og også opsat på Amazon.

Produktet

Vi lægger stor vægt på, at levere rengøringsmaskiner og rengøringsartikler i den bedste kvalitet.

Derfor har vi udvalgt Nilfisk som én af vores hovedleverandører. Nilfisks rengøringsmaskiner rangeres blandt verdens bedste.

Udover Nilfisk og Nilfisk-tilbehør har vi et stort sortiment af rengøringsartikler så som klude, svabere, koste, skovle, redskabsholdere, handsker og sikkerhedsudstyr, malerartikler og måtter fra andre kvalitetsleverandører som f.eks. Vikan.

Rengøringsmidler som sæber, kalkfjernere, vinduesrens, opvaskemidler og desinfektionsmidler indgår også i sortimentet

Markedsføringskanaler

Webshoppen anvender verdens førende systemer som Wordpress til hjemmesiden, WooCommerce til webshop og er integreret med dynamisk opsætning af Google Shopping og Facebook Annonceadministrator.

Webshoppen er fuldt integreret med Price Runner og også opsat på Amazon.

Der anvendes kunstig intelligens (AI) til produktanbefalinger, kundesegmenteringer og dynamisk generering af nyhedsmails.

Webshoppen har en stærk historik hvad angår søgemaskineoptimering og annoncering ikke blot på Google, men også på Bing og Yahoo.

Webshoppen havde i 2017 ca. 200.000 besøgende og en konverteringsgrad på ca. 2½ %.

Webshoppen har erobret topplaceringer på de vigtigste og største søgeord som bl.a. Nilfisk støvsuger med 5.400 søgninger pr. måned, industristøvsuger med 1.000 søgninger pr. måned og gulvvaskemaskine med 720 søgninger pr. måned.

På annoncekampagner (Adwords) opnåedes i 2017 en afkastgrad (ROAS) på 13 gange de investerede annoncekroner.


Økonomiske nøgletal

Dkr. x 1.000

2016 Dækningsbidrag: 2.941 Driftsomkostninger: 2.212 Driftsresultat: 729
2017 Dækningsbidrag: 3.116 Driftsomkostninger: 1.969 Driftsresultat: 1.147

Driftsomkostninger: Løn, kontorhold, husleje, webudvikling og annoncering.

Omkostninger

Webshoppen kan drives med:

1 medarbejder til: Salg, kundeservice, marketing og vedligeholdelse af hjemmeside.
1 medarbejder til: Lager, pluk, pak, ekspedition og indkøb.
½ medarbejder til: bogholderi.

Et 300 m2 stort lager.
Webshoppen kan drives med et lager på ca. 800.000 kr.

Virksomhedens historie

Sælger, som er daglig leder, stiftede firmaet i 1989, hvor virksomheden var en traditionel handelsvirksomhed, og sælger kørte landet rundt i en kassevogn og solgte rengøringsprodukter.

Sælger åbnede egen butik i 2003 og samtidig begyndte et on-line katalogsalg. Sælger valgte tidligt at lukke den fysiske butik og satse 100% på on-line salg. Webshoppen har eksisteret siden 2006.

I dag sælger webshoppen rengøringsprodukter til både erhverv og private. Sortimentet består af førende brands indenfor branchen samt af et betydeligt antal no-name produkter. Webshoppen er den førende forhandler af Nilfisk.

Webshoppen bygger altså på mere end 29 års brancheerfaring.

Markedet

Konkurrenceforholdene inden for rengøringsprodukter kan beskrives af produktsortiment og distributionskanaler.

Hvad angår produktsortimentet, så er der en løbende tendens til at tilbyde kunder "one-stop-shopping"; f.eks. at man flytter fra rengøringsprodukter til kantine og emballageprodukter, men også at f.eks. kontorforsyningsvirksomheder flytter til kantine, emballage og rengøringsprodukter.

Hvad angår distributionskanaler følger udviklingen den generelle forretningsmæssige tendens med stigende brug af webbutikker.

Webshoppen har en lille markedsandel på et stort og voksende marked, og der er således et stort potentiale.

Svagheder/udfordringer

Sælger har samtidig haft andre forretningsaktiviteter end denne webshop. Dette har resulteret i at det fulde potentiale ikke er blevet realiseret.

Stærke sider

Sælger opnår stor effekt af annoncering (ROAS), og webshoppen er søgemaskineoptimeret (SEO) og får vedvarende høje placeringer.
Webshoppen er en overskuelig og logisk opbygget platform, der hurtigt giver kunden alle relevante produktoplysninger og samtidig gør bestillingen nem og enkel.
Leveringen foregår hurtigt og sikkert på kundens adresse.

Strategi

Webshoppen er enestående, fordi den er højt fokuseret både hvad angår produktsortiment og distributionskanaler.

Webshoppen er en 100% fokuseret webshop, der sælger rengøringsprodukter direkte til virksomheder og private husholdninger. Fordelene ved dette fokus er, at det maksimerer effektiviteten af webshoppens indkøbs- og webshops udviklingsressourcer.

Webshoppen bruger en kombination af mærkevarer så som Nilfisk sammen med omfattende brug af søgemaskineoptimering (SEO) til at lede høje trafikmængder til webshoppen. Dette har etableret webshoppen selv som et brand indenfor salg af rengøringsprodukter.

Webshoppen opretholder en konkurrencedygtig prispolitik ved at overvåge konkurrenternes prisfastsættelse på internettet, f.eks. "PriceRunner.dk"

Webshoppen sikrer en forsendelsestid på 1 arbejdsdag for 70-80% af sine ordrer, som sker ved en kombination af egne lagerbeholdninger og direkte leverancer fra leverandører. De resterende 20-30% af ordrer sendes normalt indenfor 2 til 5 hverdage. Ordrerne kan også sendes til GLS pakkeshops, såfremt dette ønskes.

Vision

Webshoppen har et bredt sortiment af rengøringsprodukter og vores målsætning er, at være erhvervs- og offentlige virksomheders foretrukne leverandør af rengøringsartikler og rengøringsudstyr.

Vi ønsker, at vore kunder skal vælge det rigtige, hver gang de handler hos os.

Vi lægger vægt på langvarige samarbejdsforhold med vores kunder, da det er medvirkende til at sikre, at de kontinuerligt kan få den bedst mulige rådgivning fra vores side.

Ideel køber

Webshoppen vil være en god investering for en etableret forretning med salg af rengøringsartikler, der endnu ikke i fuld omfang har satset på udnyttelse af synergimulighederne ved at kombinere den traditionelle butik med nethandel.

Alternativt kan webshoppen være interessant for en etableret webshop med fokus på andre virksomhedsforsynings-produkter som f.eks. sikkerhedsudstyr, arbejdstøj, emballage, kantineservice eller kontorartikler, som ønsker at udnytte potentialet for krydssalg til de eksisterende kunder i begge forretninger.

Endelig kan webshoppen også være interessant for en dynamisk og forretningsorienteret person eller personkreds med kompetencer i drift af webshops, samt lyst til at fortsætte udviklingen af en veletableret specialforretning.

Opstartshjælp

Sælger er indstillet på at hjælpe køber med at overtage og evt. integrere billigkoste.dk i købers eksisterende forretning. Dette kan f.eks. ske via en konsulentaftale.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
5010

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
12

Annonce id-nummer:
30052

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
01-06-2018
Udbudspris 6.500.000 DKK