Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 60.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Online vinbutik med internationale kontakter - Omsætning på 75.000 kr.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Hele landet
Gem annonce
Online vinhandel med stort potentiale for en køber med erfaring indenfor online markedsføring

Vores webshop med stort potentiale sættes til salg da vi ikke har tiden til den længere.

Webshoppen trænger til en marketingkyndig person, som kan få potentialet gjort til virkelighed.

Vi har gode kontakter til vinproducenter og leverandører rundt omkring i verden, bl.a. fra Argentina, New Zealand, Frankrig, Spanien, Portugal og Kroatien. Derudover har sælger stor viden inden for vin, som gerne stilles til rådighed i forbindelse med salget af virksomheden.

Den optimale køber har forståelse for online markedsføring og vedligeholdelse af hjemmesider.

Økonomiske nøgletal

Virksomheden har været kørt som "hobby"-virksomhed, og havde i 2017 en omsætning på ca. kr. 75.000. Virksomheden har ikke givet overskud, grundet manglende arbejdsindsats primært den manglende markedsføring.

Produktet

Ud over at kunne bestille vin (og rom som endnu eneste spiritus), er der på webshoppen mulighed for at læse lidt om forskellige vinsorter. (Her ser sælger et potentiale til udvidelse med f.eks. et vinleksikon, forskellige kort over vinregioner, mm.)

Der er mulighed for at få sammensat en vinmenu til en bestemt lejlighed og kunderne har mulighed for at chatte med en medarbejder gennem en medfølgende Zendesk(Zopim) konto.

På webshoppen er der ligeledes mulighed for at booke vinsmagninger (hvilket er et stort hit!) vi har afholdt mange vinsmagninger, både for universitetsstuderende, for virksomheder af forskellig størrelse, til polterabender og for personaleforeninger og vinklubber rundt omkring i landet.

Vi har desværre ikke selv tiden til at udnytte det store potentiale, og i nogle sammenhæng heller ikke evnerne.

Hvis køber evner markedsføring og SEO så kan denne webshop føres langt!

Der er på nuværende tidspunkt et varesortiment som dels består af egen import, (som ikke forhandles af andre i Danmark) og dels er distribution fra anden importør.

De mange internationale kontakter giver dog mulighed for et helt unikt sortiment.

Markedsføringskanaler

Der er lagt en del arbejde i SEO, men det trænger til en opdatering og generel vedligeholdelse.

Der medfølger to blogs (med henvisninger til webshoppen), disse blogs har dog ikke har været i brug i nogen tid.

Til webshoppen medfølger konti til: AdWords, Facebook, Google+, Instagram, Youtube og Trustpilot.
På AdWords er der oprettet forskellige annoncer hvoraf de fleste p.t. er inaktive
Facebooksiden har dags dato 586 likes og 556 følgere.
Google+ er ikke vedligeholdt
Instagram er et nyt initiativ.

Youtube kontoen indeholder endnu kun videoer som beskriver hvordan man indløser rabatkuponer, men sælger har en vision om at der kunne uploades korte videoer med en beskrivelse af de enkelte vine, således at der for hvert produkt på webshoppen kunne henvises til en videobeskrivelse på youtube, og omvendt skulle videobeskrivelserne henvise til webshoppen.

På trustpilot er der kun 5 anmeldelser og de er alle af ældre dato, der er ikke nogen aktiv invitation til kunderne om at give webshoppen en anmeldelse på trustpilot.

Der er endnu ikke oprettet et nyhedsbrev, men forberedelserne er gjort, så dette er ligeledes en mulighed der kan udnyttes.

Vi har desuden en profil som foredragsholdere hos et eventbureau (dette kan bibeholdes eller stoppes uden problemer).

Aktiver

Begrænset lagerbeholdning, primært i form af emballage og forsendelseskasser.

Virksomhedens historie

Vi overtog virksomheden i 2013, med et ønske om at kunne dyrke vores passion for vin, gennem internethandel og afholdelse af vinsmagninger. Vi har nu indset at succesfuld drift af en online vinhandel, kræver kendskab til online markedsføring mere end det kræver kendskab til vin.

Markedet

Online vinhandel er et marked med mange købere.

Der er en del konkurrence, men stadig mange muligheder for at skille sig ud.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring for virksomheden, i dens nuværende situation, er online markedsføring.

Stærke sider

Vi har slået os op på at man får den korrekte pris på vinen ligegyldigt hvor mange flasker man køber, således at man ikke skal købe 6 eller 12 flasker for at få en fornuftig pris. Det betyder at vi generelt har priser som er lavere end konkurrenternes.

Stort set alle konkurrenterne forhandler med mængderabat.

Ideel køber

Den ideelle køber har gode evner indenfor online markedsføring og hjemmesidedrift, samt en interesse for vin.

Da webshoppen er lavet i Prestashop vil kendskab hertil være en fordel.

Opstartshjælp

Vi har mange kontakter til eksportører og vingårde rundt omkring i verden, og vil i forbindelse med salg af virksomheden gerne introducere køber for disse kontakter hvis det ønskes.

Ved køb af virksomheden vil sælger stå til rådighed i en måned fra overtagelsesdato mht. introduktion af hjemmesiden og dens opbygning, samt hvad der nu må være af spørgsmål i forbindelse med overdragelse og drift.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1798

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
10

Annonce id-nummer:
29603

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
24-02-2018
Udbudspris 60.000 DKK