Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 1.500.000 DKK

Søg lignende virksomheder

ApS med flere webshops og omsætning på ca. 4 mio. DKK

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Nordjylland
Gem annonce
Handelsvirksomhed målrettet outdoor segmentet sælges.

Mit selskab til salg, der har flere webshops har været i drift i en del år, og samlet set har jeg de seneste år haft god vækst, og som i seneste regnskabsår gav en omsætning på ca. 4 mio. DKK og et overskud før skat på ca. kr. 300.000.

Her er tre oplagte årsager til at investere i mit selskab:
1) Sandsynlig fortsat vækst
2) Strømlinede forretningsområder, der gør det nemt for køber at implementere i evt. egen virksomhed.
3) Godt årligt afkast, der vil være minimum 25% årligt!

Adskillige forhandleraftaler og en udenlandsk kædeaftale.

Økonomiske nøgletal

Alle nedenstående nøgletal er fra seneste regnskab og naturligvis ex. moms:

- Omsætning 3.9 mio. DKK
- Dækningsbidrag 640.000
- Personaleomk. (løn) kr. 300.000
- Egenkapitalens forrentning 74%
- Soliditetsgrad 23%

- Antal medarbejdere 1

Regnskab

  • Omsætning:3.900.000 DKK
  • Ebitda: 332.000 DKK
  • Resultat før skat: 256.000 DKK
  • Balancesum: 1.500.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Vores virksomhed forhandler især produkter til udelivet i Danmark, men har også kunder på Grønland, Færøerne og Sverige.
Fordelingen er ca. 80% private kunder og 20% erhvervskunder.
Hus og have produkterne har i en årrække været i vækst hos os, og alt peger på at denne tendens vil fortsætte.

Derudover har vi en sund udlejningsforretning, der også er i markant årlig vækst. Vi har et lokale udljere til vores produkt placeret geografisk, så vi nærmest dækker hele Danmark. Lejerne fordeler sig her med ca. 70% privat kunder og 30% erhvervskunder.

Markedsføringskanaler

Fordelingen af vores markedsføring er nogenlunde 50% adwords og Facebook - altså betalt markedsføring og så er resten helt simpel SEO, som naturligvis begrænser vores årlige omkostninger til markedsføring.

Vores kunder kommer ind via disse salgskanaler:
- Direkte (online via website): 70%
- Partnere (forhandlere): 30%

Vi benytter os jævnligt af opslag på både Facebook og Instagram, men ikke i væsentlig grad.

Omkostninger

Omkostninger årligt og ca. tal fra seneste regnskab, der kan være mindre omkostninger som ikke er medtaget:

- Løn kr. 300.000
- Forsikringer kr. 10.000
- Lagerleje kr. 20.000
- Lager og logistik håndtering ca. kr. 60.000
- Husleje kr. 0
- Markedsføring (adwords m.v.) ca. kr. 40.000

Aktiver

Virksomheden drives p.t. fra kontor på egen adresse. Lager hotel med adgang til håndtering og logistik sker fra samme lager hotel adresse.

Inventar har vi derfor ikke noget af. Hele vores varelager findes på samme eksterne lagerhotel adresse. varelageret fylder i gns. ca. 50-75 m2, og har i gns en værdi på 100-200.000 ex. moms.

Varelager på 150.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Selskabet blev stiftet i 2013, og hovedvægten lagt på at stifte webshops med niche produkter i stedet for at have for mange produkter, der også findes i detailhandelen. Det har givetvis været en af årsagerne til vores succes.
Vi har haft tid til at både udvikle nye forretningsområder samt videreudvikle eksisterende, og det har ligeledes været en af årsagerne til vores succes.
Ved fortsat udvikling af nye produkter samt videre udvikling af eksisterende kan jeg kun se, at selskabet vil have fortsat vækst og succes.

Markedet

Før dette selskab blev stiftet i 2013, var vi med fra 2008/2009, og har derfor oplevet hvordan købekraften i markedet har været over tid. Her har konjunkturerne naturligvis påvirket omsætningen, men ikke i nævneværdig grad.
Konkurrenter har der været i alle år vi har været i markedet, men vores oplevelse er, at væksten i markedet er så stor, at flere konkurrenter ikke kan sænke vores årlige vækstrater.

Svagheder/udfordringer

Flere af varerne kræver lagerplads, og skulle vi fortsætte med at drive dette selskab, så skulle det være via eget lager. Det ville være en drøm at have ekstra lagerplads, så vi både kunne have varerne på eget lager, men også selv kunne håndtere og sende alle varerne selv.
Vores forretningsmodel har været baseret på 100% kontor og onlinetid, og så har vi haft ekstern lagerhotel til at håndtere alt andet. Det har fungeret, men det giver en del omkostninger, og kræver dedikation hos de eksterne samarbejdspartnere for at sikre kvalitet.

Stærke sider

Vi har været med i vores branche i mange år, og har et stort netværk, både hos eksisterende kunder, forhandlere og i øvrigt kendskab i markedet. Det har, og giver stadig, en del omsætning.
Derudover er vores styrke, at vi har flere webshops, der giver indtjening. Disse webshops har vi selv optimeret driften af, så vi sparer rigtig meget tid på driften, og kan derfor ofte matche vores konkurrenters priser.

Strategi

Selskabets strategi er flerestrenget, da vi har flere webshops, men helt overordnet, så er vores strategi at øge omsætningen årligt med 15% og samtidig øge indtjeningen med årligt kr. 100.000. Det vil vi gøre ved at implementere følgende tre ting på kort sigt (0-6mdr.):

1) Opstarte en af de danske forretninger i udlandet (Tyskland eller andet EU land)
2) Øge mængden af forhandleraftaler i DK, men også udlandet, hvor øget samarbejde med eksisterende kæde er oplagt.
3) Investere i egen lager- og kontorbygning, så vi kan få fjernet den omkostning vi har til det i dag.

Vision

Vores virksomhed vil gerne om et antal år, være kendt for at være bredt kendt indenfor nuværende forretningsområder i hele DK, men også i andre lande i EU.

Derudover har vi to andre drømme:

1) Vi har ekspanderet vores udlejningsforretning voldsomt til andre EU lande

2) Vi har åbnet et nyt forretningsområde, som i forvejen er enormt stort i DK. Det forretningsområde vil vi gerne ind på, og vi ved allerede præcist, hvordan vi vil gøre det - det kræver bare mere tid.

Samlet set vil vores selskab om 5-10 år have min. 10 ansatte og årlig omsætning på +20 mio. DKK.

Ideel køber

Den nye ejer kunne eksempelvis være en køber, der i dag forhandler produkter til hus og have (udelivet). Det kunne også være en virksomhed, der i dag arbejder med andre udlejningsprodukter.

Den ideelle køber har således også eget kontor med lager, så vores virksomheds produkter nemt kan integreres her.

Den ugentlige arbejdstid er helt normal, dvs. 37 timer om ugen, dog i højsæson 37-45 timer om ugen.

Opstartshjælp

Indehaveren (mig) af virksomheden er villig til at yde den opstartshjælp, der skal til.

Så det kan være alt fra at være lønnet medarbejder i 6 mdr. til kun at yde support i eksempelvis 10-30 dage.

En aftale om support og hjælp ifm. opstart vil jeg være indstillet på at tilbyde på så fleksible og attraktive vilkår som muligt.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1728

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
29645

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
05-03-2018
Udbudspris 1.500.000 DKK