Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 45.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Koncept med salg af gourmetnødder. Sælges hos 10 forhandlere rundt i landet.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Hele landet
Gem annonce
Konceptet er markedstestet, skalerbart og klar til indsalg i specielbutikker landet over.

Koncept udviklet til direkte salg til specielforretninger og på en abonnementsbaseret løsning fra hjemmesiden.

Produktet er nøje udvalgte gourmetnødder i 20 grams poser. Der findes 8 smags-varianter. Sortimentet er delt op i klassiske nødder, økologiske nødder og krydder nødder.

Konceptet og hver enkel variant er bygget op omkring story-telling. Der er skabt forskellige karakterer (personer), der hver repræsenterer hver deres smagsvariant.

Der er desuden designet grafisk materiale i form af flyers, der kan deles ud til hhv. forretninger (b2b) og kunderne (b2c).

Alt i alt vil køberen modtage et køreklart koncept, hvortil der allerede eksisterer nuværende b2b kunder og muligheden for yderligere vækst til flere butikker er rigtig god. Konceptet sælges, da vi 3 founders, har kastet os over et nyt projekt og derfor (desværre) ikke har tiden til dette.

Økonomiske nøgletal

Konceptet er færdigudviklet og testet til markedet. De første test blev lavet på b2c kunder, hvor der på kun 3-4 uger blev solgt til omkring 30 personer. Efterfølgende har fokus været på b2b kunder, hvor der er lavet forhandleraftaler med flere butikker rundt i landet. Den gennemsnitlige ordrestørrelse fra disse butikker ligger på omkring 800-900 kr.

Overskud før skat: 5.000 DKK

Produktet

Konceptet tilbyder nødder fra hele verden, i poser målt efter den daglige sundhedsanbefalede mængde.
Vores fokus ligger på kvalitet, variation og inspiration.

Markedsføringskanaler

Der findes en aktiv Facebook samt Instagram konto. Dog har der ikke været fokus på disse kanaler (endnu). Markedsføringer har derimod været direkte kontakt til en række butikker landet over.

Omkostninger

Omkostninger til pakning af poser, import af nødder gennem leverandør, samt indkøb af klistermærker (til poserne).

Shopsystem

Aktiver

Et mindre varelager på omkring 200 poser til en værdi af ca. 3000 kr.
Der vil ikke være nogen omkostninger for de første 7000 poser.

Varelager på 3.500 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Vi sad sammen 3 gode venner, alle med iværksættererfaring, og snakkede om vi ville lave et nyt projekt sammen. Efter lidt snak blev vi enige om at prøve at sælge nødder. Det vil sige ikke blot sælge nødder, men opbygge et landskendt nøddebrand - ala Johan Bülow (Lakrids). Vi gik hurtigt fra idé til handling og efter 3-4 uger havde vi lavet de første salg til privatkunder. Her var målet mest af alt at samle feedback fra kunderne omkring vores idéer og tanker. Konceptet er bygget op omkring forskellige karakterer (figurer) og det er været en lang, men sjov proces at udvikle disse. Efterfølgende har vi investeret en del timer i at lave et koncept, hvor de interne processer er strømlinet, således produktionen er så "nem" som mulig.

Desværre har vi nu kastet os over et nyt projekt og af personlige årsager, passer dette nye koncept bedre til os og derfor vil vi gerne "give" vores nøddekoncept videre til de rette overtagere.

Markedet

Vi sælger nu hovedsageligt b2b og her er rigtig mange muligheder landet over. Både i specialbutikker, men også vin/spiritusforhandlere. Desuden har vi været i dialog med Bahne, som også har vist interesse for vores produkter. Der er altså et stort marked når vi snakker b2b. Slutbrugeren (privatkunden) er også generelt vild med, ikke bare vores produkt, men alle produkter der emmer af kvalitet. Tendensen i markedet er, at kunden gerne betaler lidt ekstra, så længe der er tale om et kvalitetsprodukt, samt en god historie.

Stærke sider

De små poser har modtaget god respons og desuden har de udviklede karakterer også vist sig at være et hit,

Strategi

Strategien har været relativ "simpel". Konceptet er blevet testet hurtigst muligt, for at sikre markedets interesse. Da det var bevist har fokus været på at strømline produktionen, samt at skaffe b2b kunder.

Vision

Visionen er/var at blive et landskendt brand, som fx Lakrids (Johan Bülow).

Ideel køber

Den "lille" specialbutik nede på hjørnet. Der hvor du kan købe kvalitets råvarer.

Opstartshjælp

Vi afsætter gerne lidt timer i overtagelsen, for at sikre at overtageren står så godt rustet som muligt.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1987

Sælger kontaktet:
15

Følger annoncen:
9

Annonce id-nummer:
30579

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
02-11-2018
Udbudspris 45.000 DKK