Flot webshop med funktionelle og flot designede hverdagsprodukter - nobaloney.dk
Virksomheden leveres med lager klar til salg. Vores mission er at levere funktionelle, innovative og veldesignede produkter der elevérer hverdagen for den bredest mulige gruppe af brugere, men med et klart fokus på 60+ segmentet. Produkterne har altid skullet være nytænkte enten i funktion, materialer, indpakning eller brugssituation. Andre kriterier for produkter vi har handlet med har ligeledes været at produkterne der tilbydes skal have en vis portion coolness, skal fascinere og modtageren kan mærke produktet i maven eller i hjertet.
Produkterne skal gerne stimulere øjet på grund af deres skønhed og grad af finesse.
Økonomiske nøgletal
Økonomi (1000 DKK - 2017, 2016, 2015)
Nettoomsætning___________105, 212, 510
Bruttofortj/Dækningsbidrag____25, -25, 213
Årets resultat_______________1, -20, -60
Egenkapital______________-691, -691, -671
Status Balance____________ 146, 180, 464
Varelagerværdi: Opgjort til 140.000 kr (kostpriser) svarende til ca 1.800 Sabi gangstokke a 56 kr og ca 600 enheder af 66 kr Sabi Space baderumsserien enheder.
Ved overtagelse af selskabet/webshoppen vil alle gældsforpligtelser blive ulignet, og køber overtager et gældfrit Anpartsselskab, hvilket revisor kan erklære.
Sælger tilbyder op til 4 timers rådgivning i brug af shoppen og besvarer spørgsmål selskabet i øvrigt.
Produktet
Webshoppens sortiment har været bygget op omkring, desværre nu hedengangne, amerikanske Sabis produktsortiment hvis mission det har været at tage almindelige hverdagsprodukter og helt enkelt designe dem bedre. Gentænke produkterne med fokus på både funktion og æstetik med målet om at transformere hverdagens sundhedsritualer, og eventuelt påkrævede opgaver, til øjeblikke fyldt med nydelse for brugeren.
Sabis hovedprodukt har været et sortiment af flotte og funktionelle stokke i flere farver og størrelser designet med stil ud fra universelle designprincipper af danske Rie Nørregaard. Siden fik vi tilføjet produktlinierne Thrive og Space fra Sabi. Thrive var ergonomisk veldesignede beholdere og tilbehør til piller og vitaminer, der både ser godt ud, giver frihed og øget selvværd samt mulighed for selvhjulpenhed. Space baderumsudstyr, der bl.a. kunne monteres med kraftig selvklæber, appellerede til et bredere og lidt yngre publikum.
Vi har altid været lagerførende af Sabis produkter og fokuseret på BtB delen og først senere har vi tilføjet webshoppen til BtC, dog uden at gøre noget nævneværdigt ved den. Vi har fx forhandlet nogle flotte trolleys fra spanske Playmarket og tyske Rolser der solgte ganske godt.
Markedsføringskanaler
Der har ikke være foretaget nævneværdig markedsføring. En facebook side for shoppen/firmaet er dog aktiv, men bør revitaliseres ligesom en Instagram profil burde etableres.
Omkostninger
De årlige omkostningerne er p.t. begrænset til
Webshophosting, opdateringer mv 3.000 kr
NETS, teller 1.000 kr
Quickpay betalingsmodul 500 kr
Gældende pick and pack udgifter er rimelige ift markedet og servicen i top.
Der har været betalt en del til lagerleje. Vi har betalt 65 kr per palle/md., men er pt. begrænset til 0 kr. til forretningen her er solgt. Der kan indgås aftale med nuværende pick and pack service provider, eller køber kan få transporteret lageret til egen adresse til en god pris.
Aktiver
Webshoppen passes af ejer fra hjemmekontor.
Webshoppen, varelager og et kunde- og leverandørkartotek der ligger i e-conomics regnskabsprogrammet er gældende aktiver. Et underskud kan evt. trækkes fra.
Virksomhedens historie
Virksomheden startede med ønsket om at levere at levere funktionelle, innovative og veldesignede produkter der eleverer hverdagen for den bredest mulige gruppe af brugere, men med et klart fokus på 60+ segmentet. Vi er startet som et handelsfirma med salg i Europa via agenter, distributører, direkte salg samt vores webshop. Vores vision var at blive første valg når topindkøberne fra de førende detailkæder køber produkter og shop-in-shop koncepter i den kategori og til det segment vi opererede i– på kanten til at blive massemarkedsført i de kommende år. Men der var vi en postgang for tidligt på den.
Time to market for virksomhedens mission og sortiment var desværre ikke helt rigtigt da vi begyndte med fokus på BtB, og der har være opbygget for stort et lager fra den primære amerikanske leverandør der skulle udgøre kernen i forretningen, med komplementære produkter og endda egenudviklede produkter på sigt. Markedet var på daværende tidspunkt ikke klar til at betale en merpris for veldesignede kvalitetsprodukter inden for det givne segment, men missionen synes mere rigtig nu, hvorfor shoppen her giver mening at arbejde videre med friske øjne. Med det rette produktfokus, innovative ånd og gå på mod, og rette SoMe markedsføring via Insta, Facebook og diverse blogs kan dette varelager og denne professionelle Magento shop danne rammen om et stærkt og salgbart produktsortiment der favner udover den oprindeligt definerede målgruppe, fx. baseret på dropshipping evt. kombineret med dine egne lagervarer.
Markedet
Markedet for veldesignede produkter der højner velværen, selvsikkerheden og selvværdet i hverdagen er stærkt stigende, og de landsdækkende fysiske butikskæder i Europa har efterhånden indset at de er nødt til at satse på det stigende ældre segment. Det såkaldte "grå guld" dvs 60+ segments købekraft overstiger langt det de fleste bruger store markedsføringsdollars på at kapre,nemlig yngre mennesker i 25-40 års alderen.
Hvis man isoleret ser på markedet for fx. mobilitetsprodukter, herunder gangstokke, til 60+ segmentet bliver man nødt til at have en webshop der kan favne leverance til nærmarkederne i EU og måske nok UK.
Alle sprog kan tilpasses i denne Magento backend og integration til lagersystem, og fx til pakkelabel.dk, vil gøre det nemt at opsætte et godt logistiksystem.
Angel networks take på det faktum at verdens befolkning bliver ældre og behovet for veldesignede produkter og services til denne målgruppe vil øges kraftigt: https://sg-mktg.com/MTU1OTg1MjQ3MHxnVXAwbDBYcUItN09SeWU0QnExYldPVkNEY0tocUp1TFY2TmRTdS1BeU1lRDVVeXFWaGhFNl9KTjBqTm1SMWJqWTR4ZlRxTEhhOXhuSXd3bWdOSWo0enY1VDBKTTh3akRnOWozUHQzenhRU3R5dFB1b0dLbEpzb0pFZW5hOEpXc0ExMUJDeGN0bm5RLUpDaEd4OXBVcHF2VGFremhHSFY2TGlrRjRjZ250ZmZtdURTdTlDRUV0VkFxdS1jSEVUdXl1OXU1RFpDY1NId3FPQ3h4N1l3cER4Y2lQUWllR0kzMVF1Ym9CbG1sUzlMTlpYemlqYlVrbkFfeXJSQnVRdWMzMm5vd29leTM5dUdfbUZRPXwu3nOzrl21VDcpR-TerJm_JbKAxT0yj__0IEfKWeDMRg==
Svagheder/udfordringer
Svag salgshistorik på salg via shoppen da det meste er foregået som BtB salg. Det kan køber rette op på som beskrevet ved bruge energi på SoMe og Blog markedsføring via de rette kanaler startende i Danmark.
Stærke sider
Køber får adgang til en shop inkl. varelager hvor der kan sælges varer og tjenes penge med det samme. Specielt de flotte Sabi gangstokke vil kunne udgøre et ret godt fundament for at bygge shoppen videre indenfor området mobilitet.
Priser og marked er afprøvet og vi har ganske godt indblik i markedet, hvilket vi kan afdække over den tilbudte rådgivning vi stiller til rådighed.
Strategi
Der skal etableres ny produkt-, segment- og markedsføringsstrategi.
Vision
Visionen har altid været at mennesker i 60+ segmentet som førstevalg ville henvende sig til os når de skulle bruge veldesignede flotte og funktionelle produkter der højner hverdagen for den bredest mulige gruppe af brugere.
Kan en køber af denne shop videreudvikle dette koncept og få det markedsført som nævnt vil udsigterne til et stærkt markedspotentiale være til stede nu og ud i fremtiden.
Ideel køber
En mulig køber kan have en ide om et lignende koncept hvor man mangler en webshop til at showcase produkter inden for mange forskellige produkttyper og services. Det vil være en fordel hvis en køber enten selv har lidt flair for SoMe markedsføring, eller måske har adgang til nogen der kan hjælpe med dette.
Opstartshjælp
Vi tilbyder ½ dags opstartshjælp/møde hvor vi kan drøfte det videre forløbe, oplæring/brug af shoppen. Vi vil også stå til rådighed per mail og rimelig tlf. support i dagtimerne, i fx. 3 mdr efter overtagelsesdagen. Alt inkl. i prisen.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler