Overdragelse af TrafikAlarm startede på Saxis

Appen TrafikAlarm kan næppe være gået forbi mange danskeres snuder, med deres aggressive markedsføring og karakteristiske speaks af Ole Thestrup. I starten af 2016 blev appen overdraget for et fortroligt millionbeløb til Jysk Fynske Medier.

 

Skulle du alligevel have misset det, er TrafikAlarm kort fortalt en app, du kan bruge når du kører bil. Den leverer informationer om vejarbejde, ulykker, kødannelse og fartkontrol, i realtime.

 

Teknologivirksomheden Geo24 ApS, som ejede trafikalarm, blev stiftet i 2013 med en vision om at blive markedsledende inden for trafikinformation i Danmark og Skandinavien.

 

TrafikAlarm er i dag – med mere end 500.000 downloads – den førende app med trafikrelaterede oplysninger, som leverer en realtidsløsning, der indeholder trafikale informationer.

 

I modsætning til sammenlignelige løsninger på markedet har TrafikAlarm leveret en realtidsløsning, der er brugervenlig og seriøst drevet – således at informationerne i større grad er troværdige og opdaterede.

 

Bredt netværk af samarbejdspartnere

I 2015 havde vi et møde med ejerne af Geo24, som bad os om at hjælpe dem med at finde en rådgiver til at assistere dem i processen omkring at sælge selskabet.

 

I løbet af det sidste halvandet år, har vi på Saxis, udvidet vores netværk af advokater og virksomhedsmæglere, til at varetage de salgsemner der kræver noget mere rådgivning. Vi kan således fordele emnerne, til de af vores samarbejdspartnere, der bedst passer til opgaven.

 

Business Broker er én af Saxis’ samarbejdspartnere og har via en struktureret salgsproces rådgivet sælgerne af Geo24 ApS, som har ønsket at afstå virksomheden for at fokusere på nye aktiviteter.

 

Ejerskiftet sikrer en fortsat innovativ udvikling af TrafikAlarm som platform for relevant trafikinformation hos en professionel køber.

 

Planer om at erobre Europa

Jysk Fynske Medier styrker med opkøbet af teknologivirksomheden bag app’en TrafikAlarm deres position på det mobile marked.

 

”Købet sker som et led i en strategiproces i Jysk Fynske Mediers datterselskab Woerk ApS, hvor fokus i stigende grad skal rettes mod udvikling af egne produkter og abonnementsmodeller, og der passer TrafikAlarm rigtig godt ind”, siger Richard Wraae, der er udviklingsdirektør for Jysk Fynske Medier.

 

App’en er succesfuldt lanceret på det danske marked, men den nye ejer ser internationale muligheder. Visionen med TrafikAlarm er fortsat kort og godt at højne trafiksikkerheden. Kommercielt fokuseres der i første omgang på at skabe en skandinavisk trafikinformationstjeneste, hvor brugervenlighed og relevant information er i højsædet. På længere sigt forventes ekspansion til andre lande i Europa.

Vil du også sættes i kontakt med en virksomhedsmægler der kan hjælpe dig med salget af din virksomhed, så kontakt os på [email protected] eller 29 71 29 29

Anders Hahn Madsen

Anders er medstifter og marketingchef hos Saxis, og er efterhånden en erfaren blogger. Hvis du har idéer til hvad næste blogindlæg skal handle om, så send ham en mail, på [email protected]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.