Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Tilbyd turister de mest autentiske oplevelser i København

Flæsketorvet, København V
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce

Med over 100 hoteller i Storkøbenhavn og en turistindustri er der i opsving igen, har City Hearts et vældig stort potentiale. Det henvender sig til en bred målgruppe og da der både findes fysiske kort og vores app, kan vi ramme forskellige segmenter. Ydermere giver disse produkter mulighed for at udvide konceptet og virksomheden værdi for brugerne. Appen gør det nemt at opdatere og tillægge nye features.

Vi har i appen bl.a. haft samarbejde med Lime (el løbehjul) og mulighederne er nærmest uendelige.

På vores fysiske kort, har vi på bagsiden anvendt pladsen til større annoncører hvor prisen har været fra 25.000-50.000 kr.

Selve kortene er bygget op som annoncepladser, dog hvor vi har forbeholdt os retten til at udvælge de særlige hjerter. Netop for at sikre at større kædeforretningen ikke blev en del af konceptet, da de i forvejen er at finde på hvert gadehjørne.

Fremtiden
I dag har vi begge (vi er to foundere) andre fuldtidsjobs og har derfor ikke den nødvendige tid at give til denne fantastiske virksomhed. Vi ved at potentialet er der, for vi har udløst en del af det, og samtidig ved vi at hvis det skal flyve helt så bliver det ikke med os. Dog vil vi gerne i en handlen tilbyde vores knowhow som konsulenttimer.

Økonomiske nøgletal

Indtjening i perioden:
Fysiske kort: 130.000,- pr. bydel for mindre aktører + 50.000 for bagsideannonce. (Vi var oppe på 6 bydele).
Børnekort: Vi har solgt dem for 40,- stk. i forretninger vi har samarbejdet med.
Samarbejde med andre byer: 45.000,- fra Helsingør kommune for producering af podcast og lille kort.
Hoteller: 15.000,- pr. hotel (Vi har samarbejdet med 12 hoteller blandt andet Radisson, Marriott og Zleep hotellerne).
Appen har yderliger potentiale for salg.

Produktet

Til start lancerede vi vores lokale bydelskort i fysisk form således at de kunne være branding på alle de hoteller vi efterfølgende har samarbejdet med. Selvom det for nogen virker outdatet at have trykte kort, så har vi kunne se et kæmpe behov og med mere end 250.000 trykte kort årligt, et klart bevis på at efterspørgslen er der. I dialogen med hotellerne oprettede vi en online formular således at de selv løbende kunne bestille flere kort, og det er flittigt blevet brugt.

Appen er lavet således at hvert hotel har et unikt gæstelogin så hotellet kan fødes med data om hvad deres gæster interesserer sig for. Udover det kan hotellet udfylde sin egen side så gæsterne altid har al relevant info omkring hotellet samt kan finde lokationen uanset hvor de befinder sig. Appen indeholder også en podcastserie, eventkaldender med lokale arrangementer, store som små og en "My trip" for gæsterne kan gemme alle de ting i appen de finder interessant.

Markedsføringskanaler

Omkostninger

Fysiske kort: grafik, research og udvikling: 204.000,-
App: programmering, hotelresearch, design, UX: 180.000,-
Podcast: 13 stk. (15.000,- stk.): 195.000,-
Børnekort: udviking + layout: 62.900,-

Varelager på 100.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Grundlaget for City Hearts opstod ved et eget behov. Hvor er alle de bedste steder, når man kommer til en ny storby?Hvordan får man den mest autentiske oplevelse på blot 3 dage? Med City Hearts har vi skabt en mulighed for at gøre oplevelsen af København langt mere lokal. Udgangspunktet er at man kan opleve byen en bydel ad gangen og ved at håndplukke de fedeste steder med billede og tekst på et fysisk kort, er det nemt og overskueligt for turisterne.

Efterfølgende dialog med hoteller (receptionister, concierge og hotel managers) og meget research viste et klart billede af at produktet manglede på markedet. Både til turisterne med i den grad også til hotellerne, hvor receptionisterne ofte mangler inspiration til nye steder. Vi har løbende leveret de fysiske kort til hotellerne og da appen blev skabt, solgte vi den til de hoteller vi i forvejen havde en god dialog med og som kendte vores fysiske produkt.
De fysiske kort har været en god måde at brande City Hearts gratis ude på hotellerne og appens potentiale er endnu.

Den eneste grund til at vi ikke længere arbejder med det skyldes at corona ramte. Det var en usikker tid og vi valgte derfor at søge nye jobs, dog med et håb om at starte op igen. Nogle gange går tingene ikke som man forventer og vi har måtte sande at City Hearts fortjener mere kærlighed og passion end vi kan give det. Der er proof of concept og havde det ikke været for corona havde virksomheden med garanti også været et andet sted i dag.
Hvis du har mod på at lægge kræfter og kærlighed i City Hearts, så er det en gylden mulighed for at være med til at revolutionere en turistbranche der i den grader trænger til flere spillere på marked.

"If you make this app work, I'll garantee you this will be a huge succes in the hotelindustri ." Citat fra tidligere hotel manager på Radisson Collection Royal Hotel Copenhagen

Markedet

Med over 100 hoteller i Storkøbenhavn og en turistindustri er der i opsving igen, har City Hearts et vældig stort potentiale. Det henvender sig til en bred målgruppe og da der både findes fysiske kort og vores app, kan vi ramme forskellige segmenter. Ydermere giver disse produkter mulighed for at udvide konceptet og virksomheden værdi for brugerne. Appen gør det nemt at opdatere og tillægge nye features.

Vi har i appen bl.a. haft samarbejde med Lime (el løbehjul) og mulighederne er nærmest uendelige.

På vores fysiske kort, har vi på bagsiden anvendt pladsen til større annoncører hvor prisen har været fra 25.000-50.000 kr.

Selve kortene er bygget op som annoncepladser, dog hvor vi har forbeholdt os retten til at udvælge de særlige hjerter. Netop for at sikre at større kædeforretningen ikke blev en del af konceptet, da de i forvejen er at finde på hvert gadehjørne.

Ideel køber

Den idelle køber kan have flere ansigter.

Måske er du nysgerrig på København og turistbrancen generelt?
Måske du er klar til at tage springet som iværksætter med højt til loftet og verden som din legeplads?
Eller også er du en del af et større brand der ønsker at udvide porteføljet med flere produkter?
Hotelejer/hotelkæde der ønsker egen digital concierge er også en mulighed

Opstartshjælp

Vi er åbne overfor en dialog med hvad der passer køber, om det er konsulenttimer, lille del af virksomheden eller lign. Vi ønsker at se konceptet vokse og vil gerne hjælpe dertil.

Sælger tilbyder finansering

Sælger har ikke valgt at oplyse vilkår for finansering, dette aftales ved nærmere henvendelse.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1169

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
35874

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
02-02-2023
Udbudspris 50.000 DKK