Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Æstetisk brand med internationalt salg af notesbøger produceret i EU - Omsætning i 2021: 72.000 kr.

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Aktivt brand og webshop med salg af notesbøger produceret i EU - klar til at opnå det fulde potentiale.

Makers Journals er et æstetisk livsstilsbrand bestående af høj kvalitet notesbøger og journals. Stilen er klassisk og skandinavisk og design og kvalitet er en stor del af bandets DNA. Sortimentet bestå af en traditionelle notesbøger med linjerede og blanke sider, inspirerende journals for få en mere inspirerende hverdag, samt en zodiac collection bestående af 12 note bøger med hver deres stjernetegn og beskrivelse. Bøgerne er produceret i Europa, er lavet med brug af papir uden frisk træ. Udover salg på egen hjemmeside findes vores sortiment hus 8 forskellige retailers udenfor Danmark.

Økonomiske nøgletal

Den årlige omsætning i 2021 var 72.000 kr.

Den årlig omsætning i 2022 estimeres til ca. 75.000 kr.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Bøgerne er syet i ryggen og ikke limet som andre standard notesbøger, hvilket giver dem en langt bedre holdbarhed og et eksklusivt look. Bøgerne findes med covers i både blødt og lækkert vegan-leather eller høj kvalitets lærred. Alle bøger har guld debossing på for og bagside og er pakket enkeltvis i tynd plast og en banderole med tekst og EAN kode.

Markedsføringskanaler

BTC kunderne finder os primært via Social Media (Instagram) og annoncering via facebook. Dertil har vi i 2021 lavet samarbejder med influencers, både paid og non-paid.

BTB kunderne finder os primært via Ankorstore.com (en salgsplatform for retail kunder i Europa)

Omkostninger

Faste udgifter:
Webshop lager: 465 kr per md + forsendelsesomkostninger.
Website, hosting og domæne: Ca 1500 kr årligt.

Variable omkostninger:
Website opdatering: ca. 6.000 kr årligt
Stofposer til pakning af webshop ordrer (BTC): Ca 5 kr stykket.
Silkepapir til pakning af webshop ordrer.
Produktionen af nye bøger.
Fotoshoot ved nye lanceringer.

Shopsystem

Aktiver

Vi har intet kontor, butikker eller andre lokaler.
Webshop ordrer og BTB ordrer sendes fra vores webshop pakkelager på sjælland.

Varelager på 48.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg startede Makers Journals efter en lang karriere indenfor marketing og kommunikation med internationale high-ends brands hvor jeg havde fået en stor erfaring med udvikling og salg af produkter, strategi og virksomhedsdrift. Sideløbende med Makers Journals startede jeg et marketing konsulent bureau som jeg egentlig troede skulle være midlertidigt for at kunne skabe en omsætning til at gi mig selv en løn indtil jeg kunne leve af Makers Journals. Men det viste sig at være konsulentdelen i min hverdag som jeg er bedst til og som jeg passion for.

Selve opbygningen af Makers Journals var fantastisk og jeg synes at jeg har skabt et smukt brand med god synergi. Men det er driften der ikke rigtig interesserer mig og derfor har jeg heller ikke formået at vækste brandet særlig meget og slet ikke til det potentiale jeg synes det har.
Jeg ved hvad der skal til, men det er bare ikke det jeg brænder for at lave.
For at øge sallget skal der blandet andet mere passion til, udvikling af social media content, laves samarbejder med influencers eller co-lab med andre brands, facebook annoncering, lineekstensions som eksempelvis duftlys, få i gangsat masser af canvas besøg til danske detail butikker.
Der ville også skulle arbejdes med at nedbringe costprisen uden at gå på kompromis med kvaliteten. Potentialet er der i hvert fald.

Svagheder/udfordringer

Bøgerne bliver i dag produceret i Europa og ikke det billigste sted, så det er klart en af svaghederne der skal arbejdes med. Men kvaliteten er meget høj og det er én af styrkerne ved brandet. Minimums bestillingen er helt ned til 200 stk per enhed, men trykkeriet er til at tale med – eksempelvis fik jeg produceret et noget lavere antal da jeg lancerede Zodiac Collection, men der følger naturligvis en ret høj costpris med lave produktionsantal.

Skal man have de gode priser skal man op og bestille +1500 bøger, og det kan godt lade sig gøre hvis man ensarter nogle af elementerne, eksempelvis samme cover materiale og farve, samme bogmærke farve osv, og dermed kan man nedbringe den samlede produktionspris på flere forskellige bøger.

Svagheden ved virksomheden er dermed at produktet har en høj indkøbspris grundet produktion i Europa og grunden den høje kvalitet samt små bestillings mængder hidtil.

Stærke sider

Først og fremmest går alle trends imod at vi skal blive mere analoge - dette er en af styrkerne ved produkterne. Styrken ved brandet er at det er et lang mere æstetisk international design end de konkurrence brands på markedet. Kunderne kommer således ikke kun fra Danmark (20%) men andre lande i Europa - gælder både retail og privatkunder. Internationale kunder tiltrækkes fortsat meget af dansk producerede brands, og Makers Journals har fordelen at at været Skandinavisk minimalistisk design uden at blive for feminint.
I forhold til kvaliteten er produkterne prissat i den lave ende. I forhold til danske konkurrence produkter af lavere kvalitet er Makers Journals produkter prissat tilsvarende. I forhold til international stærke brands af samme kvalitet er Makers Journals prissat billigt.

Strategi

Strategien har hele tiden været at øge kendskabet gennem social media og influencer da produkterne er smukke og meget attraktive for influencer-fotos. Dette har jeg også haft stor success med. Både BTC og BTB kunder har fundet frem til Makers Journals igennem de sociale medier. Strategien bør fortsat være ta øge kendskabet igennem de sociale medier med nyt content, samarbejder og annoncering.

Ideel køber

Den ideelle køber kan have passion for livsstilsprodukter og enten selv eller benytte externe ressourcer til udvikling af social media content, lave samarbejder med influencers eller co-lab med andre brands, facebook annoncering, lineekstensions som eksempelvis duftlys, få i gangsat masser af salgsbesøg til danske detail butikker.
Der ville også skulle arbejdes med at nedbringe costprisen uden at gå på kompromis med kvaliteten. Potentialet er der og man behøver ikke være ekspert til det hele :)

Opstartshjælp

Jeg vil meget gerne tilbyde min hjælp 10 timer til at få virksomheden overdraget i god ro og orden for at sikre den bedste start for en ny køber. Timerne er inkluderet i købsprisen.

Timerne vil jeg anbefale at vi bruger løbende over en måned på at få overdraget brandet, adgang/overdragelse af social media platforme, adgang og instruks til websitet, introduktionsmøde med nuværende it-team samt pakke lager-team. Derudover tager vi nogle session hvor jeg vil bidrage med mine punkter for at øge salget og nedbringe både faste og variable omkostninger, samt mine erfaringer - do's and dont's.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1620

Sælger kontaktet:
3

Følger annoncen:
7

Annonce id-nummer:
34751

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
28-02-2022
Udbudspris 55.000 DKK