Dansk niche sportsbrand søger partner (lavt buy-in for den rette!)
Vi tilbyder en plads ombord på en spændende vækst rejse! Du ved hvad WOD og et snatch er, måske du også kender til squat & semi-marathon?
Brandet er beskyttet, og har kunder i 14 lande og vi vil gerne være større. Vil du med? Udover et stort indtjenings potentiale, tilbyder vi også eksponering i nogle interessante sportslige netværk.
Partner opgaven er at møde vores trofaste kunder, der hvor de er - til konkurrencer, til events, online og andre steder hvor vores kerne kunder er. Herunder blandt andet specialdesignet beklædning til virksomheder, efterskoler osv.
Økonomiske nøgletal
På danske kunder er bruttoavancen 600.000 kroner. Hertil kommer udenlandske kunder, som ikke betaler til det danske selskab.
Afkastgraden er 12,3%
Overskudsgraden er 7,8%
Dækningsgraden svinger afhængigt af varegruppe og kundesegment.
Produktet
Egen produktion i et land uden børnearbejde og med ordnede forhold. Omsætningen deles mellem eget brand og custom-made signatur produkter for vores kunder. Vores kunder tæller olympiske deltager, verdensmestre og et hav af store sportspersonligheder. Hertil kommer alle vores trofaste kunder som køber vores brand fordi det har god pasform, høj kvalitet og ikke mindst fordi det udstråler noget helt særligt.
På vores custom-made kunder sker kvalitetssikringen i Danmark, ligesom kontrol af designs også foregår her.
Markedsføringskanaler
Afgjort et område der kan udvikles på. Virksomheden er primært repræsenteret ved events og ved strategiske messer. Sociale medier med god opbakning og trofaste følgere. Har tidligere arbejdet med influenceres med rimelig succes, men virksomheden har flyttet fokus herfra pga tidsforbrug.
Omkostninger
Husleje (egne lokaler) 36.000. Øvrige faste omkostninger som forsikring, hosting, mm udgør ca. 24.000 årligt.
Indtil nu har der ikke været de store markedsførings omkostninger, da salg primært foregår i netværket.
Shopsystem
Aktiver
Kontor faciliteter, lager indretning, IT -software, varelager, alt der er nødvendigt for Going-concern.
Virksomhedens historie
Ejer har været aktiv i miljøet i 30 år, og deltager stadig aktivt i sportene som official. Efter uendelig mange timer i træningscentrene, konstaterede ejer at alle var mere eller mindre klædt i det samme tøj. Sort, blå, grå mainstream beklædning med dårlig pasform. Det blev afsættet til udvikling af eget design med en god del kant. Et udtryk for atleten som vil noget mere.
Markedet var præget af få store aktører, med en average snit i design svarende til løbere. Atleter fra styrkeidrætterne har en anden kropskomposition. Igennem de første år blev der udviklet et særligt design snit, med henblik på at til gode se atleter som ikke er bygget som en langdistance løber.
Virksomheden har prøvet alle udfordringer omkring sourcing i udlandet, både i Kina, Afrika, Polen og andre Low-cost lande. Alle med store mangler i kvalitet og forsyningssikkerhed. Vi har prøvet, at re-ordre fra samme fabrik men få et helt andet produkt, da der var skiftet blæk, tråd osv.
For at sikre kvalitet og forsyningssikkerhed, har vi nu egen produktion. Der er derfor et stort potentiale i at gå efter custom made kunder, hvor der er god avance at hente.
Vi søger en partner til, at bringe ny energi og impuls ind og for at udvikle forretningen yderligere.
Markedet
Kvalitetsmæssigt er vi et high-end brand, og selv vores custom made vare bliver lavet efter samme kompromisløshed som egen linje. Der vil altid være de store mainstream brand som Nike, Adidas mm. - enkelte sub konkurrenter, men disse har ikke egen produktion og evner ikke at tilpasse sig ligeså hurtigt.
Kommer der recession, vil vi være mere udsatte da kunderne måske vil sigte mod billigere brands.
Sundhed, sport udvikler sig og befolkningen har til stadig fokus på bevægelse og helbred i al almindelighed.
Svagheder/udfordringer
Generelt skal der fornyelse ind, og gerne en partner som er aktiv i miljøet og har fingeren på pulsen. Der opleves stærk vækst i mudder løb og i crossfit som ikke længere kun eksponeres for "the fittest on earth".
Svagheden har også været, at pga Covid-19 har mange store event været aflyst - så det har været svært at løbe nye kunder op og se på udviklingen i markedet.
Stærke sider
Grundet egen produktion evner vi at lave små serier, som eventuelt tager udgangspunkt i en enkelt event.
Stor viden omkring produktions fordele og ulemper i forhold til konkurrenter. Kendskab til øvrige niche brands begrænsninger. Stærk brand value, mange ambassadører som har bevist deres værd i deres respektive sport.
Store muligheder for at udvikle brandet og blive den absolutte leverandør til nicherne. Herunder også lobby arbejde imod endnu en olympisk idræt, hvor produkterne naturligt kunne passe ind.
Til den rette giver vi gerne yderligere input til dette punkt
Strategi
Strategien gennemgås gerne med potentiel køber.
Vision
Top of mind - for udøvere af følgende idrætter:
Olympisk vægtløftning
Kettlebell sport
Crossfit
Obstacle Course Race
Udbygning af forhandler netværk og shop in shop ved alle relevante events.
Ideel køber
Den ideelle partner, kommer med energi, indsigt og forståelse for kundernes behov (eller er villig til at udforske området). Partneren er en hunter type som kan skabe langvarige relationer.
Vi er åbne overfor, at partneren har andre forpligtigelser - det vigtigste er viljen til at få succes sammen.
Opstartshjælp
Der er tale om et partnerskab
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler