Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

NY PRIS - Webshop med personlige smykker

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Flot passiv aktivitet

Smykkelivet.dk er en unik personlige smykkeforhandler med passiv indkomst, som sælger personlige smykker til alle anledninger, herunder fødselsdage, valentinsgaver, jul og konfirmation. Vi sælger primært smykker til kvinder, men har også en lille kollektion til mænd hvor der er gode muligheder for yderligere udvikling.

De personlige smykker omfatter følgende:
- Indgraverede halskæder
- Indgraverede armbånde
- Indgraverede ringe
- Indgraverede øreringe
- Fotograverede halskæder
- Ure

Vores kunder består typisk af kvinder fra 25 år og op til 55, men hvor der er gode muligheder for at kunne udnytte dette segment yderligere / udvide til andre segmentgrupper.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

Eksempel for omsætning ved et smykke:

Salg: kr. 400
Omkostning: kr. 150-200 afhængig af smykket
Fortjeneste: kr. 250-200 pr. smykke

Der er mulighed for at optimere dropshippingaftalen. I øjeblikket får vi smykket tilsendt, hvorefter vi ompakker smykket i en pænere kuvert. Vælger man i stedet at sende direkte til kunden er der mulighed for at spare ca. kr.20-30 pr. forsendelse.

Webshoppen kører alene på sine Google-søgninger. Dette har i 2021 julesæson resulteret i 25 ordrer med et overskud på kr. 4.750 (ca.). Det samlede overskud på ca. kr. 25.000 er alene ved passiv indkomst, hvor vi kun har svaret på kunders henvendelser.

Regnskab

  • Omsætning:50.000 DKK
  • Ebitda: 25.000 DKK
  • Resultat før skat: 25.000 DKK
  • Balancesum: 10.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Vores smykker er primært lavet af sterlingsølv .925. Vores smykker med guld er lavet af sterlingsølv .925 og herefter belagt af guld (typisk 18 karat guld). Enkelte smykker er lavet af kobber og enten sølv- eller guldbelagt.

Alle vores smykker er med personlig indgravering (navn, initialer, kælenavn mv). Dette gør at vi rammer et unikt segment.

Vores primære leverandør er i Europa, mens vi langsomt udvider produktsortimentet med en kinesisk leverandør. Alle smykker bliver lavet efter Just-in-Time konceptet (lidt ala dropshipping - vi bestiller først, når vi har modtaget en ordre)

Markedsføringskanaler

Vores kunder befinder sig online. Vi har primært benyttet os af følgende markedsføringskanaler:
- Facebook (https://www.facebook.com/smykkelivet.dk)
- Hjemmeside (smykkelivet.dk)
- Instagram (https://www.instagram.com/smykkelivet.dk)

Vi har også et nyhedsbrev via Mailchimp med ca. 200 følgere. Vi har ikke brugt denne del i lang tid, hvorfor der er et stort potentiale i mersalg ved tidligere købere.

I øjeblikket har vi gode placeringer på Google, hvor vi ligger på side 1 på vigtige nøgleord med indgravering. Dette betyder at der løbende også er et salg uden at du behøver at foretaget dig yderligere. Der er stadig et stort potentiale i uudnyttede nøgleord og vi hjælper gerne med at afklare nogle nøgleord i overtagelsesfasen.

Omkostninger

Omkostninger ved at drive webshoppen er:
- Køb af vare ved vores to leverandører der begge tilbyder dropshipping (et smykke koster i gennemsnit mellem kr. 150-200 ved leverandøren)
- Internetdomæne og webhotel (ca. kr. 1.500/årligt
- Evt. regnskabsprogram (her har vi brugt Dinero.dk gratisversionen)

Shopsystem

Aktiver

Der er et par ure i firmaet, men ellers er der ingen aktiver i firmaet.

Virksomhedens historie

Virksomheden blev startet i 2016 af to studerende der ønskede at være med til at danne moden i Danmark og hvor man vendte tilbage til de traditionelle dyder når der blev handlet smykker i guld og sølv.

Hurtigt opdagede vi at der var stor interesse for indgraverede smykker, hvorfor vi valgte dette nichemarked. Vi så hvordan vores store konkurrent, Minnavnehalskæde (nu Myka.com), bar sig ad og finpudserede deres metode. Vi valgte at slå benhårdt på SEO, hvilket har givet pæne resultater og en stille strøm af ordre.

Markedet

Vi opererer i branchen "mode" hvor købelysten er stor i de større byer som København, Århus, Odense og Aalborg. Købekraften er stor og har en gennemsnitlig ordrestørrelse på ca. kr.500-1000.

Vi lever i en individualistisk tid, hvorfor vi også ser at flere tøjmærker, sko mv bliver mere personlige. Det samme er gældende for smykker, hvor kunden her har mulighed for at tilpasse sit smykke til sig selv.

Vores smykker er med til at hjælpe folk med at selvrealiserer sig selv. Dette er i sociale sammenhænge (gaver med venindens navn indgraveret) eller ved at folk får indgraveret en tekst der betyder meget for dem.

Svagheder/udfordringer

Udfordringer:
- Stor konkurrent i form af Minnavnehalskæde.dk (nu Myka.com)
- Lange leveringstider

Du kan gå på udkig efter andre leverandører der ligger i Europa, hvis man ønsker at forkorte leveringstiden. Alternativt kan man også ved hjælp af lasertryk lave sine egne indgraverede smykker, hvilket gør at du beholder en større del af fortjenesten selv.

Minnavnehalskæde.dk (nu Myka.com) sidder pt. tungt på indgraverede smykker. Du skal derfor finde dit købmandsskab frem for at få dem udkonkurreret, hvilket er muligt.

Stærke sider

Stærke sider:
- Fine SEO placeringer
- Priser, hvor vi pt. har markedets laveste priser. Der er derfor også mulighed for at skrue priserne op og øge indtjeningen med tiden
- Stigende marked, hvor det bliver mere normalt at gå med smykker, både som mand og kvinde. Her er det særligt det nichemarked hvor kunderne gerne vil have at smykker fortæller en historie, som indgraverede smykker gør.

Muligheder:
- En mere strømlinet måde at aflevere ordre på. Kan man gøre det nemmere for kunden at bestille et smykke vil du undgå at miste dem der ikke er 100% digitale.
- Facebook annoncering. Vi oplever stor succes med vores Facebookkampagner, da folk oftest er selvrealiserende når de sidder online.

Vision

Vision:
- At tilbyde personlige smykker alle har råd til uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Værdier:
- Venlig kundeservice
- Troværdighed
- Fleksibilitet
- Kvalitetbevidsthed
- Traditionelle dyder

Ideel køber

Du er den ideelle køber hvis du:
- Ønsker at være din egen chef ved at eje en webshop og samtidig ønsker en webshop hvor der løbende kommer ordre
- Forstår basal købmandskab og kan se muligheder når du analyserer den største konkurrent
- Forstår søgemaskineoptimering
- Kan aktivere folk via de sociale medier og nyhedsbreve
- Kan lide at arbejde med smykker og kender til de forskellige typer finsølv, karat guld mv (kan også læres løbende)

Vigtigst at alt skal du være god til at tage handling på de idéer du får. Der er et ton af potentiale, hvor du kan videreudvikle nuværende koncept, finpudsning, nye produkter mv.

Opstartshjælp

Vi hjælper gerne en køber med opstart, herunder en kort gennemgang af vores IT-system (Wordpress og Woocommerce), dialog med leverandør og lignende.

Vi sætter ikke en bestemt end-date for assistance, men hjælper gerne på spørgsmål løbende som der er behov.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3278

Sælger kontaktet:
16

Følger annoncen:
21

Annonce id-nummer:
34228

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
04-10-2021
Udbudspris 15.000 DKK