Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Studiegrej.dk - Webshop med stort potentiale og automatiseret drift

Rebæk Søpark, Hvidovre
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Drømmer du om at være virksomhedsejer, eller mangler dit portfolie en let tilføjelse? - Så er studiegrej.dk virksomheden for dig.

Webshoppen Studiegrej.dk specialiserer sig i at sælge alt, der skal bruges for at komme lidt lettere igennem et studie. Vores bestsellers er bogklapper, der hjælper med at få en mere behagelig og ergonomisk læseposition, men sortimentet indeholder alt fra kuglepenne til clipboards.

Vi har tre gode salgsperioder; Sensommer hvor de nye studerende begynder, til jul, samt ved universiteternes vinterstart i det tidlige forår. Derudover oplever vi en interesse fra især ældre kunder – en tendens vi ikke har udforsket endnu.

Webshoppen blev oprettet i vores studietid og har på mange måder ageret træningsbane for vores evige interesse i at automatisere hvad som helst. Og den del er lykkedes. At vi nu sælger virksomheden, skyldes at vi begge er blevet færdiguddannede, og det er svært at finde samme motivation ved siden af et fuldtidsjob.

Studiegrej.dk er på mange måder vores hjertebarn, og selvom det gør ondt at sælge, ser vi hellere, at den drives videre med samme passion, som vi engang havde - og som den fortjener.

Økonomiske nøgletal

Studiegrej.dk har indtil starten af 2020 handlet om at bygge platformen, derfor har omsætningen været holdt i bund for af den vej at begrænse omkostningerne ved driften.
Da vi aldrig rigtig fik shoppen op og køre 100%, har vi aldrig rigtig haft et stabilt datagrundlag. Dog har vi klart kunne konstatere opmærksomhed og salg i de perioder hvor vi har kørt marketing.

Produktet

Et af de mange mål vi nåede med Studiegrej.dk var integration af automatiseringer, og derfor er følgende processer enten helt eller tæt på helt automatiseret:
• Regnskab med Dinero (kræver abonnement hos Dinero)
• Betaling ved salg
• Lagerstyring (til eget eller fjernlager)

Om du vil drive virksomheden med samme systemer eller vil kopiere automatiseringen til brug i en anden webshop, er selvfølgelig helt op til dig, men fungere, det gør de.
Derudover har vi arbejdet meget med integrationer, der gør livet nemmere for dig som erhvervsdrivende, hovedsageligt i forhold til marketing. Af disse kan nævnes:
• Google Analytics - der viser hvordan kunder bevæger sig på hjemmesiden og gør det nemt at se hvad der kan gøres bedre
• Google Ads - der ikke bare reklamerer, men også viser hvilke reklamer, der fører kunder til at købe hvilke produkter
• Facebook pixel - der gør annoncering over Facebook hurtig, nem og mere effektiv ved at målrette fremtidige reklamer til personer, der minder om tidligere kunder.
• Hertil har vi konsulentbyggede reklamekampagner til Facebook - du skal bare trykke "start", så er du i gang.
• Instagram
• YouTube
• Trustpilot (4,5 stjerner, og folk bliver automatisk bedt om at bedømme 5 dage efter køb)
• MailChimp er opsat, og listen vokser støt og roligt. Dels fra 80% af salgene, hvor kunder skriver sig op til nyhedsbrev, og dels fra vores FreeBee "Universitets overlevelsesguide".

Hjemmesiden er bygget i WordPress, der giver et professionelt udseende og er relativt nemt at lære. Salgsdelen af siden sker via WooCommerce, der giver et stort udvidelsespotentiale og høj brugervenlighed. Derudover er redigering og udvidelse relativt let, da der findes tilføjelsesprogrammer (add-ons) for stort set alt. Ønskes professionel rådgivning, vil der være rigeligt at vælge imellem, da WordPress og WooCommerce er så anvendte, at mange kender til dem.

Vi har gode leverandørkontakter, både til køb direkte til salg og til de produkter, vi tilpasser før salg ved at påføre eget logo.
Vores kundeskare er bred og dækker over alt fra gymnasieelever til en stor dansk kunstinstitution.

Prisen opdeles på følgende:
- Varelager = 5.000 kr.
- Shoppen og processer = 17.500 kr.
- Logo, brand og kontakter = 2.500 kr.
I alt 25.000 kr.

Vi håber, at køber vil give virksomheden den opmærksomhed, den fortjener.

Markedsføringskanaler

Studiegrej.dk er blevet markedsførst via flere moderne internet kanaler, Facebook, Instagram, Google adds.

Vi har dertil filmet og lanceret en række youtube videoer med anmeldelser af vores produkter.
Og lavet en skriftlige guide til nystartede studerende, der både har skabt interesse for hjemmesiden og underbygget den autenticitet der præger Studiegrej.dk

Omkostninger

Omkostningerne til shoppens består i:
Telefon abonnoment
Hjemmeside - Webdomæne
Pakke labels
Indkøb af slagsvare

Hele platformen er bygget via open source hvilket helt fjerner omkostningerne ved driften

Shopsystem

Aktiver

Studiegrej.dk er fleksibel som en drøm.
Virksomheden kunne i princippet drives fra en laptop, med lager og forsendese af vare hos en "put og pak".
Vi har haft en mobiltelefon liggende og har drevet lager ud af privat bolig for at holde omkostninger i bund.

Varelager på 5.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Markedet

Studerende og flittige læsere.

Rundt regnet er der over 100.000 nye studerende hvert år, der alle skal slås med tunge bøger. Dermed er der mere end nok kundepotentiale.

Svagheder/udfordringer

Vore svaghed har været svingende tid i forhold til at bygge og optimere vores marketing.

Stærke sider

Fuldt automatisk og integrerbar salgskanal. Derudover er der ikke den store konkurence, kun en reel modspiller.

Ideel køber

En person der kan give Studegrej den opmærksomhed og entusiasme den fortjener.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2264

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
31823

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
11-09-2019
Udbudspris 25.000 DKK