Engros og webshop med lammeskind og hjemmesko med høj avance. Overskud før skat: 300.000 kr.

Cumberlandsgade, København S
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Shopify
Gem annonce
Kvalitetsprodukter i uld og lammeskind fra Europa.

Vil du eje en etableret forretning som kan drives 100% fra din computer?
Salg til over 300 butikker i Danmark.
Webshop der sælger vores varer til private (B2C).
Masser af potentiale for udvidelse med nye varer fra eksisterende leverandører.
Avancen på produkterne er høj og ligger på 50-80%.
Eksternt lagerhotel sender alle varer og er integreret med webshoppen via en API, så ordrer automatisk kommer ind i deres system.
Der skal derfor ikke tastes ordrer og alle returforsendelser bliver taget imod og lagerført af lagerhotellet.

Jeg har aldrig været på messer og har aldrig været kørende sælger i firmaet.
Vha. nyhedsbrev, telefon og generel online markedsføring har jeg skaffet over 300 forhandlere i hele landet på ca. 4 år.
Der bliver købt ind direkte fra producenter og mange af vores varer har vores eget logo på.

Med få ændringer kan forretningen drives meget mere lean end jeg har formået.
Med en dedikeret køber, kan omsætningen fordobles i løbet af det første år.

Økonomiske nøgletal

Omsætningen over de seneste 3 år har været på i snit 1.000.000 kr. om året.
Overskud efter skat pr. år er på ca. 200.000 kr. (inkl. ejers løn, da det er drevet som Enkeltmandsfirma).
I 2018 blev der brugt en del resourcer på betalt markedsføring, som har lagt en grobund for fremtidig vækst.

Overskud før skat: 300.000 DKK

Produktet

Alle varer bliver indkøbt fra producenter i EU, så der er ingen udfordringer med import og Told.
Jeg har en dygtig assistent tilknyttet, som sidder i Polen og snakker med alle mine leverandører på vegne af mig.
Hun har arbejdet for mig i 4 år og sender hver måned en faktura på de timer hun har lagt.

Firmaet sælger lammeskind og hjemmesko til butikker i hele landet.
Hvis en butik køber fx. 30 lammeskind, sender vi ordren til lageret som plukker og pakker og sender til kunden.

Det er primært små, individuelt ejede forretninger og vi har ingen større kæder som kunder.
Så her er der potentiale for udvidelse.

Der er desuden et vist salg til private via webshoppen.

Fordeling af salg:
B2C: 25%
B2B: 75%

Markedsføringskanaler

En stor del af mine kunder er kommet ved opsøgende telefonsalg og email.
Jeg har løbende arbejdet med SEO, annoncer (Google Ads + Facebook Ads), men jeg er ikke ekspert og der kunne gøres rigtig meget på disse fronter!
Jeg har benyttet mig af influencers på sociale medier samt bloggere som har skrevet om os og linket til vores hjemmeside.

Nyhedsbrevslister:
491 emailadresser på butikker
9.325 emailadresser på private (hvoraf 2.459 er betalende kunder)

Sociale medier:
Instagram: 3.756 følgere.
Facebook: 1.609 Likes

Fælles for alle disse ting er, at jeg har kørt dem selv, samtidig med at have drevet resten af forretningen, så hverken nyhedsbrevet, SEO, SoMe eller annoncer har fået den kærlighed de fortjener.
Så med en fokuseret indsats her, er jeg ikke i tvivl om, at firmaet kan fordoble sin omsætning på et år, hvis man fx. er to partnere hvoraf den ene står for markedsføring og den anden står for drift.

Omkostninger

Faste omkostninger til lager: ca. 4.000 kr. pr. måned.
Hertil kommer fragtomkostninger og pluk og pak, som varierer alt efter salget.
Kunden betaler det meste af fragten.

Forsikringer: ca. 200 kr. pr. måned.
Webshop, software etc.: ca. 600 kr. måned.
Regnskabssystem: ca. 350 kr. pr. måned.

Shopsystem

Aktiver

Vi har intet fysisk inventar eller kontor eller lignende.
Alle varer ligger på eksternt lagerhotel.
Varelageret fylder godt og vel 14 paller og skaleres op og ned, alt efter behov.
Det kan sendes til købers eget lager i løbet af et par dage, hvis dette ønskes.
Du har også mulighed for at fortsætte vores udmærkede aftale med lagerhotellet.

Varelager på 100.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg startede RumRum i 2011, som fysisk butik beliggende på Frederiksberg.
Sortimentet var oprindeligt et udvalg af boliginteriør fra kendte danske mærker.
Det blev sidenhen udskiftet med hjemmesko og lammeskind, da jeg oplevede en markant interesse for disse varer.
Og da jeg efter et års tid fandt frem til leverandører der kunne skære min indkøbspris ned til det halve, lagde det grobunden for et engrossalg til andre butikker.
Første gang jeg satte mig ned og ringede til butikker for at sælge mine varer og lukkede et salg over telefonen, tænkte jeg "Jeg tror jeg har fat i noget her" - da det samme skete dagen efter, var min nysgerrighed vakt.

I sommeren 2018 valgte jeg at lukke den fysiske butik og fokusere 100% på engros og webshop, da det var tydeligt at det var her, fremtiden for forretningen lå.

I løbet af årene har jeg opbygget webshoppen samt engrossalg til butikker i hele landet.
Jeg har formået at bygge et netværk af over 300 forhandlere, som stort set alle er mindre, individuelt ejede butikker.

Markedet

Der findes et enormt stort antal mindre butikker i Danmark, for ikke at tale om større kæder og internetbutikker.
Jeg har altid fokuseret kun på Danmark, så for køber er der nok at gå i gang med, hvis man vil udvide til fx. resten af Norden eller Tyskland, Frankrig osv.

Svagheder/udfordringer

Der findes desværre andre der sælger vores typer varer, men min erfaring er, at kunderne vælger ud fra god kundeservice og kvalitet.
Med en god lagerstyring og indkøb af de rette varer, vil køber kunne tage virksomheden til nye højder.
Jeg er god til mange ting, men lagerstyring er måske ikke en af dem.
Der vil være mange områder, hvor køber kan forbedre denne forretning og gøre det til en mere systematiseret maskine.

Stærke sider

- God avance på alle produkter.
- 10.000 mailadresser på nyhedsbrev.
- Gode leverandører.
- Sortimentet kan løbende købes hjem fra leverandører og der er ikke behov for at lægge store og dyre ordrer få gange om året.
- Der er lagt et stort stykke arbejde i opsøgende salg, foruden SEO og betalt annoncering.
- Al logistik er outsourcet til eksternt lagerhotel og vi har således ikke brug for egne lokaler eller lagerfaciliteter.
- En API forbinder vores webshop med vores lagers interne system, så alle ordrer går direkte igennem til dem. Der er ikke behov for at taste ordrer.
- Drift af virksomheden har altid været varetaget af én person, fuldtid (mig).
- Betydeligt potentiale for at udvide salget ved at tilføje flere varenumre, som kan tilbydes nye og eksisterende kunder.
- Mulighed for at udvide til udlandet. Vi har allerede udenlandske kunder i bl.a. Frankrig.
- Mange dele kan automatiseres.

Strategi

Vores styrke ligger i vores indkøbspriser og relativt lave omkostninger.
En vare som vi sælger for 799 kr. kan koste os ned til 100 kr. i indkøb.
Det betyder at der er mange penge til annoncering og mulighed for at køre gode tilbud, samtidig med at vi tjener penge på hvert salg.
Jeg har ingen ansatte og når solen skinner hele juli og det er 30 grader varmt, ligger jeg ikke søvnløs over at ingen køber varme hjemmesko, fordi mine faste udgifter er minimale.

Vision

RumRum er et brand og mange butikker kender allerede navnet, når man ringer til dem.
Med den rette indsats kan det blive et livsstilsbrand og boligbrand med produkter i mange naturlige materialer som træ, ler, metal, uld og læder.
Der er ingen grænser for, hvor mange eller hvilke typer varer vi fører og hvis man går til udlandet med firmaet, kan det åbne op for et kæmpe marked.


Ideel køber

Den ideelle køber ville være et makkerpar med evner indenfor branding, salg og æstetik.
Hvis du vil drive det alene (ligesom jeg altid har gjort) vil jeg anbefale at hyre nogle dygtige mennesker (på faktura) til at tage sig af de områder du ikke er skarp nok på.
Med en 8-timers arbejdsdag kan du komme utroligt langt.
Da jeg har hundredevis af små kunder, som alle bidrager til den samlede omsætning er jeg ikke afhængig af at lukke store kontrakter.
Det giver en vis ro og minimerer stress.

Opstartshjælp

Jeg hjælper dig i gang på rådgiver-basis (gratis). Dog ikke som aktiv del af firmaet.
Selvfølgelig er jeg interesseret i at du kommer ordentligt i gang og jeg forventer at du har masser af spørgsmål i de første par måneder.
Det er ikke raketvidenskab at drive denne type forretning og mange dele kan beskrives på en A4-side, som du kan bruge som guide eller manual.

Beliggenhed

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2689

Sælger kontaktet:
26

Følger annoncen:
17

Annonce id-nummer:
31681

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
01-08-2019
Udbudspris 300.000 DKK