Denne annonce er inaktiv.

Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu.
Dette sker typisk indenfor 24 timer.

Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen

Flot butik og stor fast kundeskare i København

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce
Butikken har eksisteret i 4 år

Stærk veletableret butik med stor fast kundeskare og et godt ry i storkøbenhavn.

Butikken fører bl.a. kvalitetsmærkerne og ligger på en attraktiv adresse og har næsten ingen konkurrerende ligestillede i distriktet.

Vi har en bred vifte af de mest kendte kvalitetsskomærker, med en bæredygtig og miljøvenlig profil.

Siden vores åbning har vi haft vækst hvert år, og virksomheden har mulighed for yderligere vækst, da vi bl.a. åbner webshop i maj.

Vi er allerede aktive på
• Facebook
• Instagram
• Nyhedsbrev – hosted af Squarespace – billigt og meget brugervenligt.

Hjemmeside med websalg fra slut maj

Økonomiske nøgletal

Vi har en god omsætning og indtjening, og vi vækster år for år.

Markedsføringskanaler

Omkostninger

Variable udgifter:
Sko, fragt i samarbejde med fragtpartner (en del af fragten dækkes af webkunderne selv), diverse omkostninger til fx. printer, emballage mm. til den daglige drift, når webshoppen aktiveres. Herudover vil der naturligvis være udgifter til markedsføring.
Faste udgifter månedligt:
• Husleje: inklusiv varme og glasforsikring.
• Shopify: 29 US dollars (plus variable omkostninger - gebyr på 2% på vores webshop salg).
• Løn: 1 fuldtid (ejer) og 2-3 timelønsansatte. Oplyses ved henvendelser.
• Quickpay: 49 kr. plus 1 kr pr. transaktion.
• Internet:
Faste halvårige udgifter:
• Alarm service
Faste kvartals udgifter:
• Erhvervsforsikringer: inklusiv medarbejderforsikring.
• Verifone software licens:
• DK -abonnement

Svagheder/udfordringer

Udfordringen har for os været, at det er mig som ejer, der har skulle stå for det meste. Det betyder også at fx. SoMe har været et område, vi som nævnt sagtens kunne have brugt mere tid på. Så det er en rigtig god mulighed at sætte ind der. Vi er allerede aktive på
• Facebook
• Instagram
• Nyhedsbrev sendes ud engang imellem – hosted af Squarespace – billigt og meget brugervenligt.

Ansatte:
I stedet for at have timelønsansatte, kan man nøjes med at ansætte én person på deltid, samt evt. en timelønsansat. Vi anbefaler, at det er bedst at drive forretningen i samarbejde med en evt. partner eller at man har én man kan sparre med i starten og så udvikle det derfra. Man kan evt. fra tid til anden tage praktikanter med speciale i SoMe og SEO.

Stærke sider

En del af vores succes er baseret på det positive og hyggelige møde med kunderne – store som små - og vi adskiller os fra andre større butikker, ved den grundighed, ærlighed og seriøsitet vi lægger i, at fodtøjet passer perfekt og er ergonomisk forsvarligt. Hos os køber man, fordi man ønsker det absolut bedste til sit barn, og vil være sikker på, at man er i gode hænder. Dette har bevirket, at vores kunder nærer stor tillid til vores ekspertise, og at vi ikke har behøvet at advisere så meget på SoMe.

Udover at vores fremgang skyldes en dedikeret indsats, har vi den styrke, at det er nødvendigt, at blive vejledt, få målt børnenes fødder, vurdere fodform, og prøve forskellige modeller, for at sikre at man får det korrekte fodtøj. Og fordi det er besværligt at købe sko på nettet, og fordi sko ikke bør genbruges, er der er en konstant løbende efterspørgsel.

Det er både sjovt og spændende at være butiksejer, aldrig to dage er ens. Du er din egen chef. Du har mulighed for at træffe alle de vigtige beslutninger selv, og skabe dit eget personlige udtryk og vælge hvilke mærker og styles du har lyst til at føre. Der er gode muligheder for udvidelse og vækst.

Vision

Butikken er mit professionelle hjertebarn, og jeg har lagt rigtig mange timer i at få den op at køre. Lige fra start har jeg været dedikeret, og det har betydet, at der er skabt vækst.

Jeg elsker den daglige kontakt med kunderne, og det er en fornøjelse. Desværre så jeg ser mig nødsaget til at lade nye hænder og dedikerede sjæle tage over.

Det betyder meget for mig, at butikken vedbliver som butik. Mine kunder gentager igen og igen, hvor meget de værdsætter at kunne handle lokalt og personligt, da de fleste har en travl hverdag.

Ved overtagelse vil jeg selvfølgelig gerne hjælpe til i det omfang det er muligt, således at køber er klædt ordentligt på og trygt kan drive virksomheden videre. Det er i min egen interesse, at virksomheden fremadrettet fortsætter med at få succes.

Offentlige spørgsmål

Denne annonce er inaktiv...

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2782

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
31416

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
14-05-2019
Udbudspris 849.000 DKK