Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Sports app m. swipe-funktion

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Hele landet
Gem annonce
iOS app med swipe-funktion (som man kender fra Tinder og Heaps)

Du kender Tinder. Konceptet med swipe-cards, som tog verden med storm. Jeg vil starte med og sige, at selvom app'en i øjeblikket er en sports app, så er det relativ nemt, at ændre konceptet, hvis man skulle have andre ideer til et swipe-koncept. Jeg er klar til, at hjælpe med en eventuel transformation.

Mere end 900 matches, på ganske kort tid, vidner om en app med potentiale. Især de unge er vilde med konceptet og antallet af unikke brugere er stigende.

Hidtil har vi ikke tjent på app'en. Det skyldes vores strategi, der har fokuseret på, at få så mange brugere som muligt, for så derefter at blive interessant for diverse sportsbutikker, sportsorganisationer, mm.
Vi havde forestillet os, at når brugerbasen er stor nok, så vil virksomhederne hellere end gerne annoncere i app'en.
Derudover kunne man lave en 'premium' løsning, hvor disse brugere får ekstra fordele.

Vi har endda haft en spalte i magasinet: iForm. Det er vi meget stolte over og det viser, at app'en har et potentiale, som bare mangler den sidste kærlige hånd.

Økonomiske nøgletal

Som tidligere nævnt, er vi endnu ikke nået til den del i rejsen, hvor vi tager imod betaling.
Vi har dog heller ikke forsøgt, at tage i mod betaling endnu, men det burde være muligt, at få nogle aftaler på plads allerede nu.
Desværre har jeg ikke længere tid til projektet, da jeg koncentrer mig om andre ting.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Jeg sælger en sports app med swipe-card funktion, som lader folk matche med en træningsmakker i deres nærområde.
(Som nævnt, har du som køber fri lejlighed til, at ændre konceptet, såfremt det bare er selve swipe-funktionen, du ønsker.)

Med et enkelt swipe, kan brugeren på kort tid være i kontakt med deres nye træningsmakker. Noget som mange unge søger. Ikke nok med, at unge mennesker i højere grad søger den sociale kontakt, de vil også ud og bevæge sig - det tilbyder vi.

I app'en kan man bl.a. matche, man kan chatte med sine matches, man har sin egen profil, hvor man kan poste billeder. Derudover er der mange match-indstillinger, som giver brugerne stor frihed i sin søgning efter træningsmakker.

Markedsføringskanaler

Indtil videre har vi markedsført os meget på de sociale medier. Vi har anvendt diverse social media sider, herunder Facebook, Instagram og Google Adwords.

Facebook og Instagram annoncering har været gunstige bekendtskaber. Med relativ få midler, har vi skaffet et flot antal downloads og et fint antal af følgere.

Derudover har vi en hjemmeside, hvor folk har mulighed for, at hente app'en, læse lidt om den og få stillet diverse spørgsmål. Selvom vi endnu ikke har et nyhedsbrev, så er det muligt og rigtig nemt at oprette et via. den hjemmesideudbyder vi anvender.
I denne hjemmeside-tjeneste, er det også muligt at holde sin SEO ved lige, hvilket vi har gjort. De har nogle brugervenlige redskaber, som gør det meget nemt, at blive set på Google.

Det er primært fra Facebook og hjemmesiden, at folk henter app'en.

Vi har også markedsført os i magasiner, herunder iForm, som skrev en spalte om os. Det gav et boost og vi oplevede større interesse herefter.

Omkostninger

Eftersom vi har skrevet app'en i xCode, har vi kun faste omkostninger i form af Apple Developer Account, som koster ca. 100 USD om året.
Derudover har vi har omkostninger i form af annoncering og markedsføring, samt drift af hjemmeside.
Hvis du skulle blive den rette ejer, vil det primært være omkostninger som disse, hvilket er få, sammenlignet med andre virksomheder.

Aktiver

Da der er tale om en app, har vi ikke nogle aktiver.

Virksomhedens historie

Lige siden jeg var ganske lille, har sport fuldt utrolig meget i mit liv.
Det er den søgen efter sport og fællesskab der fik mig til, at lave denne app. Den kombinere sport og det sociale liv, hvilket betyder så meget for mig.

Selve ideen kom til mig, da jeg var på ferie i Spanien. Jeg var 19 år og havde virkelig brug for, at spille noget bold, efter 3 dage ved poolen. Det var et hotelkompleks og det var utrolig svært, at finde et sted. Efter noget tid fandt jeg en lokal streetbane. Jeg spurgte de lokale drenge, om jeg måtte være med - selvfølgelig var jeg velkommen. Selvom jeg ikke kunne spansk, så lod vi bolden tale. Det smukke ved sport er netop, at alle kan være med og det behøver ikke megen kommunikation. Det er leg og det er hvad vi står for.

Efter den oplevelse, tænkte jeg nærmere over, hvor fedt det ville være, at kunne 'joine' lokale og dyrke sport med dem.
På den måde opstod min app.

Markedet

Umiddelbart findes der ikke mange konkurrenter, hvis nogle overhovedet, som tilbyder det jeg gør (Ikke hvad jeg kender til).

Der er sikkert nogle tjenester, som tilbyder lignende service. Men det at finde sin træningsmakker via. swipe-konceptet, det er endnu helt nyt i Danmark og vi er first moovers, hvilket altid er en kæmpe fordel.

Markedet er endnu lille, hvilket er en god mulighed for dig. Der er få konkurrenter og du har med min app et trendy-koncept, som især de unge efterspørger.

Svagheder/udfordringer

Min udfordring har været rent økonomisk, da jeg ikke har haft den fornødne kapital til, at skalere. Hvis du bare har en anelse flere penge, så burde det ikke blive et problem, at få skabt en god app, med store indtjeningsmuligheder.

Stærke sider

Vi har med et koncept at gøre, som de unge elsker. App'en er first mover og har allerede fundet vej til mange iPhones.
På trods af den lille markedsføring, finder folk vej til app'en, fordi vi tilbyder noget, som folk virkelig søger.

Der er ingen tvivl om, at det lækre design giver app'en nogle klare fordele. Det er stilrent og enkelt, nøjagtigt ligesom konceptet. Som vores indlæg i iForm også antyder, så er der stor interesse i app'en og selve konceptet.

Hvis du har midlerne er jeg ikke i tvivl om, at du kan løfte min virksomhed til nye højder. Den har et uforløst potentiale, som mangler en kapitalstærk ejer.

Strategi

Vores strategi har ganske enkelt være, at få så mange brugere som muligt. Vi har mere end 900 matches, så det er lykkedes ganske fint. Nu er det dog tid til at skalere, hvilket jeg rent økonomisk, ikke har mulighed for.

For relativ få reklamepenge, har vi, udelukkende på baggrund af koncept og design, skaffet en stor skare af brugere. Det vidner om, at app'en har et stort potentiale, som kan forløses via. små midler.

Vision

Målet med virksomheden har været, at få så stor en brugerflade, at virksomheder vil begynde at annoncere i app'en.
Det mener vi efterhånden er muligt. Desværre har jeg hverken tiden eller pengene til, at fortsætte. Der kræves de sidste markedsføringskampagner, hvilket vil føre til flere brugere, før annoncører for alvor finder app'en interessant.
Der kræves ikke meget, men jeg har desværre ikke længere mulighed for, at fortsætte.

Ideel køber

Eftersom det endnu er en iværksætter virksomhed, vil det kræve en del timer. Men det er blot en del af livet som iværksætter.
Hvis man er vild med sport, er det fedt - men som sagt, så kan du frit vælge at ændre konceptet, så det passer til dine ideer.
Det er en fordel, hvis du har prøvet annoncering på diverse platforme.

Opstartshjælp

Jeg vil være parat til hjælpe, så meget det kræves, før app'en er i din varetægt.
Jeg vil stå tilrådighed på mail og hjælpe med diverse spørgsmål.

Skulle man have brug for hjælp til, at ændre konceptet, så er jeg også villig til, at gøre dette.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1608

Sælger kontaktet:
10

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
29652

Omsætnings status:
Endnu ingen omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
06-03-2018
Udbudspris 40.000 DKK